W niedzielę przepytaliśmy także krótką rozmowę ze zwycięzcę klasy Rookie powyżej 600cc, jeżdżącego na motocyklu Honda CBR 1000RR z numerem 74 — Rafałem Łyko.
Tomasz Lubiński: Jak ogólnie minął Ci weekend na torze Poznań? Jak oceniW niedzielę przepytaliśmy także krótką rozmowę ze zwycięzcę klasy Rookie powyżej 600cc, jeżdżącego na motocyklu Honda CBR 1000RR z numerem 74 — Rafałem Łyko.
Tomasz Lubiński: Jak ogólnie minął Ci weekend na torze Poznań? Jak oceniasz organizację nowego sezonu w Przeźmierowie?
Rafał Łyko [1 miejsce w wyścigu]: weekend ogólnie minął mi bardzo dobrze, co prawda na wolnych treningach nie mogłem się wjeździć w motocykl, ale na kwalifikacjach poszło znacznie lepiej i udało mi się wywalczyć 2. miejsce startowe. Jeśli chodzi o organizacje zawodów to chyba nie zauważyłem jakichś znaczących zmian do poprzednich lat.
motogp.pl: Jak oceniasz swoje kwalifikacje? Wiemy, że byłeś drugi ale czy to cię zadowoliło?
RŁ: Kwalifikacje uważam za bardzo udane , wywalczyłem 2. miejsce startowe choć miałem mały niedosyt bo zabrakło 0.1 sekundy by wywalczyć pole position ale taki sport.
motogp.pl: A jak poszło Ci w wyścigu?
RŁ: Wyścig był bardzo emocjonujący. Na początku zepsułem trochę start i spadłem na 6 miejsce ale do trzeciego okrążenia udało mi się odrobić straty i wyjść na prowadzenie. Na trzy okrążenie przed końcem opadłem trochę z sił i myślałem, że jadę sam. Oglądałem się za siebie i wtedy na „Sławiniaku” wyprzedził mnie Dzionek. Cięliśmy się do samego końca prawie równocześnie wjeżdżając na metę. Później okazało się, że to ja wygrałem z przewaga setnych sekund!
motogp.pl: Jakieś plany modyfikacji motocykl przed kolejną rundą?
RŁ: Nie przewiduje żadnych modyfikacji poza zmiana zębatek, ponieważ jeżdżę na seryjnych, (motor pełna seria) nie będę się również specjalnie przygotowywał ze względu na ograniczone fundusze.
motogp.pl: Dzięki za poświęcony czas.
RŁ: Dzięki.
Rafał debiutował na torze w 2007 roku w pucharze Suzuki GSX-R Cup kończąc na 2. miejscu w klasyfikacji generalnej na podstarzałym GSX-R 1000 K4.