Home / WMMP / Nowy rekord Pawła Szkopka

Nowy rekord Pawła Szkopka

Przedostatni runda Motocyklowych Wyścigowych Mistrzostw Polski, runda Pucharu Polski i Pucharów Markowych na Torze „Poznań” – Automobilklub Wielkopolski, przebiegała w upalnej, słonecznej pogodzie, co z pewnością cieszyło uczestników.

 

Było zdecydowanie lepiej, niż podczas zawodów Alpe Adria UEM, kiedy mocno przeszkadzał deszcz.

 

Wydarzeniem tej rundy był nowy rekord toru, ustanowiony przez Pawła Szkopka (A. Polski), jadącego Yamahą R1. Podczas sobotniego wyścigu połączonych klas Superbike i Superstock 1000, Szkopek przejechał jedno okrążenie w czasie 1.33.214.

 

"Po ubiegłorocznej kontuzji nie ma już praktycznie znaku. W tym sezonie czuję się coraz lepiej, więc i jazda jest coraz lepsza. Trochę jestem zaskoczonym tym rekordem, ale warunki podczas wyścigu były bardzo dobre, stąd na pewno tak dobry rezultat. Cieszę się z tego i mam nadzieję, że ten sezon zakończy się dla mnie udanie, a następny będzie jeszcze lepszy – mówił Paweł Szkopek, zadowolony po sobotnim wyścigu."

 

W tym wyścigu Superbike, Szkopek nie pozostawił żadnych złudzeń swoim rywalom, bo drugiego na mecie Francuza Gwena Giabbaniego (Suzuki Grandys duo Team)  wyprzedził różnicą 15,760 sekundy! Trzeci był natomiast Słoweniec Marko Jerman (Suzuki Grandys duoe Team). W niedzielę Szkopek nie ukończył wyścigu z powodu awarii silnika. Do mety nie dojechał też Jerman. A zwyciężył Gwen Giabbani, przed Ireneuszem Sikorą (AMK Gliwice) i Bartłomiejem Wiczyńskim (A. Wielkopolski).

 

W klasie Superstock 1000 klasą dla siebie był Austriak  Andreas Meklau (Suzki Grandys duo Team), który wyraźnie wyprzedził Waldemara Chełkowskiego (A. Wielkopolski), jadącego BMW S1000RR oraz Adama Badziaka (A. Polski) dosiadającego Yamahę R1. W niedzielę Meklau powtórzył sukces z soboty, drugi był Badziak, a trzeci był Piotr Betlej (A. Wielkopolski – Honda CBR 1000RR).

W klasie Superbike tym razem w wyścigach zabrakło Huberta Tomaszewskiego (A. Wielkopolski), któremu nie pozwolił na to poważny defekt techniczny motocykla. Hubert uczestniczył w treningach, jednak czasy nie były zadowalające, co było oczywiście związane z defektem. Tomaszewski obiecuje jednak, że za miesiąc podczas ostatniej rundy WMMP na pewno stawi się na starcie i powalczy o zwycięstwo.

 

W klasyfikacji Grandys duo Formuła X–Trem czołówka w sobotę wyglądała następująco:

1. Paweł Szkopek, 2. Gwen Giabbani, 3. Andreas Meklau.

A w niedzielę:

1. Meklau, Giabbani, 3. Sikora.

 

W klasie Supersport 1000, Słoweniec Jerman stoczył interesującą walkę z Danielem Bukowskim (A. Wielkopolski – Yamaha) i Markiem Szkopkiem (A. Polski – Triumph Daytona 675). Jerman zwyciężył, ale Bukowskiego wyprzedził różnią 0,082 sek. Szkopek stracił do Słoweńca 1,254 sek. W niedzielę Marek Szkopek wziął rewanż i wyprzedził Jermana różnicą 0,020 sek. Trzeci był Bukowski z ponad ośmiosekundową stratą do zwycięzcy.

 

W klasie Supersport 600 Junior w rywalizacji liczyła się trójka jeźdźców: Artur Wielebski (A. Wielkopolski), Sebastian Zieliński (Ostrowski Klub Motorowy) i Jakub Wróblewski (A. Wielkopolski). W takiej też kolejności minęli oni linię mety, a różnice czasowe między nimi mieściły się w czterech sekundach. W niedzielę najlepszy był Wróblewski, drugi – Zieliński, a trzeci Mateusz Bińskowski (A. Wielkopolski), Wielebski nie ukończył wyścigu.

 

W Pucharze Polski w klasie Pretendent najlepszy okazał Rafał Stachurski (A. Lubelski – Kawasaki ZX10R), który wyprzedził Marcina Sikorę (niezrzeszony – Suzuki GSX–R600) oraz Dariusza Michalaka (niezrzeszony – Yamaha R6).

 

W klasie Rookie 600 zwyciężył Adrian Pasek (A. Rzeszowski – Yamaha R6), wyprzedzając Mateusza Gołka (AMK Gliwiice – Yamaha R6) oraz Natalię Florek (A. Wielkopolski – Honda CBR 600RR). Z kolei w klasie Rookie 1000 najlepszy był Krzysztof Kubiś (A. Rzeszowski). Drugie miejsce zajął Paweł Żuralski (A. Wielkopolski), a trzecie Mariusz Durynek (A. Wielkopolski). Cała trójka jechała Suzuki. Wyścig w tej klasie został przerwany po czterech okrążeniach i wypadku jednego z zawodników, a na torze były plamy oleju.

 

W klasach markowych też jak zwykle było bardzo interesująco. W klasie BMW w sobotę triumfował Waldemar Chełkowski (A. Wielkopolski), przed Marcinem Małeckim (A. Wielkopolski) i Bartoszem Łysoniewskim (niezrzeszony). W niedzielę kolejnośc na mecie była taka sama. W klasie Honda CBR pierwszego dnia najlepszy był Wojciech Wróbel (AMK Gliwice), a na podium stanęli jeszcze: 2. Przemysław Piastowski (LKT Wyczół), 3. Marcin Matysiak (A. Wielkopolski). W niedzielę Piastowski zamienił się miejscami z Wróblem, a trzeci był Matysiak.

 

W klasie Honda Hornet w sobotę najlepszy był Krzysztof Depta (niezrzeszony), przed Kamilem Streżyńskim (AMK Gliwice) i Tomaszem Wardakiem (A. Wielkopolski). Nastepnego dnia na mecie nic się nie zmieniło i ta trójka ponownie stanęła na podium w takiej samej kolejności.

 

W klasie Suzuki 600 pierwszego dnia zwyciężył Sławomir Maszczak (niezrzeszony), który wyprzedził Szymona Konarzewskiego (A. Polski) i Marcina Knawę (niezrzeszony). W niedzielę najlepszy był Maciej Michałek (niezrzeszony), a za nim Konarzewski i Knawa. Maszczak został natomiast wykluczony podczas piątego okrążenia.

 

W klasie Suzuki 1000 w sobotę kolejność była następująca: 1. Marcin Purtak (A. Krakowski), 2. Radosław Gapski (A. Wielkopolski), 3. Tomasz Kotula (niezrzeszony). W niedzielę zdecydowanie zwyciężył Gapski, a dwa następne miejsca zajęli: 2. Arkadiusz Michalski (AMK Tarnów), 3. Marcin Myszkowski (niezrzeszony).

 

A my już dzisiaj zapraszamy na ostatnią rundę Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski, która odbędzie się na Torze "Poznań" w dniach 17-19 września.

AUTOR: TomekGP

Założyciel MotoSP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,077 sek