Pół sekundy, o tyle zdystansował Jonathan Rea Mistrz Świata Superbike drugiego najszybszego zawodnika testów. Debiutujący w WSBK Stefan Bradl był szybszy niż obie fabryczne Yamahy.
„Po zdobyciu tytułu zeszła ze mnie presja, teraz mogę jeździć z wolną głową.” – mówi Jonathan w obliczu swojego górującego nad innymi czasu z czwartku. „W środę mieliśmy liczne problemy z motocyklem. Mogłem przejechać około 25 okrążeń. W czwartek wszystko poszło jak po maśle, a swój najlepszy czas wykręciłem na miękkiej tylej oponie.”
Jonathan wyprzedził swojego kolegę zespołowego Toma Sykesa o 0,5 sekundy, który drugiego dnia był wolniejszy o 0,1 sek niż pierwszego.
Za zespołem Kawasaki zameldowało się Ducati Chaza Daviesa. Kolejna był Nicky Hayden na Hondzie. Stefan Bradl stracił do swojego nowego kolegi zespołowego 0,3 sekundy i był jednocześnie szybszy niż fabryczni zawodnicy Yamahy Alex Lowes i Michael van der Mark. Tym samym Niemiec spełnił oczekiwania stawiane mu podczas swojego debiutu na produkcyjnej Hondzie.
„Cieszy mnie szczególnie mój najlepszy czas podczas długiego przejazdu.” – opowiada Bradl. „Nie było tak, że założyliśmy nową oponę i zapolowałem na najlepszy czas. Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony.”
W zespole Yamahy czasy konkurentów zostały przyjęte do wiadomości. „To robi różnice, czy pracuje się nad nowym motocyklem, czy już na dobrej maszynie szuka się poprawek.” – mówi szef zespołu Yamahy Andrea Dosoli. Włoch ma rację, ponieważ zawodnicy Hondy i Ducati pracowali na maszynach z rocznika 2016.
Kawasaki wystawiło po raz pierwszy nową Ninję ZX-10RR, która w już z marszu odpowiada w 90% maszynie torowej. Po raz pierwszy zobaczymy nową maszynę zielonych w wyscigu na początku sezonu w Australii.
Łączone czasy okrążeń podczas testów na torze Aragón, 16/17 listopada 2016:
1. Jonathan Rea (GB), Kawasaki, 1:49,8 min
2. Tom Sykes (GB), Kawasaki, 1:50,3
3. Chaz Davies (GB), Ducati, 1:50,4
4. Marco Melandri (I), Ducati 1:50,7
5. Nicky Hayden (USA), Honda, 1:50,8
6. Stefan Bradl (Ger), Honda, 1:51,1
7. Alex Lowes (GB), Yamaha, 1:51,2
8. Michael van der Mark (NL), Yamaha, 1:51,6
Źródło: Speedweek.com