Ważne zmiany wejdą w życie w przyszłym roku, w padoku World Superbike. FIM, Dorna i MSMA zdecydowały się zmienić przepisy takie jak łączna waga (motocykl wraz z zawodnikiem), czy też zmiany dotyczące obniżania bądź podwyższania maksymalnej liczby obrotów silnika na minutę. Więcej o zmianach poniżej.
Kontrole przepływu paliwa
Aby zachęcić producentów do stosowania wytycznych środowiskowych i zapewnić producentom platformę do dalszego rozwijania maszyn w tych obszarach, zdecydowano, że od 2025 r. obowiązkowe będzie stosowanie układu kontroli przepływu paliwa. Dlatego w 2024 r. po dwa motocykle każdego producenta będą musiały być wyposażone w przepływomierz paliwa i rejestrować dane zarówno podczas treningów, jak i wyścigów, aby zweryfikować koncepcję i określić wartość na rok 2025.
Redukcja pojemności zbiorników paliwa
W 2024 roku, nowa maksymalna pojemność zbiornika paliwa będzie wynosić 21 litrów.
Łączna waga (motocykl i zawodnik)
W 2024 roku, łączna waga zawodnika i maszyny zostanie zmieniona, dzięki porozumieniu między FIMem, DWO a MSMA. (nie podano żadnych wartości)
Limity maksymalnych obrotów na minutę
W 2024 roku limity maksymalnych obrotów na minutę będą ustalane przed rozpoczęciem sezonu, i nie będą mogły być zmniejszane w trakcie jego trwania. Paragraf 2.4.2.2 dotyczący zmian limitów obr/min zostanie usunięty.
Punkty kontrolne i żetony koncesyjne
Od 2024 roku, będą rozpatrywane co dwie rundy, nie co trzy jak wygląda to obecnie.
Superkoncesje i części koncesyjne
Zatwierdzenie części nastąpi na miesiąc przed rundą, a ostateczne zatwierdzenie szczegółowe na 14 dni przed dniem kontroli technicznej danej rundy, eliminując konieczność opisywania części superkoncesyjnych w regulaminach FIM SBK. Zamiast tego wprowadzony zostanie specjalny komunikat.
Źródło: worldsbk.com
Waga zawodnika z pełnym ubiorem zostanie ustalona na 80kg. każdy kilogram mniej, oznacza dodatkowe 0,5kg obciążenia.