Home / Slider / Petrucci: „Nie rozumiem dlaczego się wywróciłem.” Wypowiedzi po 1. wyścigu w Misano

Petrucci: „Nie rozumiem dlaczego się wywróciłem.” Wypowiedzi po 1. wyścigu w Misano

Alvaro Bautista kontynuuje swoją dominację. 13 wyścigów, 12 wygranych Hiszpana i 78 punktów przewagi w klasyfikacji mistrzostw. Drugi na mecie – Michael Ruben Rinaldi, zagwarantował Ducati dublet na ojczystej ziemi. Podium uzupełnił odchodzący po tym sezonie z Yamahy – Toprak Razgatlioglu. Pełne wyniki znajdziecie tutaj, natomiast poniżej wypowiedzi zawodników po 1. wyścigu Superbike’ów w Misano.

Alvaro Bautista: P1 (start) -> P1 (finisz): „Pierwsze i drugie miejsce w naszym domowym wyścigu! To była perfekcyjna sobota dla Ducati i całego zespołu, z czego jestem zadowolony. Pomimo faktu, iż było bardzo gorąco, czułem motocykl naprawdę dobrze. Czułem się niesamowicie, mogłem jechać szybkim i równym tempem od pierwszego okrążenia. Z zewnątrz, może się to wydawać proste, ale tak naprawdę musiałem cisnąć tak mocno jak potrafiłem, by stworzyć sobie przewagę nad rywalami. Cieszyłem się każdym okrążeniem, każdym zakrętem; mam nadzieję, że jutro będę to kontynuował.”

Michael Rinaldi: P3 -> P2: „To był udany dzień dla mnie, ale przede wszystkim dla zespołu, Alvaro wygrał, a ja byłem drugi. To było bardzo istotne, by osiągnąć dobry rezultat przed naszymi kibicami. Ścigaliśmy się w specjalnym, żółtym malowaniu, które przyniosło nam szczęście! Jestem zadowolony z mojej jazdy. Nie spodziewałem się, że będę w stanie utrzymać takie tempo przez ponad połowę wyścigu. Alvaro zrobił dzisiaj różnicę, jeździ tym motocyklem w unikalnym stylu, czym zasłużył na zwycięstwo. Spojrzymy w dane, i spróbujemy zrobić krok do przodu. Celem jest zmniejszenie straty do Alvaro, i walka o zwycięstwo.”

Toprak Razgatlioglu: P2 -> P3: „Zwykle nie czekam tak długo, zwłaszcza w pierwszym wyścigu, ponieważ jestem bardzo pewny siebie, ale temperatura toru była zupełnie inna niż podczas testów. Ducati zawsze jest bardzo mocne w gorących warunkach i widzisz wszystkie motocykle z przodu, same Ducati – Alvaro i Michael, Petrucci, Bassani. Ale bardzo się cieszę z trzeciego miejsca, w wyścigu dałem z siebie więcej niż 100% i jesteśmy na podium. Mam nadzieję, że jutro poprawimy ustawienia i mam nadzieję, że będzie trochę chłodniej, wtedy może powalczymy o zwycięstwo, zobaczymy. Po drugim treningu poprawiliśmy już motocykl i widzieliśmy, że mamy bardzo dobre tempo, potrzebuję tylko małego kroku i więcej przyczepności w drugim wyścigu.”

Jonathan Rea: P6 -> P5: „Powiedziałem chłopakom w garażu, nie walczyłem tak mocno o zwycięstwo w wyścigu, jak o to piąte miejsce. Finalnie ja i Aegerter kilka razy zamieniliśmy się miejscami. Na początku czułem się całkiem OK. Motocykl działał nieźle, a ja czułem, że moje tempo jest w porządku. Jak tylko wyścig się rozkręcił i opony straciły trochę przyczepności, musiałem jechać w zupełnie inny sposób, a taka jazda nie przynosiła pożądanych efektów. Kiedy mamy przyczepność motocykl zachowuje się całkiem inaczej. Kiedy przyczepność spada, potrzebuję innego ustawienia, aby czerpać korzyści, ze zużytych opon. Mamy dobry pomysł, jak możemy rozwiązać ten problem, ale zajmie to dużo czasu. To jest frustrujące.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Dominique Aegerter: P7 -> P6: „Mieliśmy trochę pecha w sesji Superpole, byłem na szybkim okrążeniu kiedy pokazali czerwoną flagę. Tak czy inaczej, start z siódmej pozycji nie był wcale taki zły, zaliczyłem przyzwoity start. Próbowałem wyprzedzić Rea do samego końca, ale niestety nie było takiej możliwości. Dużo się od niego nauczyłem, zebraliśmy też więcej doświadczenia, co z pewnością przyda się w przyszłości, może nawet już jutro.”

Xavi Vierge: P16 -> P10: „Oczekiwaliśmy znacznie więcej od dzisiejszego dnia, ale start z tak dalekiej pozycji sprawił, że wszystko stało się naprawdę trudne, zwłaszcza na torze jakim jest Misano. Najbardziej frustrujące jest to, że mieliśmy potencjał, aby osiągnąć dużo lepsze wyniki, ale po raz kolejny mieliśmy pecha w kwalifikacjach; na pierwszej oponie żółta flaga, a potem, na drugiej oponie – czerwona flaga, kiedy byłem na bardzo szybkim okrążeniu. Więc było bardzo ciężko startując z szesnastego miejsca. Na pierwszych kółkach nie byłem w stanie wyprzedzać, ponieważ byliśmy trochę wolniejsi w zakrętach, a proste nie są tutaj wystarczająco długie, aby wykorzystać naszą maksymalną prędkość, więc nie było łatwo zbliżyć się do zawodników z przodu. Kiedy warunki pozwoliły mi wyprzedzić kilku kierowców, zaliczyłem duży spadek przyczepności, więc było już za późno, aby spróbować uzyskać lepszy wynik. Pierwsza dziesiątka nie jest taka zła, ale nie po to się ścigamy. Tak czy inaczej, postaramy się wywalczyć lepszą pozycję startową na drugi wyścig. To pomogłoby nam powalczyć w wyścigu numer 2.”

Andrea Locatelli: P11 -> P12: „Czułem się dobrze w kwalifikacjach i szczerze mówiąc, była to dobra okazja, aby wystartować z przodu, ponieważ potencjał był wysoki. Ale mieliśmy trochę pecha, zwłaszcza na drugiej oponie; zauważyłem sporo dymu w trzecim sektorze, w szybkim zakręcie, więc straciliśmy okazję [na poprawienie czasu], gdyż sędziowie dali czerwoną flagę. Nie poprawiliśmy czasu i musieliśmy startować z 11. pozycji. Podczas wyścigu nie wiem, co się dzisiaj stało, ale cały wyścig nie miałem przyczepności, a tylna opona się obracała zbyt dużo. Na każdym okrążeniu robiłem ten sam czas, nic więcej nie mogłem zrobić; próbowałem naciskać, ale było naprawdę ciężko, ponieważ od początku do końca było tak samo. Nie wiem co się stało, to było naprawdę dziwne, może nie celowaliśmy w zwycięstwo, ale w osiągnięcie znacznie lepszego wyniku na pewno. Wczoraj rytm nie był zły, dzisiejszy dzień to jakiś dramat. Trochę mi przykro dla zespołu, ponieważ zawsze staramy się osiągnąć dobry wynik, jutro spróbujemy ponownie.”

Danilo Petrucci: P4 -> DNF: „Jest mi naprawdę przykro, ponieważ do momentu wywrotki wszystko robiliśmy perfekcyjnie; rano mieliśmy dobre kwalifikacje, w wyścigu jechałem na czwartym miejscu, bardzo blisko Topraka i podium. Miałem drobne problemy z przodem motocykla, ale wciąż nie rozumiem dlaczego się wywróciłem. Jechałem wolniej niż na poprzednim okrążeniu, pomimo to straciłem przód na hamowaniu. Dawno się nie przewróciłem w wyścigu, jest mi naprawdę przykro, gdyż wyrzuciłem do kosza całą ciężką pracę, jaką wykonaliśmy. Fajnie, że byliśmy konkurencyjni, i że dobrze czułem się z miękkimi oponami przez cały weekend. Jestem pewien, że mogę jutro pojechać dobry wyścig Superpole, i wystartować z przodu do drugiego wyścigu.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródła: inf. prasowe

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
142 zapytań w 1,338 sek