Home / Slider / Pirelli gotowe by stawić czoła 2. rundzie WSBK w Tajlandii

Pirelli gotowe by stawić czoła 2. rundzie WSBK w Tajlandii

girl_grid

Od piątku 15 do niedzieli 17 marca tor Chang International Circuit w Buriram w Tajlandii, po raz piąty z kolei, będzie miejscem, w którym zostanie rozegrana druga runda serialu MOTUL FIM Superbike World Championship.

Pirelli jest gotowe by stawić czoła wyzwaniu skupiając się praktycznie tylko i wyłącznie na standardowych rozwiązaniach, czyli miękkich mieszankach na tylną oś w klasach WorldSBK oraz WorldSSP. Oprócz tego Pirelli po raz pierwszy zaoferuje kierowcom nową opcjonalną oponę SCX, które może być użyta w sesji przed kwalifikacjami oraz jako możliwe rozwiązanie podczas specjalnego wyścigu składającego się z 10 okrążeń, który będzie miał miejsce w niedzielny poranek – Tissot Superpole® Race.

Jedynie zawodnicy WorldSBK i WorldSSP będą rywalizować na torze w rundzie rozgrywanej w Tajlandii. W poprzednich edycjach zwycięstwa padały łupem głównie zawodników Kawasaki, z sześcioma zwycięstwami dla Jonathana Rei i jednym dla Toma Sykesa, jednak drugi wyścig w 2018 roku wygrał Chaz Davies na Ducati. Po hat-tricku osiągniętym w pierwszej rundzie sezonu na Phillip Island, niewiadomą jest, czy Álvaro Bautista będzie w stanie wprowadzić nowy Panigale V4R na najwyższy stopień podium.

Pirelli przywiezie na tor ponad 3000 opon w standardowej wersji. W obu startujących klasach dostępne będą tylko miękkie mieszanki na tył, ponieważ tradycyjnie runda tajska jest jedną z najgorętszych, a asfalt osiąga bardzo wysokie temperatury – nawet powyżej 60°C. Przy tak wysokich temperaturach miękkie rozwiązania są w stanie zaoferować najlepszą wydajność pod względem przyczepności.

Wyścig na torze Chang International Circuit, zainaugurowany w październiku 2014 roku, zaprojektowany przez słynnego architekta Hermanna Tilke, to pętla licząca 4554 metrów z 12 zakrętami: 5 lewymi i 7 prawymi. Ten tor nie ma szczególnie wymagającej konfiguracji dla opon, nawet przy typowym dla tego obszaru wysokim wskaźniku wilgotności. Jedynie bardzo wysokie temperatury asfaltu i gwałtowne hamowanie na końcu dwóch długich prostych mogą powodować spore obciążenie przednich opon.

ROZWIĄZANIA DLA KLAS WORLD SBK ORAZ WORLDSSP:

Oprócz opon pośrednich i tych dedykowanych na mokre nawierzchnie, które są zabierane na każdą rundę w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych, klasa WorldSBK może liczyć na siedem gładkich rozwiązań, trzy na przód i cztery na tylną oś.

Opcje dedykowane na oś przednią są takie same, jak te stosowane przez zawodników w pierwszej rundzie na Phillip Island: nowe standardowe miękkie SC1s w rozmiarach 120/70 i 125/70 ponownie dołączą SC2 X1071, również w rozmiarze 125/70, ale w średniej mieszance.

Jeśli chodzi o opcje na tylną oś, rozwiązania, przygotowane dla dwóch wyścigów o podstawowym czasie trwania, to dwa standardowe SC0, jeden w rozmiarze 200/60 i jeden w rozmiarze 200/65. Oprócz nich dostępna jest opcja SCX, która w tej rundzie jest dostępna w specyfikacji X1428. Zaprojektowano ją do wykorzystania podczas sesji kwalifikacyjnej w ramach przygotowań do użycia jedynej opony Superpole® dostępnej dla jeźdźców i ewentualnie do wyścigu Tissot Superpole®, jeśli pozwolą na to warunki podczas wyścigu.

Czwarta i ostatnia opcja jest reprezentowana przez oponę Superpole®, która pozwoli zawodnikom na przejechanie okrążenia w poszukiwaniu absolutnie najlepszego czasu, umożliwiającego ustawienie się na siatce startowej.

Pirelli, start,

W kategorii WorldSSP600 będą dostępne cztery suche rozwiązania dla zawodników, dwa na przednią oś i dwa na tył. Na przodzie będzie to, podobnie jak na Phillip Island, standardowy SC1 i SC2, podczas gdy z tyłu zawodnicy będą mieli do dyspozycji dwa standardowe rozwiązania SC0; zarówno w wersji 2018, jak i 2019 z nową mieszanką i bieżnikiem. Dzięki temu zawodnicy będą mogli dokonać ostatecznego, bezpośredniego porównania między tymi dwoma rozwiązaniami.

Więcej informacji na temat rozwiązań wyścigowych dla klas WorldSBK i WorldSSP600 można znaleźć w kartach technicznych dołączonych do niniejszej informacji prasowej.

Kliknij, aby pominąć reklamy

STATYSTYKI PIRELLI DLA BURIRAM 2018:

• Łączna liczba opon przywiezionych przez Pirelli: 2878
• Liczba rozwiązań (w tym suchych, pośrednich i mokrych) w klasie Superbike: 6 na przód i 5 na tył.
• Liczba opon dostępnych dla każdego kierowcy Superbike: 39 na przód i 28
na tył.
• Liczba rozwiązań dla klasy Supersport (w tym suchej, średniej i mokrej): 5 na przód i 4 na tył.
• Liczba opon dostępnych dla każdego kierowcy Supersport: 26 na przód i 21 na tył.
• Nagrody Superbike Best Lap wygrali: Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) z czasem 1’33.714 (wyścig 1, 11 okrążenie) i Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) z czasem 1’33.627 (wyścig 2, 11 okrążenie).
• Nagrodę Supersport Best Lap wygrał: Randy Krummenacher (BARDAHL Evan Bros. WorldSSP Team), 1’37.620 (11 okrążenie).
• Temperatura podczas wyścigu 1: powietrze 32 ° C, asfalt 51 ° C.
• Temperatura podczas wyścigu 2: powietrze 33 ° C, asfalt 49 ° C.
• Maksymalna prędkość wyścigu osiągnięta przez opony Pirelli DIABLO™ Superbike: 305,1 km/h, w drugim wyścigu Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) na 6. okrążeniu i Jordi Torres (MV Agusta Reparto Corse) na 3. okrążeniu.
• Maksymalna prędkość wyścigu osiągnięta przez opony Pirelli DIABLO™ Supercorsa SC w wyścigu WorldSSP: 270 km/h, Loris Cresson (Kallio Racing) na 2. okrążeniu.

Źródło: inf. prasowa

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
115 zapytań w 0,399 sek