Home / Slider / Większe obroty dla Kawasaki. Mniejsze dla Ducati

Większe obroty dla Kawasaki. Mniejsze dla Ducati

Jeszcze przed rundą WSBK w Hiszpanii doszło do zmiany w limitach obrotów dwóch producentów motocykli: Ducati i Kawasaki. Podobnie jak w 2019, gdzie również od początku dominował Bautista, po trzeciej rundzie zastosowano zmniejszenie obrotów o 250 obr./min. Tymczasem Kawasaki otrzymało wyższy limit obrotów, także o 250 obr./min.

Tym samym Ducati dalej pozostaje jedynym producentem, dla którego zastosowano zmniejszenie obrotów na podstawie algorytmu, jaki Dorna i FIM wprowadziły od sezonu 2018. W kwestii osiągów w Barcelonie nie zmieniło to absolutnie nic: Alvaro Bautista zdominował weekend, wygrywając wszystkie wyścigi, a podium wywalczył Michael Rinaldi. Możliwość kolejnych zmian w limicie obrotów nadejdzie po 3 kolejnych rundach od poprzedniej zmiany, a więc po 6. rundzie sezonu.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Aktualne limity dla poszczególnych homologowanych motocykli od rundy w Barcelonie:

Aprilia 14700 rpm
BMW 14950 rpm
BMW S1000 RR (2019) 14900 rpm
BMW M1000 RR (2021) 15500 rpm
BMW M1000 RR (2023) 15500 rpm
Ducati V2 12400 rpm
Ducati V4R (2019) 16100 rpm – 250 rpm = 15850 rpm
Ducati V4R (2023) 16100 rpm – 250 rpm = 15850 rpm
Honda (2020) 15600 rpm
Honda (2022) 15600 rpm
Kawasaki (2021) 14600 rpm + 250 rpm = 14850 rpm
Kawasaki (2023) 14600 rpm + 250 rpm = 14850 rpm
MV Agusta 14950 rpm
Suzuki 14900 rpm
Yamaha 14700 rpm
Yamaha (2020) 14950 rpm

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 4

  1. Myślałem, że wszystkie Ducati dostaną niższy limit maksymalnych obrotów, a tu tylko model 2023.
    Pewnie kolejne trzy rundy i znowu zabierze się komisja i kolejny raz obetną obroty Ducati, ewentualnie ponownie podniosą Kawasaki.
    Ból ….y wylewających się w postach po kolejnych wygranych Alvaro Bautisty , już nawet nie jest żałosny.
    I żadne rzeczowe argumenty do nikogo nie przemawiają, a sama dyskusja kończy się po opisaniu kilku faktów, bez odpowiedzi wszystkich tych oskarżycieli .

  2. Właśnie edytowano artykuł i teraz w tabelce v4R 2019 też ma ucięte 250 obrotów.
    Więc wszystkie Ducati.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,930 sek