Home / Slider / WSBK, Assen: Bautista nie daje szans w 1. wyścigu

WSBK, Assen: Bautista nie daje szans w 1. wyścigu

Mimo utraty pole position i startu z czwartego miejsca, Alvaro Bautista (Ducati) nie miał większych kłopotów z wygraniem szóstego (na siedem) wyścigów w tym sezonie World Superbike. W Holenderskim Assen aktualny mistrz w pokonanym polu pozostawił  Jonathana Rea (Kawasaki) oraz Topraka Razgatlioglu (Yamaha). Kolejni zawodnicy zanotowali duże straty do TOP3.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 1. wyścigu
POS RIDER NAT TEAM TIME
1 Alvaro Bautista SPA Aruba.It Racing Ducati 21 Laps
2 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK +3.148s
3 Toprak Razgatlioglu TUR Pata Yamaha Prometeon WorldSBK +3.891s
4 Andrea Locatelli ITA Pata Yamaha Prometeon WorldSBK +10.105s
5 Axel Bassani ITA Motocorsa Ducati +10.498s
6 Dominique Aegerter SWI GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team +13.952s
7 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK +14.098s
8 Remy Gardner AUS GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team +16.942s
9 Danilo Petrucci ITA Barni Spark Racing Team +17.807s
10 Scott Redding GBR ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team +18.066s
11 Xavi Vierge SPA Team HRC WorldSBK +22.002s
12 Garrett Gerloff USA Bonovo Action BMW +23.632s
13 Michael Van Der Mark NED ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team +23.819s
14 Philipp Oettl GER GoEleven Ducati +25.088s
15 Michael Ruben Rinaldi ITA Aruba.It Racing Ducati +26.803s
16 Lorenzo Baldassarri ITA GMT94 Yamaha +34.593s
17 Loris Baz FRA Bonovo Action BMW +34.719s
18 Bradley Ray GRB Motoxracing Yamaha WorldSBK Team +47.346s
19 Hafizh Syahrin MAL PETRONAS MIE Racing HONDA Racing +50.486s
20 Oliver Konig CZE Orelac Racing Kawasaki +52.310s
21 Eric Granado BRA PETRONAS MIE Racing HONDA Racing +1’00.902s
22 Gabriele Ruiu ITA Bmax Racing +1’01.202s
23 Isaac Vinales SPA TPR by Vinales Racing +1’14.042
24 Tom Sykes GBR Puccetti Kawasaki DNF
25 Iker Lecuona SPA Team HRC WorldSBK DNF

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 6

  1. Jak to jest z tymi ograniczeniami obrotów jest jakiś regulon jak to wygląda?? jak kawa dominowała to zaraz kastrowali moc. A dukaty drugi sezon dominacja i chyba be zmian jak chodzi o obroty??

    • Kawa nie miała nigdy obniżanych obrotów w okresie od 2018 roku, gdy wprowadzono aktualne przepisy. Jedyna sytuacja z nimi to ta z 2021 roku, kiedy wprowadzili jakieś zmiany w motocyklu przed sezonem, dzięki czemu krótko w testach mogli pojeździć z wyższymi obrotami. Ale Dorna uznała, że nie wprowadzono wymaganej ilości nowych części, aby otrzymać nową homologację, więc zostali z zeszłoroczną i cały czas mieli 14.600 zamiast 15.100 o które wnioskowali. Trochę ich zrobiono w konia, bo ogłoszono to tuż przed startem sezonu. No ale nie było to obcięcie, tylko dalej ten sam limit. Tylko Ducati miało faktycznie obcięte obroty w 2019, kiedy dominował Bautista – ścięli o 250. Yamaha i Honda miały dodawane o bodajże 500. W zeszłym roku nie było dominacji Ducati – pod uwagę bierze się różnice czasów między producentami, ta nie była wystarczająca. Zmiana może się dokonać między sezonami, albo co trzy rundy w trakcie. A więc istnieje możliwość, że jeśli algorytm wykaże różnice, to Ducati może zostać ścięte o 250 już niedługo. Kawasaki ma też szansę na zyskanie tych niedoszłych 500 z 2021 roku ale chyba przy nowej homologacji w przyszłym roku – nie wiem dokładnie jak to wygląda bo trzeba pamiętać, że limity bazują na modelach produkcyjnych. Kawa musi po prostu mieć drogowy motocykl o odpowiednio wysokich obrotach.

      Problem z tym balance of performance jest taki, że jest to kompletnie nieprzejrzyste dla fanów wyścigów. Tak naprawdę nikt poza organizatorami i zespołami nie wie, jakie dokładnie muszą być spełniane warunki aby limit został nałożony. Do tego dochodzą jeszcze różnice w tym jak motocykle radzą sobie na obecnych oponach co jeszcze komplikuje obraz sytuacji. Bautista jest też po prostu super-lekki, dlatego wymiata na tym motocyklu. A limit trzeba nałożyć na każdego zawodnika na danym typie motocykla. Myślę, że w Dornie o tym wiedzą i powiem szczerze – zdziwię się, jeśli Ducati dostanie niższe obroty. Rozwiązaniem może być limit wagowy, ale to najwcześniej w 2024 roku.

  2. Trudno znaleźć takie informacje ale mnie też się wydaje, że były artykuły, które mówiły że Kawa miała ciete obroty w czasach swojej dominacji. A dominacja to dominacja. Nie ma znaczenia czy wygrywasz o sekundę czy o 10 sekund. Jak ktoś wygrywa wszystkie wyścigi to dominuje. Ja akurat kibicuje zielonym ale umówmy się, za jak ktoś wygrywa tak dużo i tak długo to jest to źle dla widowiska. I wtedy i dzisiaj.

    • no praktycznie w tych samych latach co Rea dominował też Mareczek, tam nikt jakoś o cięciu obrotów nikt nie mówił?

    • @harnas Tak, ale było to przed wprowadzeniem aktualnych przepisów i 'algorytmu’. Został on wprowadzony właśnie po to, aby zaprzestać uznaniowego traktowania poszczególnych producentów, i oprzeć się na twardszych danych. Wydaje mi się, że Kawasaki najwięcej straciło kiedy wprowadzano aktualne przepisy (obcinano wtedy ogólnie osiągi wszystkim producentom): po sezonie 2017 obcięto ich o 1100 obr/min, do 14.100. Ale w tym samym momencie też o 1100 obcięto Aprilię, a Ducati miało jeszcze motocykl V2 z dużo niższym limitem. Wydaje mi się, że to ta sytuacja jest podnoszona jeśli się mówi, że Kawasaki miało obcinane obroty zawsze jak odnosiło sukcesy. Rok później z nową homologacją zyskali 500, do aktualnych 14.600. W żadnym wyścigu od 2018 roku nie mieli wyższych obrotów niż teraz.
      Tu jest tabelka zrobiona przez jakiegoś usera, wydaje mi się na pierwszy rzut oka, że się zgadza. https://www.reddit.com/r/wsbk/comments/av7biq/rev_limits_comparison_table/?onetap_auto=true

      • tylko to wszystko jest bez sensu bo przecież na ducati dominuje tylko jeden zawodnik, nie widać jakiejś przewagi ducati nad kawasaki czy yamaha wśród innych zawodników, tak jak widać to wyraźnie w Motogp, więc moim zdaniem to jest głupie, różnicę robi przede wszystkim Bautista jako zawodnik, a nie jestem wcale jakimś jego fanem ani tym bardziej Ducati

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
158 zapytań w 1,840 sek