Jonathan Rea umocnił się na prowadzeniu serii World Superbike po triumfie w niedzielnym, drugim wyścigu WSBK w Portugalii. Początkowo prowadził Scott Redding, ale w walce zaliczył upadek. Drugi był Chaz Davies, a podium zamknął Toprak Razgatlioglu, który dostał karę za lotny start. Garret Gerlof przesaadził na hamowaniu, i uderzył w Michaela Rinaldi.
Wyniki 2. wyścigu | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME |
1 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team | 21 Laps |
2 | Chaz Davies | GBR | GoEleven Ducati | +2.787 |
3 | Toprak Razgatlioglu | TUR | PATA Yamaha | +9.484 |
4 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team | +12.401 |
5 | Andrea Locatelli | ITA | PATA Yamaha | +14.011 |
6 | Michael Van Der Mark | NED | Motorrad BMW WorldSBK Team | +15.189 |
7 | Alvaro Bautista | SPA | Team HRC | +15.899 |
8 | Tom Sykes | GBR | Motorrad BMW WorldSBK Team | +21.628 |
9 | Eugene Laverty | IRL | RC Squadra Corse BMW | +23.257 |
10 | Tito Rabat | SPA | Barni Ducati | +25.344 |
11 | Axel Bassani | ITA | Motocorsa Ducati | +26.525 |
12 | Leon Haslam | GBR | Team HRC | +28.277 |
13 | Kohta Nozane | JPN | GRT Yamaha | +29.878 |
14 | Scott Redding | GBR | Aruba.It Ducati | +38.162 |
15 | Lucas Mahias | FRA | Kawasaki Puccetti | +38.911 |
16 | Isaac Vinales | SPA | Orelac Racing Kawasaki | +39.128 |
17 | Christophe Ponsson | FRA | Gil Yamaha | +1’03.983 |
18 | Loris Cresson | BEL | Pedercini Kawasaki | +1’07.458 |
19 | Samuele Cavalieri | ITA | Pedercini Kawasaki | DNF |
20 | Jonas Folger | GER | Benovo BMW | DNF |
21 | Garrett Gerloff | USA | GRT Yamaha | DNF |
22 | Michael Rinaldi | ITA | Aruba.It Ducati | DNF |
Źródło: crash.net
Hm Rea po kolejny tytuł?NIE JESTEM znawcą specjalistą ale pamiętam jak Rea przegrywał z Bautistą który jeździł dla Aruba.it Racing–Ducati. Zajmował 1 miejsca a przewaga wynosiła 10 lub więcej sekund i więcej szybko się poskrżyli że tak nie może być takiej przewagi nad Kawa
I zmniejszyli ducati obryty silnika.WSBK niech też pokazują też Live może w Ipli [*] JAson 50
Bautista nie wytrzymał psychicznie a jeśli chodzi o obroty Kawasaki obcięli je sezon wcześniej :)
Mogli zostawić obroty ducati a zwiększyć dla kawasaki tylko wtedy trzeci zawodnik traciłby do nich minute. Ale trochę komicznie to wyglądało jak Alvaro tracąc sekundę do Rea na prostej go dogania i zyskuje kolejną sekunde na końcu prostej.
ale ludzie mają ból dupy z tym Alvaro i obciętymi obrotami, a zapominacie, że mimo to on i tak wygrywał jakiś czas ale potem się kompletnie rozsypał psychicznie
Właśnie. Ciągle pamięta się obcięte obroty, ale ile razy Bautista kończył wyścig bez punktów to już nie. Byle tylko podtrzymywać swoją wiarę, że wszystko odbywa się za kulisami.
Z każdym kolejnym sezonem Rea imponuje mi coraz bardziej. Kawasaki zresztą też, razem ciągle idą w górę.
Szkoda upadku Reddinga, bo stracone punkty ciężko będzie odzyskać. Podobnie Gerloff – jest szybki, ale za dużo tych upadków, a to hamowanie zakończone na Rinaldim dziwne, żeby aż tak stracić kontrolę nad motocyklem.
no dziwny to był wypadek, trochę antyreklama dla R1, ktos może wie jak to się stało?
Gerloff po wyścigu mówił, że nie wie do końca co się stało, twierdzi, że zaczął hamować wcześnie, ale tył motocykla uniósł się na tyle pechowo, że opadając opona ustawiła się pod zbyt dużym kątem co spowodowało utratę kontroli nad motocyklem, musiał zwolnić hamulec, próbował ominąć Rinaldiego, ale mu się nie udało. Pewnie jednak przesadził z hamowaniem, a jeśli była to usterka techniczna to być może dowiemy się o tym wkrótce.
Nadrobiłem…Warto było wykupić playera choć trochę tnie ;P
Ale ileż można patrzeć jak Rea wygrywa?? Chciałoby się w końcu jakiejś zmiany…
Toprak świetny nawet pomimo 2 longlapów ale to Locatelli przyćmiewa wszystkich – jeszcze rok i będzie deptał Rea po piętach – szykuje się nowy mistrz!! Właśnie szkoda straconych punktów przez Gerloffa i Rinaldiego – że też akurat jeden musiał podciąć drugiego ;/
Walkę o czołowe lokaty by mieli gwarantowaną a tak cenne punkty uciekają…
najlepsza zmiana byłaby taka, gdyby ten facet na prawdę zaryzykował, podziękował Kawasaki i poszukał miejsca w Motogp, oczywiście Yamaha albo Suzuki, tym bardziej że Monster teraz sponsoruje jednych i drugich, myślę, że nie tylko mnie jako kibica bardziej by to ciekawiło niż kolejne transfery Hiszpanów czy Włochów z Moto2