Toprak Razgatlioglu ku braku zaskoczenia zwyciężył w niedzielny poranek, w wyścigu Superpole, by odnieść swoje 9. zwycięstwo z rzędu na BMW. Tym samym El Turco ma już 50 zwycięstw, w historii swoich startów w World Superbike. Drugie miejsce po błędzie Bautisty zajął Nicolo Bulega (obaj Ducati). Mistrz świata na ostatnim okrążeniu chcąc wyprzedzić kolegę z drużyny wjechał w żwir, w którym się wywrócił, próbując powrócić na tor. Podium zamknął Alex Lowes (Kawasaki), który ponownie wystartuje z 3. pola.
Najlepszym niezależnym motocyklem był Danilo Petrucci (Barni Ducati), który kontynuuje swój mocny weekend w Moście, zdobywając 4. miejsce w wyścigu Superpole. Dużo na przestrzeni tych 10 okrążeń stracił Andrea Iannone, który po fatalnym starcie stracił sporo pozycji. Zamiast z 2. pola, które miał po kwalifikacjach, do 2. wyścigu wystartuje z 7. pozycji. Do trzeciego rzędu zdołali załapać się Michael van der Mark (BMW) oraz Jonathan Rea (Yamaha), którzy zaliczyli upadki w Superpole, w wyniku czego startowali z odległych pozycji.
Groźny upadek zaliczył Sam Lowes (VDS Ducati), który został wystrzelony przez swoje Panigale na hamowaniu do pierwszego zakrętu. Brytyjczyk został od razu zabrany do centrum medycznego, a jak doniósł jego brat Alex, podczas rozmowy przed podium, #14 najprawdopodobniej złamał obojczyk, co może go wykluczyć ze startu nawet w Portugalii, za trzy tygodnie. Z wyścigu wypadł też Scott Redding (Bonovo BMW), który nie zdołał uniknąć motocykla Lowesa.
💥 Sam Lowes crashes and Redding can’t avoid him 💥😔#CzechWorldSBK 🇨🇿 pic.twitter.com/brF0luBtev
— WorldSBK (@WorldSBK) July 21, 2024
Wyniki wyścigu Superpole
Pos | No. | Rider | Bike | Gap |
1 | 54 | T. RAZGATLIOGLU | BMW M 1000 RR | |
2 | 11 | N. BULEGA | Ducati Panigale V4R | 3.812 |
3 | 22 | A. LOWES | Kawasaki ZX-10RR | 4.251 |
4 | 9 | D. PETRUCCI | Ducati Panigale V4R | 6.534 |
5 | 87 | R. GARDNER | Yamaha YZF R1 | 6.673 |
6 | 55 | A. LOCATELLI | Yamaha YZF R1 | 7.510 |
7 | 29 | A. IANNONE | Ducati Panigale V4R | 7.556 |
8 | 60 | M. VAN DER MARK | BMW M 1000 RR | 9.885 |
9 | 65 | J. REA | Yamaha YZF R1 | 10.044 |
10 | 21 | M. RINALDI | Ducati Panigale V4R | 10.928 |
11 | 97 | X. VIERGE | Honda CBR1000 RR-R | 11.291 |
12 | 31 | G. GERLOFF | BMW M 1000 RR | 12.532 |
13 | 47 | A. BASSANI | Kawasaki ZX-10RR | 14.128 |
14 | 7 | I. LECUONA | Honda CBR1000 RR-R | 14.133 |
15 | 53 | T. RABAT | Kawasaki ZX-10RR | 17.553 |
16 | 28 | B. RAY | Yamaha YZF R1 | 17.899 |
17 | 5 | P. OETTL | Yamaha YZF R1 | 19.060 |
18 | 77 | D. AEGERTER | Yamaha YZF R1 | 25.346 |
19 | 36 | L. MERCADO | Honda CBR1000 RR-R | 27.054 |
20 | 79 | H. GILLIM | Honda CBR1000 RR-R | 29.199 |
RET | 45 | S. REDDING | BMW M 1000 RR | 8 Laps |
RET | 14 | S. LOWES | Ducati Panigale V4R | 2 |
Źródło: motomatters.com
Lubię Sama, ale z całym szacunkiem dla niego i jego osiągnięć powinien chyba skończyć ze ściganiem. Jego jazda jest mega niebezpieczna. Tyle lat na torach i nadal błędy jak u juniora. Dobrze, że Scott go nie uderzył bo mogło się to skończyć dużo gorzej niż złamany obojczyk. A Toprak top. Dawaj chłopie do MotoGP.