Potwierdzono, jakie poszczególne motocykle World Superbike będą miały bazowe ograniczenia obrotów w sezonie 2020. Nowym w stawce motocyklem będzie Honda CBR1000RR-R (SP), choć wciąż homologację będzie miał stary model, który również będzie można wystawiać do ścigania.
Obroty nowej Hondy ustalono na 15600 – zgodnie z tym, jakie obroty maksymalne ma drogowa maszyna Hondy. Stary, zeszłoroczny motocykl ma limit ustawiony na 15050 obr/min, a więc widać, w jaką stronę poszła Honda, próbująca nawiązać walkę z Ducati i Kawasaki.
Jeśli chodzi o dotychczasowe motocykle, mamy jedną zmianę: Yamaha bazując na zeszłorocznych wynikach, ma delikatnie podwyższone obroty do 14950 obr/min. Przypomnijmy, że głośnym echem w sezonie 2019 odbiło się obcięcie obrotów w Ducati o 250 obr/min, do 16100.
Ducati zacznie nowy sezon właśnie z takim limitem. Kawasaki póki co nie zaprezentowało nic nowego i limit wciąż wynosi 14600 obr/min. BMW ma limit 14900. Homologację cały czas mają również motocykle Aprilii, Suzuki i MV Agusty, które nie będą używane w pełnym sezonie World Superbike i czekają na ewentualne dzikie karty.
Limity obrotów homologowanych motocykli WSBK (w obr/min):
Aprilia: 14700
BMW: 14950
BMW 2019: 14900
Ducati V2: 12400
Ducati V4: 16100
Honda 2019: 15050
Honda 2020: 15600
Kawasaki: 14600
MV Agusta: 14950
Suzuki: 14900
Yamaha: 14950
Źródło: crash.net
Kategorię zmieńcie bo MotoGP jest zaznaczone a powinno tylko WorldSBK.
Na Kawasaki ten limit obrotów chyba większego wrażenia nie zrobi.
Dla mnie to jest jakaś totalna bzdura , jakiś limit ,,,
To powiedmy pięściarzowi nr1 bij tylko 123 razy po ryju , w starciu a drugiemu który leje 154 ,,ku,, po co ten sport.
To jest rozwój i nie WOLNO komuś obcinać jaj bo jest szybszy i myśli lepiej i mu się udaje wygrywać ,”bo ma spasowanego’ bikera ,,,ku,,,,zrób to samo a nie ograniczaj ,,to jest chore ..dotyczy to również naszego chorego ,domowego podwórka ,,przykre uczymy sie od debili
Blad stg43 to nie jest ani rozwoj ani czysty sport to widowiski ktore ma zarabiac a bedzie zarabiac gdy stawka bedzie wyrownana i tyle.
To Eddie Lowson i Mick Doohan też powinni być kastrowani , Vale też ,,, absurd
Chodzi o pieniądze ,absurd terażniejszości , otaczjaącego nas świata ,,,może Troya Bayliss w Walencji też powinniśmy skastrować ,,teraz wszystko rozbija się o chore $$$$$ ,
O widowisko się rozbija ;) Dla właściciela serii najlepiej jak w każdym wyścigu wygrywa kto inny. Wtedy przyciąga to kasę i kibiców.