Wyścig World Supersport w Australii musiał ze względów na bezpieczeństwo zawierać obowiązkowy pit-stop. Wygrał go z komfortową przewagą Randy Krummenacher. Do wizyty w pit-stopie kwestie zwycięstwa pozostawały otwarte, ale w alei serwisowej nie popisali się mechanicy Julesa Cluzela i Federico Caricasulo.
Caricasulo wyjechał ze swojego stanowiska ze stojakiem tylnego koła. Musiał się zatrzymać i czekać, aż mechanicy go usuną przed dojechaniem do końca alei serwisowej. Z kolei Cluzel wyjechał na tor zbyt wcześnie i otrzymał karę czasową, jednak nie spowodowała ona utraty pozycji. Czwarte miejsce zajął w tym wyścigu Hector Barbera.
Wyniki wyścigu WSS na Phillip Island w Australii:
1. Randy Krummenacher SUI Bardahl Evan Bros. Yamaha YZF-R6 16 laps
2. Jules Cluzel FRA GMT94 Yamaha YZF-R6 +6.157s
3. Federico Caricasulo ITA Bardahl Evan Bros. Yamaha YZF-R6 +7.338s
4. Hector Barbera ESP Team Toth by Willirace Yamaha YZF-R6 +9.918s
5. Thomas Gradinger AUT Kallio Racing Yamaha YZF-R6 +15.035s
6. Hikari Okubo JPN Puccetti Kawasaki ZX-6R +17.256s
7. Corentin Perolari FRA GMT94 Yamaha YZF-R6 +17.428s
8. Peter Sebestyen HUN CIA Landlords Insurance Honda CBR600RR +23.595s
9. Loris Cresson BEL Kallio Racing Yamaha YZF-R6 +29.007s
10. Jules Danilo FRA CIA Landlords Insurance Honda CBR600RR +29.017s
11. Tom Toparis AUS Landbridge Transport Yamaha YZF-R6 +32.009s
12. Lucas Mahias FRA Puccetti Kawasaki ZX-6R +34.503s
13. Jaimie van Sikkelerus NED Racedays Honda CBR600RR +34.933s
14. Glenn van Straalen NED EAB Racing Kawasaki ZX-6R +44.604s
15. Ayrton Badovini ITA Team Pedercini Racing Kawasaki ZX-6R +46.563s
16. Nacho Calero ESP Orelac Racing VerdNatura Kawasaki ZX-6R +51.584s
17. Maria Herrera ESP MS Racing Yamaha YZF-R6 +51.594s
18. Raffaelle De Rosa ITA MV Agusta Reparto Corse F3 675 +1 lap
nie ukończyli
Issac Vinales ESP Kallio Racing Yamaha YZF-R6
Federico Fulgini ITA MV Agusta Reparto Corse F3 675
Gabriele Ruiu ITA Gemar Honda CBR600RR
Hannes Soomer EST Racedays Honda CBR600RR
Źródło: crash.net
Można szerzej o jakie względy bezpieczeństwa chodzi?
Prawdopodobnie opony nie wytrzymywały dystansu, co może mieć jednak większy związek z nawierzchnią toru.
Obawy o to, czy opony wytrzymają cały dystans.
Rea też chyba tłumaczył gorszą formę oponami.
No to Pirelli się nie postarało.
Dobrze pamiętam że rok temu była podobna sytuacja?