Z Patrickiem Jacobsenem pilotującym MV Agustę F3 675 marka z Varese stała się silna jak nigdy wcześniej. Amerykanin będąc o pół sekundy szybszy od poprzedzającego go zawodnika praktycznie nie miał konkurentów. Okazuje się, że połączenie amerykańskiego zawodnika i włoskiego motocykla spisuje się fantastycznie! Faworyt lokalnej publiczności, przesympatyczny Anthony West, miał problemy techniczne i zajął ostatnie miejsce.
Odkąd w zeszłym roku weszły nowe przepisy, to właśnie pierwszych dziesięciu zawodników z łączonych czasów FP1 i FP2 przechodzi bezpośrednio do drugiej sesji kwalifikacyjnej. Reszta, która pojechała wolniej musi walczyć o awans do Q2. Gwoli przypomnienia, w serii WSS nie ma opon kwalifikacyjnych!
FP1
Podczas nieobecności Kenana Sofuoglu pierwszy trening sezonu należał do MV Agusty i jej nowego podopiecznego Patricka Jacobsena. Na nowych Yamahach R6 zadebiutowali Lucas Mahias i Federico Caricasulo, który jest świetnie zapowiadającym się młodym zawodnikiem. W odstępie jednej sekundy na czwartym miejscu uplasował się Roberto Rolfo na MV Aguście.
Alex Baldolini (MV Agusta), Jules Cluzel (Honda), Luke Stapleford (Triumph), Gino Rea (Kawasaki), Kyle Smith (Honda) i Aiden Wagner (Honda) uzupełnili pierwszą dziesiątkę. Anthony West, który zapowiadał wygraną na rodzimym obiekcie zmagał się z technicznymi problemami, przez które zajął ostatnie miejsce.
FP2
Pierwsza znacząca poprawa czasów przejazdu miała miejsce w drugiej sesji treningowej. Już po dziesięciu minutach zawodnik Kawasaki Zulfahmi Khairuddin przesunął się z 14 na 10 miejsce. Podczas, gdy przez godzinę w Top5 nic się nie zmieniało Christian Gamarino (Honda) i Nacho Calero (Kawasaki) zaliczyli awans do Top10 zajmując kolejno 6 i 8 miejsce.
Fabryczni zawodnicy Yamahy wspólnie wyjechali walczyć o najlepszy czas przejazdu. Mahias upadł w drugim sektorze, a w tym samym czasie Caricasulo poprawił się o 12/1000 sek. Francuz zakończył już wtedy jazdy. Do czasu oczyszczenia toru z pozostałości jego motocykla sesja treningowa została na krótko przerwana.
Wyraźnie szybszy w porównaniu do pierwszej sesji pojechał Michael Canducci (Kawasaki) dowodząc, że poprawki wprowadzone w garażu mogą zdziałać wiele. Młody Włoch poprawił się o prawie sekundę i na dziesięć minut przed końcem zajął piątą lokatę. Wtedy jednak zaczęły się prawdziwe gonitwy o najlepszy czas, dlatego Alex Baldolini, Hikari Okubo (Honda) i oczywiście Luke Staplefort skutecznie przesunęli młodego Włocha w stawce.
Nikt jednak nie potrafił już dorównać znakomitemu Jacobsenowi. Nawet sam nowojorczyk nie osiągnął lepszego czasu od tego z pierwszego treningu. Najszybszym w drugiej sesji treningowej był świetny Jules Cluzel (Honda), który był wolniejszy od Jacobsena o 0,380 sek. Za nim uplasowali się Caricasulo, Mahias, Rolfo, Okubo, Baldolini, Rea, Stapleford i Smith.
Rozczarowujący tego dnia był Robin Milhauser, który nie poprawił swojego porannego czasu i zajął ostatecznie 21 miejsce. Jeszcze gorzej wypadł Anthony West, którego Yamaha nie została naprawiona. Przez to Australijczyk nie przejechał ani jednego okrążenia. Jednak dla obu jeszcze nic nie jest stracone. Jutro będą mieli możliwość poprawienia swoich czasów i walki o jak najlepsze pole startowe.
Czasy łączne FP1 i FP2 dla klasy WSS na torze Phillip Island:
1. PJ Jacobsen USA MV Agusta F3 675 1m 33.087s
2. Jules Cluzel FRA CIA Landlord Insurance Honda CBR600RR 1m 33.467s
3. Federico Caricasulo ITA GRT Yamaha YZF-R6 1m 33.602s
4. Lucas Mahias FRA GRT Yamaha YZF-R6 1m 33.625s
5. Roberto Rolfo ITA Vamag MV Agusta F3 675 1m 33.633s
6. Hikari Okubo JPN CIA Landlords Insurance Honda CBR600RR 1m 33.796s
7. Alex Baldolini ITA ATK#25 MV Agusta F3 675 1m 33.940s
8. Gino Rea GBR Team Go Eleven Kawasaki ZX-6R 1m 33.948s
9. Luke Stapleford GBR Profile Racing Triumph Daytona 675 1m 33.949s
10. Kyle Smith GBR Gemar Team Lorini Honda CBR600RR 1m 34.015s
11. Michael Canducci ITA Puccetti Junior Team Kawasaki ZX-6R 1m 34.068s
12. Christian Gamarino ITA Bardahl Evan Bros Honda CBR600RR 1m 34.207s
13. Nacho Calero ESP Orelac Racing Kawasaki ZX-6R 1m 34.237s
14. Aiden Wagner AUS Gemar Team Lorini Honda CBR600RR 1m 34.271s
15. Zulfahmi Khairuddin ESP Orelac Kawasaki ZX-6R 1m 34.448s
16. Kyle Ryde GBR Kawasaki Puccetti Racing ZX-6R 1m 34.540s
17. Niki Tuuli FIN Kallio Racing Yamaha YZF-R6 1m 34.570s
18. Kazuki Watanabe JPN Team Go Eleven Kawasaki ZX-6R 1m 34.770s
19. Sheridan Morais RSA Kallio Racing Yamaha YZF-R6 1m 34.836s
20. Stefan Hill GBR Profile Racing Triumph Daytona 675 1m 34.884s
21. Robin Mulhauser SUI CIA Landlord Insurance Honda CBR600RR 1m 34.887s
22. Lachlan Epis AUS Response RE Racing Kawasaki ZX-6R 1m 35.038s
23. Davide Pizzoli ITA ATK#25 MV Agusta F3 675 1m 37.153s
24. Anthony West AUS West Racing Yamaha YZF-R6 1m 37.639s
25. Michael Edwards GBR Euro Twins Brisbane Triumph Daytona 675 1m 42.203s