Sergio Garcia wspaniałym manewrem w zakręcie trzynastym odebrał Dennisowi Foggi zwycięstwo i prowadzenie w tabeli. W podobnym stylu najniższy stopień podium wywalczył Ayumi Sasaki, który pokonał Tatsukiego Suzukiego. Wynik Japończyka jest tym bardziej imponujący, iż dokonał tego po odbyciu kary long-lap na początku rywalizacji. Wyścigu na skutek awarii nie ukończył Izan Guevara, natomiast po wywrotce Andrea Migno i Jaume Masia.
Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia jeden okrążeń. Z pole position startował Sergio Garcia. Hiszpan utrzymał prowadzenie przed Ayumim Sasakim. Kolejne pozycje zajmowali Izan Guevara i Riccardo Rossi. Na piątą lokatę awansował Xavier Artigas, natomiast na szóstą Diogo Moreira. Za Brazylijczykiem znajdował się Daniel Holgado. Na ósme miejsce spadł Joel Kelso, który jechał przed zamykającymi czołową dziesiątkę Tatsukim Suzukim i Andreą Migno. Z wyścigu na skutek problemów technicznych wycofała się Ana Carrasco.
Sasaki odbył karę long-lap za przewinienie z kwalifikacji, w konsekwencji czego spadł na ósmą pozycję. Na czoło stawki wyszedł Guevara, który wyprzedził team-partnera Garcię. Trzecie miejsce zajmował Artigas przed Holgado, Moreirą i Masią. Na siódme miejsce spadł Rossi, natomiast na dziesiąte Kelso. Jedenastą pozycję zajmował lider tabeli Dennis Foggia, natomiast dopiero dziewiętnastą Deniz Oncu. Tymczasem do rywalizacji po pobycie w boksach wyjechała Carrasco.
Duet ekipy GasGas jechał z przewagą ponad pół sekundy nad prowadzącym grupę pościgową Masią. Hiszpan wyprzedzał swoich rodaków, Artigasa i Holgado. Szóste miejsce zajmował Moreira przed Rossim, Suzukim i Migno. Na dziesiątą lokatę awansował Foggia, który wyprzedził Kelso. Sasaki po odbyciu kary stracił rytm, w związku z czym wypadł z czołowej dziesiątki.
Guevara i Garcia z każdym zakrętem odskakiwali reszcie stawki. Na trzecią lokatę awansował Moreira, który wyprzedzał Masię, Artigasa i Holgado. Siódmą pozycję zajmował Andrea Migno, za którym jechali Suzuki, Rossi i Foggia. Kelso stracił jedenaste miejsce na rzecz Carlosa Tataya.
Migno odnotował najszybszy czas okrążenia. Był szybszy aż 0,6 sekundy od prowadzącego Guevary. Dzięki temu chwilę później „siedział” na tylnym kole trzeciego Masii. Za nimi znajdowali się Moreira, Suzuki, Holgado i Foggia. Czołową dziesiątkę zamykali Rossi i Kelso, który odzyskał lokatę kosztem Tataya. Tymczasem Artigas pożegnał się z wyścigiem w zakręcie szóstym w wyniku wywrotki.
Do końca pozostawało piętnaście kółek. Oncu otrzymał karę long-lap za ścięcie zakrętu numer 9. Carrasco z kolei na dobre odpadła z rywalizacji po wywrotce. Masia wspólnie z Migno i pozostałą grupą kierowców zniwelowali przewagę duetu GasGas. W tym momencie blisko siebie znajdowało się pięciu zawodników – Guevara, Garcia, Masia, Migno i Moreira. 0,8 sekundy straty do Brazylijczyka posiadał mistrz świata juniorów Holgado, który wyprzedzał Rossiego, Foggię, Suzukiego i Tataya. Hiszpan wymieniał się dziesiątą pozycją z Kelso.
Za podobne przewinienie, co Oncu, karę long-lap otrzymał jego team-partner Adrian Fernandez. Czołowa piątka odjechała drugiej grupie. Na jej czoło awansował jednak Foggia, który miał z pewnością potencjał na zniwelowanie straty. Tymczasem liderujący Guevara momentalnie zwolnił, sygnalizując problemy techniczne. Dla byłego mistrza świata juniorów był to koniec rywalizacji.
W związku z tym w walce o zwycięstwo liczyło się czterech zawodników, jednak straty do nich próbował niwelować Foggia.. Na czoło wyszedł Migno, za którym czaili się Garcia, Masia i Moreira.
Na dziesięć okrążeń przed metą Foggia zniwelował stratę do czołowej grupy. Włoch przypuścił skuteczny atak na Moreirę i Masię. W tym momencie miał przed sobą już tylko Migno i Garcię. Po karze long-lap straty w końcu zaczął odrabiać Sasaki. Japończyk awansował na ósme miejsce.
Jadący na siódmym miejscu Rossi otrzymał ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Włoch jednak nie zamierzał się poddawać i wyprzedził Moreirę. Podobnie uczynił kierowca Leopard Racing Tatsuki Suzuki. Nadal prowadził Garcia, który wyprzedzał Migno. Masia odzyskał trzecią pozycję kosztem Foggi. Na skutek problemów technicznych z rywalizacji wycofał się Scott Ogden.
Do końca pozostawało siedem kółek. Garcia nadal utrzymywał pozycję lidera. Na drugą lokatę awansował Masia, który wyprzedził Migno. Kilka zakrętów później Włoch próbował skontrować Hiszpana. Między rywalami doszło do kontaktu, w efekcie czego obaj znaleźli się na asfalcie. Hiszpan zdołał powrócić do rywalizacji, jednak jego motocykl miał poodczepiane owiewki. Ostatecznie kierowca Red Bull KTM Ajo zjechał do boksów, kończąc zmagania Incydent pomiędzy nimi zostanie rozpatrzony przez sędziów po wyścigu.
Garcia wykorzystał okazję i osiągnął przewagę ponad pół sekundy nad rywalami. Duet Leopard Racing nie zamierzał się jednak poddawać i robił wszystko, aby zniwelować stratę. Czwartą lokatę zajmował Rossi, którzy wyprzedzał Sasakiego, Moreirę i Holgado. Na ósmej lokacie znajdował się Kaito Toba, który zdołał uporać się z Tatayem i Kelso. Na dwunastą pozycję awansował Oncu, natomiast na trzynastą Fernandez.
Do końca pozostawały trzy kółka. Foggia zniwelował stratę do Garcii do niecałych 0,4 sekundy. Jak cień za team-partnerem jechał Suzuki. Kolejne pozycje należały do Rossiego, Sasakiego, Holgado i Moreiry. Toba nadal wyprzedzał Tataya i Kelso. Australijczyk walczył zamknięcie czołowej dziesiątki z Elią Bartolinim.
Finałowe okrążenie Foggia rozpoczął jako lider, przypuszczając skuteczny atak na Garcię w „trzynastce”. Tuż za nimi znajdowali się Suzuki i Sasaki. Japończyk reprezentujący Leopard Racing skutecznie zaatakował w piątym zakręcie Garcię. Hiszpan skontrował Suzukiego w „ósemce”. Kierowca ekipy GasGas nie poddawał się i zdołał „wcisnąć” się w zakręcie trzynastym Foggi. Lider tabeli próbował utrzymać linię, ostatni zakręt toru na jego niekorzyść wiódł w lewo.
Dla Garcii to pierwsze zwycięstwo w sezonie i piąte w karierze. Odebrał również Foggi prowadzenie w tabeli. Podium dopełnił Sasaki, który w podobnym do Hiszpana stylu pokonał Tatsukiego Suzukiego. Kierowca Leopard Racing wyjechał poza tor w ostatnim zakręcie, w konsekwencji czego stracił również czwarte miejsce na rzecz Rossiego.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Sergio Garcia | SPA | Solunion GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 38m 23.433s |
2 | Dennis Foggia | ITA | Leopard Racing | (Honda) | 38m 23.579s |
3 | Ayumu Sasaki | JPN | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 38m 23.808s |
4 | Riccardo Rossi | ITA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 38m 23.940s |
5 | Tatsuki Suzuki | JPN | Leopard Racing | (Honda) | 38m 23.917s |
6 | Diogo Moreira | BRA | MT Helmets – MSI | (KTM) | 38m 24.020s |
7 | Daniel Holgado | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 38m 24.148s |
8 | Carlos Tatay | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 38m 25.465s |
9 | Kaito Toba | JPN | CIP Green Power | (KTM) | 38m 26.531s |
10 | Joel Kelso | AUS | CIP Green Power | (KTM) | 38m 26.830s |
11 | Elia Bartolini | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 31.082s |
12 | Ryusei Yamanaka | JPN | MT Helmets – MSI | (KTM) | 38m 32.326s |
13 | Adrian Fernandez | SPA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 38m 32.465s |
14 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 38m 32.635s |
15 | Ivan Ortolá | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 38m 32.882s |
16 | Stefano Nepa | ITA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 38m 46.178s |
17 | Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | 38m 46.856s |
18 | Matteo Bertelle | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 47.100s |
19 | Lorenzo Fellon | FRA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 38m 47.243s |
20 | Alberto Surra | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 38m 47.474s |
21 | Mario Aji | INA | Honda Team Asia | (Honda) | 38m 48.313s |
22 | Gerard Riu Male | SPA | BOE SKX | (KTM) | 39m 0.849s |
23 | Joshua Whatley | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 39m 25.564s |
Jaume Masia | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | DNF | |
Andrea Migno | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | DNF | |
Scott Ogden | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | DNF | |
Izan Guevara | SPA | Solunion GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | DNF | |
Xavier Artigas | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | DNF | |
Ana Carrasco | SPA | BOE SKX | (KTM) | DNF |
Źródło: www.crash.net