Izan Guevara sięgnął po drugie zwycięstwo w sezonie. Hiszpan w drugiej części wyścigu zdołał wykorzystać walkę rywali o pozycję i odskoczył, dzięki czemu pewnie przeciął linię mety na czele. Walkę o drugie miejsce rozegrali między sobą David Munoz, Tatsuki Suzuki i lider tabeli Sergio Garcia. Ostatecznie wygrał ją zaledwie 16-letni zawodnik, który zalicza drugi start w karierze. Kolejny dramat przeżył Dennis Foggia. Po wywrotce na Mugello tym razem doszło u Włocha do awarii motocykla. Straty poniesione przez kierowcę Leopard Racing w tabeli są już bardzo duże.
Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia jeden okrążeń. Z pole position startował Dennis Foggia. Włoch utrzymał prowadzenie przed Denizem Oncu. Turek słabo wyszedł z szykany, przez jeszcze przed zakrętem czwartym wyprzedzili go kierowcy Jorge Martineza Aspara – Izan Guevara i Sergio Garcia.
Na drugim okrążeniu Garcia udanie zaatakował Guevarę w zakręcie czwartym, jednak ten zrewanżował mu się w „piątce”. Były mistrz świata juniorów Moto3 dobrze napędził się w kolejnych zakrętach, dzięki czemu ponownie „siedział” na tylnym kole Foggi. Najszybsze okrążenie tymczasem uzyskał Jaume Masia, który znajdował się jednak dopiero na czternastym miejscu. Co ciekawe, Hiszpan był szybszy od lidera wyścigu aż o pół sekundy.
Na trzecim okrążeniu trzeciego Garcię wyprzedził Suzuki, team-partner Foggi. Na czwartym kółku Japończyk został nowym liderem wyścigu. Za Suzukim napędził się również Guevara, który zdołał wyprzedzić Foggię. W krętej sekcji Hiszpan odebrał pozycję lidera Tatsukiemu.
Guevara prowadził do szóstego okrążenia. Na prostej start-meta wyprzedził go Garcia. Za nimi podążali Suzuki i Foggia. Po pewnych problemach na piątą lokatę awansował Oncu. Dobrze spisywał się Masia, który był już ósmy. Turka i Hiszpana dzielili jadący z „dziką kartą” David Salvador i Ryusei Yamanaka. W czołowej dziesiątce mieścili się jeszcze David Munoz oraz Daniel Holgado. Riccardo Rossi spadł z kolei z piątej na dwunastą pozycję.
Na siódmym kółku ponownie na czele znalazł się Suzuki, który wyprzedzał Guevarę. Garcia spadł z kolei na czwarte miejsce, za Dennisa Foggię. Włoch niespodziewanie zaczął tracić kolejne pozycje. Chwilę później, w zakręcie dziesiątym, pojechał szeroko. Okazało się, że w motocyklu Leoparda doszło do awarii technicznej, w konsekwencji czego wicemistrz świata musiał wycofać się z rywalizacji!
W tej sytuacji w grze o zwycięstwo pozostali Suzuki, Garcia, Oncu i Guevara. Peleton walczący o podium nadal jednak był bardzo długi, w związku z czym jadący z tyłu zawodnicy nadal mieli szansę na sukces.
Na dziewiątym kółku Suzuki nadal znajdował się na czele stawki. Na drugą lokatę awansował Oncu, który wyprzedzał Garcię. Guevarę wyprzedził Salvador, który jechał na czwartym miejscu. W czołówce znajdowali się również Munoz, Masia, Holgado, a także Adrian Fernandez. Czołową dziesiątkę dopełniał Yamanaka. Jeszcze na tym samym okrążeniu, w dziesiątym zakręcie, doszło do zbiorowej wywrotki. Uczestniczyli w niej Salvador, Yamanaka oraz Holgado.
Incydent ten sprawił, że czołowa grupa oderwała się od grupy pościgowej. Na czele nadal jechał Suzuki, który wyprzedzał Guevarę, Oncu, Garcię, Munoza, Masię i Fernandeza. Prowadzący drugą grupę Kaito Toba tracił blisko dwie sekundy. Tymczasem w „piątce” uślizg przedniego koła zaliczył jego rodak Taiyo Furusato.
Na jedenastym kółku Oncu został nowym liderem wyścigu. Za nim znajdował się duet ekipy Jorge Martinera Aspara. Suzuki spadł na piątą lokatę, będąc pomiędzy Munozem a Masią. Co ciekawe, grupa prowadzona przez Tobę odrabiała straty.
Na dwunastym okrążeniu Munoz został nowym liderem wyścigu. 16-letni Hiszpan w długim zakręcie numer trzy został jednak wyprzedzony przez Guevarę. Na trzecią lokatę awansował Fernandez, który wyprzedzał Masię i Suzukiego. Na szóstą pozycję spadł Garcia, natomiast na siódmą Oncu. Tymczasem Toba, John McPhee i Rossi dogonili grupę walczącą o zwycięstwo. Dzięki temu mieliśmy dziesięciu zawodników w walce. Na dziewięć kółek przed metą młodszy z braci Fernandezów znalazł się po raz pierwszy na czele stawki.
Znajdujący się dopiero na siedemnastym miejscu Andrea Migno dostał karę long-lap za przekraczanie limitów toru. Włoch, próbując odbyć karę, popełnił jednak szkolny błąd. Źle dohamował i kompletnie nie wstrzelił się w linie przejazdu. To oznaczało, że będzie musiał powtórzyć karę.
Na siedem okrążeń przed metą Guevara prowadził wyścig. Hiszpan nieco odjechał nieco od walczących o drugą pozycję Oncu, Munoza oraz Garcii. W czołówce nadal jechali również Masia, Fernandez, Suzuki, Toba i McPhee. Karę long-lap natomiast otrzymał Lorenzo Fellon, który znajdował się na piętnastym miejscu. W drugim zakręcie z kolei wywrotkę zaliczył jadący z „dziką kartą” Marcos Uriarte.
Do końca pozostawało pięć kółek. Guevara utrzymywał półsekundową przewagę nad rywalami. Garcia z Munozem przez chwilę się pojedynkowali, jednak doszli do porozumienia, aby tego nie robić, gdyż w przeciwnym razie rodak im odjedzie. Wszyscy trzej natomiast odjeżdżali od Oncu, który pojedynkował się z Masią i Suzukim. W zakręcie dziesiątym jadący za nimi Kaito Toba zaliczył wywrotkę.
Guevara nie odpuszczał i zwiększył przewagę nad team-partnerem do 0,6 sekundy. Za liderem tabeli próbował się utrzymał David Munoz, który zaliczał dopiero drugi start w karierze. Młodego Hiszpana gonił Suzuki, który uporał się z Oncu i Masią. Na siódmą lokatę awansował Carlos Tatay, który wyprzedził Fernandeza. Czołową dziesiątkę dopełniali Rossi i McPhee.
Zawodnicy mieli do przejechania jeszcze trzy okrążenia. Garcia nie mógł zniwelować straty do Guevara, a co gorsza zbliżali się do niego Munoz i Suzuki. Karę long-lap otrzymał Rossi.
Guevara ostatnie okrążenie rozpoczął z ponad sekundową przewagą. Problemy miał bowiem Garcia, którego ostro naciskali Munoz i Suzuki. Lider tabeli został wyprzedzony przez rywali na prostej start-meta. Daleko za nimi znajdowali się Oncu, który walczył z Masią, Tatayem i McPheem.
Izan Guevara sięgnął po spokojne zwycięstwo. Zaciętą walkę o drugie miejsce ostatecznie wygrał młodziutki Munoz, który wyprzedził Suzukiego i Garcię. Warto odnotować, że młody Hiszpan wykazywał się bardzo rozważną jazdą, m.in. to on polecał Garcii jazdę za nim, aby dogonić Guevarę. Garcia ostatecznie przegrał także z Suzukim. Japończyk przypuścił skuteczny atak na lidera tabeli w ostatnim zakręcie toru, niczym Valentino Rossi Jorge Lorenzo w 2009 roku.
Walkę o piątą lokatę wygrał Oncu, który wyprzedził Tataya, McPhee i Masię. Czołową dziesiątkę dopełnili Adrian Fernandez i Xavier Artigas, niewidoczny w trakcie rywalizacji.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Izan Guevara | SPA | Valresa GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 38m 22.351s |
2 | David Muñoz | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 38m 24.326s |
3 | Tatsuki Suzuki | JPN | Leopard Racing | (Honda) | 38m 24.336s |
4 | Sergio Garcia | SPA | Valresa GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 38m 24.387s |
5 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 38m 25.103s |
6 | Carlos Tatay | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 38m 25.485s |
7 | John McPhee | GBR | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 38m 25.692s |
8 | Jaume Masia | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 38m 25.984s |
9 | Adrian Fernandez | SPA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 38m 27.636s |
10 | Xavier Artigas | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 38m 27.906s |
11 | Riccardo Rossi | ITA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 38m 29.977s |
12 | Joel Kelso | AUS | CIP Green Power | (KTM) | 38m 31.566s |
13 | Matteo Bertelle | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 33.676s |
14 | Scott Ogden | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 38m 33.730s |
15 | Kaito Toba | JPN | CIP Green Power | (KTM) | 38m 46.995s |
16 | Stefano Nepa | ITA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 38m 47.358s |
17 | Elia Bartolini | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 47.387s |
18 | Ivan Ortolá | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 38m 47.516s |
19 | Syarifuddin Azman | MAL | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 38m 47.561s |
20 | Lorenzo Fellon | FRA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 38m 47.590s |
21 | Ryusei Yamanaka | JPN | MT Helmets – MSI | (KTM) | 39m 2.738s |
22 | Ana Carrasco | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 39m 20.399s |
Marcos Uriarte | SPA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | DNF | |
Andrea Migno | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | DNF | |
Joshua Whatley | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | DNF | |
Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | DNF | |
David Salvador | SPA | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | DNF | |
Daniel Holgado | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | DNF | |
Mario Aji | INA | Honda Team Asia | (Honda) | DNF | |
Dennis Foggia | ITA | Leopard Racing | (Honda) | DNF |
Źródło: www.crash.net