David Alonso po raz trzynasty w tym sezonie potwierdził swoją supremację, tym razem okazując się najlepszym w GP Malezji! Mistrz świata obronił się przed Tayio Furusato, który dojechał drugi. Podium dopełnił Jose Antonio Rueda. Walka o tytuł wicemistrzowski nabiera rumieńców, gdyż wywrotkę zaliczył Daniel Holgado! W konsekwencji punktowo z Hiszpanem zrównał się Collin Veijer, który przeciął linię mety piąty. W grze pozostał jeszcze Ivan Ortola, który dojechał czwarty.
Zmagania przebiegały w sprzyjających warunkach. Zawodnicy mieli do przejechania piętnaście okrążeń. Z pole position startował Adrian Fernandez. Obok niego ustawili się Ivan Ortola i David Alonso. Wicelider tabeli Daniel Holgado ruszał z jedenastego pola, natomiast trzeci Collin Veijer z ósmego.
Najlepiej spod świateł ruszył Ivan Ortola. Fenomenalnie wystartował David Almansa, który awansował z dwudziestej na drugą lokatę! Kolejne pozycje zajmowali Adrian Fernandez, David Alonso, Daniel Holgado, Joel Kelso, Luca Lunetto, Collin Veijer i Nicola Carraro. Czołową dziesiątkę dopełniał Tatsuki Suzuki. Wywrotkę w pierwszej szykanie toru po kontakcie zaliczyli Joel Esteban i Riccardo Rossi.
Jeszcze w trakcie pierwszego okrążenia Almansa został nowym liderem! Na trzecią pozycję wskoczył Holgado, jednak po błędzie w ostatnim zakręcie toru spadł na szóstą lokatę. Karę drive-through za przewinienie w kwalifikacjach musiał odbyć David Munoz. To pokłosie kolizji, którą spowodował w Tajlandii. W tej sytuacji Hiszpan był bez szans na punkty. Munoz musi coś z tym zrobić, gdyż stracił w tym roku wiele szans na dobry wynik przez częste sankcje.
Na drugim kółku, w czternastym zakręcie, uślizg przedniego koła po kontakcie z Ortolą zaliczył Daniel Holgado! Stracił na tym Alonso, który musiał ratować się szerszym wyjazdem poza tor! Odpadnięcie z wyścigu wicelidera tabeli dawało szansę na odrobienie strat przez Veijera i Ortolę! Holender jechał czwarty, natomiast Hiszpan drugi. Nadal prowadził Almansa, natomiast na trzecią lokatę awansował Joel Kelso. Piąte miejsce zajmował Tayio Furusato, natomiast na kolejnych lokatach plasowali się Carraro, Suzuki, Alonso, Nepa i zamykający czołową dziesiątkę Ryusei Yamanaka. Tymczasem z silnika Adriana Fernandeza zaczął wydobywać się dym! W konsekwencji zdobywca pole position musiał wycofać się z rywalizacji.
Na czwartym okrążeniu na czoło stawki wyszedł Kelso. Za nim jechali Almansa, Ortola, Furusato Veijer. Najlepszy czas okrążenia uzyskał Alonso, który awansował na szósta lokatę. Za nim znajdowali się Suzuki, Yamanaka i Nepa. Czołową dziesiątkę dopełniał Matteo Bertelle.
Na piątym kółku Ortola pojechał szeroko w „czwórce”, w konsekwencji czego spadł na szóstą lokatę. Nadal prowadził Kelso, za którym znajdowali się Furusato i Almansa. Na czwarte miejsce awansował Alonso, który z pewnością miał chrapkę trzynastą wygraną. Z wyścigu problemach technicznych, podobnie jak wyżej wspomniany Fernandez, wycofał się jego team-partner Angel Piqueras. Ależ pech zespołu Leopard Racing!
Siedem okrążeń za nami. Alonso i Ortola wyprzedzili czwartego Almansę, który tracił rozpęd. Gonili Kelso i Furusato, którzy zyskali nieco dystansu. Szóstą lokatę zajmował Suzuki, który wyprzedzał Veijera, Nepę i Yamanakę. Bertelle nadal zamykał czołową dziesiątkę.
Półmetek rywalizacji. Alonso prezentował dużo lepsze tempo od Kelso i Furusato, dzięki czemu szybko ich dogonił. W międzyczasie Japończyk objął prowadzenie przed Australijczykiem. Na czwartej pozycji znajdował się Ortola. Tempo po znakomitym początku już całkowicie stracił Almansa. Hiszpan spadł na dziewiątą lokatę.
Dziewiąte okrążenie. Kelso na chwilę objął prowadzenie. Australijczyk nie zdołał jednak dohamować do „czwórki”, w konsekwencji czego wyjechał poza betonki i spadł na czwarte miejsce. Z powodu problemów technicznych wycofał się już trzeci zawodnik, tym razem Tatsuki Suzuki. Na czele jechał jego rodak Furusato, który wyprzedzał Alonso i Orolę.
Sześć kółek do końca. Alonso naciskał prowadzącego Furusato. Japończyk i Kolumbijczyk odskoczyli od Ortoli, za którym jechali Kelso, Veijer, Yamanaka i Jose Antonio Rueda. Dwie sekundy do Hiszpana traciła kolejna grupa, prowadzona przez Stefano Nepę. Kolejnym zawodnikiem, który wycofał się z rywalizacji, był Scott Ogden. U Brytyjczyka również doszło do problemów natury technicznej. W zakręcie czwartym wywrotkę z kolei zaliczył Nicola Carraro. Włoch zdołał wrócić do rywalizacji, lecz tylko na chwilę. Motocykl nie pozwalał bowiem kontynuować jazdy i musiał zjechać do boksów. Okrążenie później, w tym samym miejscu, „na deskach” wylądował także Noah Dettwiler. Szwajcar na szczęście mógł kontynuować rywalizację. Utrzymał się jednak tylko przed Davidem Munozem, który po karze drive-through jechał z ogromną stratą czasową.
Na cztery okrążenia przed metą Alonso zaatakował w ostatnim zakręcie toru Furusato. Na dohamowaniu do pierwszej szykany to samo uczynił Ortola. Hiszpan źle wyszedł jednak z „czwórki”, dzięki czemu Japończyk bez trudu go skontrował. Czołówka mocno się zacieśniła, dzięki czemu w walce o podium znajdowało się aż siedmiu zawodników! Poza Alonso, Furusato i Ortolą, w tej grupie byli również Veijer, Kelso, Rueda i Yamanaka.
Dwa kółka do mety. Ortola pojechał szeroko w „jedynce”, co próbował wykorzystać Veijer. Holender musiał jednak odpuścić, aby nie doszło do kolizji. Dzięki walce Hiszpana z Holendrem odskoczyli Alonso i Furusato. Mistrz świata prowadził, jednak Japończyk mocno go naciskał.
Finałowe okrążenie! Jako pierwszy linię mety przecinał Alonso, za którym jak cień podążał Furusato. Czołowa dwójka miała przewagę ponad pół sekundy na Ruedą, który wykorzystał słabe wyjście z ostatniego zakrętu toru Sepang Ortoli i wskoczył na trzecią lokatę. Za Hiszpanami blisko znajdowali się Veijer, Kelso i Yamanaka.
Alonso wyjechał poza betonki w przedostatnim zakręcie toru. Mistrz świata pomimo tego zdołał utrzymać się przed Furusato, dzięki czemu sięgnął po trzynastą wygraną w sezonie! Podium dopełnił Rueda, który znakomicie finiszował, zbliżając się do czołowej dwójki. Jednocześnie nie pozostawił złudzeń Ortoli, który musiał pogodzić się z czwartym miejscem. Za Hiszpanem linię mety przeciął Veijer, Kelso i Yamanaka.
Druga grupa przyjechała z wyraźną stratą czasową. Najlepszy okazał się w niej Stefano Nepa, który przeciął linię mety ósmy. Czołową dziesiątkę dopełnili Bertelle i Luca Lunetta. Pozostałe punkty wywalczyli Almansa, Jacob Roulstone, Filippo Farioli, Xabi Zurutuza oraz Tatchakom Buasri. Blisko czołowej piętnastki był David Munoz, który zakończył wyścig na siedemnastym miejscu. Do mety dojechało jednak zaledwie osiemnastu zawodników, w tym ostatni Dettwiler, którego motocykl mocno nie domagał przez uszkodzenia w wyniku wywrotki.
Dzięki wywrotce Holgado Veijer zrównał się punktowo z Hiszpanem! Jeżeli finałowa runda się odbędzie, zapowiada się ciekawa walka! W grze o wicemistrzostwo Moto3 pozostał się Ortola, jednak traci do rywali już dziewiętnaście punktów.
Wyniki wyścigu | ||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time |
1 | David Alonso | COL | CFMOTO GaviotaAspar Team (CFMOTO) | 33m03.671s |
2 | Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia (Honda) | +0.088s |
3 | Jose Antonio Rueda | SPA | Red Bull KTM Ajo (KTM) | +0.411s |
4 | Ivan Ortola | SPA | MT Helmets – MSI (KTM) | +0.996s |
5 | Collin Veijer | NED | Liqui Moly Husqvarna Intact GP(Husqvarna) | +1.091s |
6 | Joel Kelso | AUS | BOE Motorsports (KTM) | +1.225s |
7 | Ryusei Yamanaka | JPN | MT Helmets – MSI (KTM) | +1.496s |
8 | Stefano Nepa | ITA | LEVELUP – MTA (KTM) | +7.244s |
9 | Matteo Bertelle | ITA | Kopron Rivacold SnipersTeam (Honda) | +7.346s |
10 | Luca Lunetta | ITA | SIC58 Squadra Corse (Honda) | +10.806s |
11 | David Almansa | SPA | Kopron Rivacold Snipers Team (Honda) | +10.094s |
12 | Jacob Roulstone | AUS | Red Bull GASGAS Tech3 (GasGas) | +16.019s |
13 | Filippo Farioli | ITA | SIC58 Squadra Corse (Honda) | +20.545s |
14 | Xabi Zurutuza | SPA | Red Bull KTM Ajo (KTM) | +20.793s |
15 | Tatchakorn Buasri | THA | Honda Team Asia (Honda) | +21.001s |
16 | Eddie O’Shea | GBR | FleetSafe Honda MLav Racing (Honda) | +21.231s |
17 | David Munoz | SPA | BOE Motorsports (KTM) | +43.479s |
18 | Noah Dettwiler | SWI | CIP Green Power (KTM) | +45.061s |
19 | Nicola Carraro | ITA | LEVELUP – MTA (KTM) | DNF |
20 | Tatsuki Suzuki | JPN | Liqui Moly Husqvarna Intact GP (Husqvarna) | DNF |
21 | Scott Ogden | GBR | FleetSafe Honda MLav Racing (Honda) | DNF |
22 | Angel Piqueras | SPA | Leopard Racing (Honda) | DNF |
23 | Adrian Fernandez | SPA | Leopard Racing (Honda) | DNF |
24 | Daniel Holgado | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (GasGas) | DNF |
25 | Riccardo Rossi | ITA | CIP Green Power (KTM) | DNF |
26 | Joel Esteban | SPA | CFMOTO Gaviota Aspar Team (CFMOTO) | DNF |
Źródło: crash.net