Home / Moto2 / Moto3 / GP Malezji: Alonso śrubuje rekord!13. wygrana w Moto3!

GP Malezji: Alonso śrubuje rekord!13. wygrana w Moto3!

David Alonso po raz trzynasty w tym sezonie potwierdził swoją supremację, tym razem okazując się najlepszym w GP Malezji! Mistrz świata obronił się przed Tayio Furusato, który dojechał drugi. Podium dopełnił Jose Antonio Rueda. Walka o tytuł wicemistrzowski nabiera rumieńców, gdyż wywrotkę zaliczył Daniel Holgado! W konsekwencji punktowo z Hiszpanem zrównał się Collin Veijer, który przeciął linię mety piąty. W grze pozostał jeszcze Ivan Ortola, który dojechał czwarty.

Zmagania przebiegały w sprzyjających warunkach. Zawodnicy mieli do przejechania piętnaście okrążeń. Z pole position startował Adrian Fernandez. Obok niego ustawili się Ivan Ortola i David Alonso. Wicelider tabeli Daniel Holgado ruszał z jedenastego pola, natomiast trzeci Collin Veijer z ósmego.

Najlepiej spod świateł ruszył Ivan Ortola. Fenomenalnie wystartował David Almansa, który awansował z dwudziestej na drugą lokatę! Kolejne pozycje zajmowali Adrian Fernandez, David Alonso, Daniel Holgado, Joel Kelso, Luca Lunetto, Collin Veijer i Nicola Carraro. Czołową dziesiątkę dopełniał Tatsuki Suzuki. Wywrotkę w pierwszej szykanie toru po kontakcie zaliczyli Joel Esteban i Riccardo Rossi.

Jeszcze w trakcie pierwszego okrążenia Almansa został nowym liderem! Na trzecią pozycję wskoczył Holgado, jednak po błędzie w ostatnim zakręcie toru spadł na szóstą lokatę. Karę drive-through za przewinienie w kwalifikacjach musiał odbyć David Munoz. To pokłosie kolizji, którą spowodował w Tajlandii. W tej sytuacji Hiszpan był bez szans na punkty. Munoz musi coś z tym zrobić, gdyż stracił w tym roku wiele szans na dobry wynik przez częste sankcje.

Na drugim kółku, w czternastym zakręcie, uślizg przedniego koła po kontakcie z Ortolą zaliczył Daniel Holgado! Stracił na tym Alonso, który musiał ratować się szerszym wyjazdem poza tor! Odpadnięcie z wyścigu wicelidera tabeli dawało szansę na odrobienie strat przez Veijera i Ortolę! Holender jechał czwarty, natomiast Hiszpan drugi. Nadal prowadził Almansa, natomiast na trzecią lokatę awansował Joel Kelso. Piąte miejsce zajmował Tayio Furusato, natomiast na kolejnych lokatach plasowali się Carraro, Suzuki, Alonso, Nepa i zamykający czołową dziesiątkę Ryusei Yamanaka. Tymczasem z silnika Adriana Fernandeza zaczął wydobywać się dym! W konsekwencji zdobywca pole position musiał wycofać się z rywalizacji.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Na czwartym okrążeniu na czoło stawki wyszedł Kelso. Za nim jechali Almansa, Ortola, Furusato Veijer. Najlepszy czas okrążenia uzyskał Alonso, który awansował na szósta lokatę. Za nim znajdowali się Suzuki, Yamanaka i Nepa. Czołową dziesiątkę dopełniał Matteo Bertelle.

Na piątym kółku Ortola pojechał szeroko w „czwórce”, w konsekwencji czego spadł na szóstą lokatę. Nadal prowadził Kelso, za którym znajdowali się Furusato i Almansa. Na czwarte miejsce awansował Alonso, który z pewnością miał chrapkę trzynastą wygraną. Z wyścigu problemach technicznych, podobnie jak wyżej wspomniany Fernandez, wycofał się jego team-partner Angel Piqueras. Ależ pech zespołu Leopard Racing!

Siedem okrążeń za nami. Alonso i Ortola wyprzedzili czwartego Almansę, który tracił rozpęd. Gonili Kelso i Furusato, którzy zyskali nieco dystansu. Szóstą lokatę zajmował Suzuki, który wyprzedzał Veijera, Nepę i Yamanakę. Bertelle nadal zamykał czołową dziesiątkę.

Półmetek rywalizacji. Alonso prezentował dużo lepsze tempo od Kelso i Furusato, dzięki czemu szybko ich dogonił. W międzyczasie Japończyk objął prowadzenie przed Australijczykiem. Na czwartej pozycji znajdował się Ortola. Tempo po znakomitym początku już całkowicie stracił Almansa. Hiszpan spadł na dziewiątą lokatę.

Dziewiąte okrążenie. Kelso na chwilę objął prowadzenie. Australijczyk nie zdołał jednak dohamować do „czwórki”, w konsekwencji czego wyjechał poza betonki i spadł na czwarte miejsce. Z powodu problemów technicznych wycofał się już trzeci zawodnik, tym razem Tatsuki Suzuki. Na czele jechał jego rodak Furusato, który wyprzedzał Alonso i Orolę.

Sześć kółek do końca. Alonso naciskał prowadzącego Furusato. Japończyk i Kolumbijczyk odskoczyli od Ortoli, za którym jechali Kelso, Veijer, Yamanaka i Jose Antonio Rueda. Dwie sekundy do Hiszpana traciła kolejna grupa, prowadzona przez Stefano Nepę. Kolejnym zawodnikiem, który wycofał się z rywalizacji, był Scott Ogden. U Brytyjczyka również doszło do problemów natury technicznej. W zakręcie czwartym wywrotkę z kolei zaliczył Nicola Carraro. Włoch zdołał wrócić do rywalizacji, lecz tylko na chwilę. Motocykl nie pozwalał bowiem kontynuować jazdy i musiał zjechać do boksów. Okrążenie później, w tym samym miejscu, „na deskach” wylądował także Noah Dettwiler. Szwajcar na szczęście mógł kontynuować rywalizację. Utrzymał się jednak tylko przed Davidem Munozem, który po karze drive-through jechał z ogromną stratą czasową.

Na cztery okrążenia przed metą Alonso zaatakował w ostatnim zakręcie toru Furusato. Na dohamowaniu do pierwszej szykany to samo uczynił Ortola. Hiszpan źle wyszedł jednak z „czwórki”, dzięki czemu Japończyk bez trudu go skontrował. Czołówka mocno się zacieśniła, dzięki czemu w walce o podium znajdowało się aż siedmiu zawodników! Poza Alonso, Furusato i Ortolą, w tej grupie byli również Veijer, Kelso, Rueda i Yamanaka.

Dwa kółka do mety. Ortola pojechał szeroko w „jedynce”, co próbował wykorzystać Veijer. Holender musiał jednak odpuścić, aby nie doszło do kolizji. Dzięki walce Hiszpana z Holendrem odskoczyli Alonso i Furusato. Mistrz świata prowadził, jednak Japończyk mocno go naciskał.

Finałowe okrążenie! Jako pierwszy linię mety przecinał Alonso, za którym jak cień podążał Furusato. Czołowa dwójka miała przewagę ponad pół sekundy na Ruedą, który wykorzystał słabe wyjście z ostatniego zakrętu toru Sepang Ortoli i wskoczył na trzecią lokatę. Za Hiszpanami blisko znajdowali się Veijer, Kelso i Yamanaka.

Alonso wyjechał poza betonki w przedostatnim zakręcie toru. Mistrz świata pomimo tego zdołał utrzymać się przed Furusato, dzięki czemu sięgnął po trzynastą wygraną w sezonie! Podium dopełnił Rueda, który znakomicie finiszował, zbliżając się do czołowej dwójki. Jednocześnie nie pozostawił złudzeń Ortoli, który musiał pogodzić się z czwartym miejscem. Za Hiszpanem linię mety przeciął Veijer, Kelso i Yamanaka.

Druga grupa przyjechała z wyraźną stratą czasową. Najlepszy okazał się w niej Stefano Nepa, który przeciął linię mety ósmy. Czołową dziesiątkę dopełnili Bertelle i Luca Lunetta. Pozostałe punkty wywalczyli Almansa, Jacob Roulstone, Filippo Farioli, Xabi Zurutuza oraz Tatchakom Buasri. Blisko czołowej piętnastki był David Munoz, który zakończył wyścig na siedemnastym miejscu. Do mety dojechało jednak zaledwie osiemnastu zawodników, w tym ostatni Dettwiler, którego motocykl mocno nie domagał przez uszkodzenia w wyniku wywrotki.

Dzięki wywrotce Holgado Veijer zrównał się punktowo z Hiszpanem! Jeżeli finałowa runda się odbędzie, zapowiada się ciekawa walka! W grze o wicemistrzostwo Moto3 pozostał się Ortola, jednak traci do rywali już dziewiętnaście punktów.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu
Pos Rider Nat Team Time
1 David Alonso COL CFMOTO GaviotaAspar Team (CFMOTO) 33m03.671s
2 Taiyo Furusato JPN Honda Team Asia (Honda) +0.088s
3 Jose Antonio Rueda SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) +0.411s
4 Ivan Ortola SPA MT Helmets – MSI (KTM) +0.996s
5 Collin Veijer NED Liqui Moly Husqvarna Intact GP(Husqvarna) +1.091s
6 Joel Kelso AUS BOE Motorsports (KTM) +1.225s
7 Ryusei Yamanaka JPN MT Helmets – MSI (KTM) +1.496s
8 Stefano Nepa ITA LEVELUP – MTA (KTM) +7.244s
9 Matteo Bertelle ITA Kopron Rivacold SnipersTeam (Honda) +7.346s
10 Luca Lunetta ITA SIC58 Squadra Corse (Honda) +10.806s
11 David Almansa SPA Kopron Rivacold Snipers Team (Honda) +10.094s
12 Jacob Roulstone AUS Red Bull GASGAS Tech3 (GasGas) +16.019s
13 Filippo Farioli ITA SIC58 Squadra Corse (Honda) +20.545s
14 Xabi Zurutuza SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) +20.793s
15 Tatchakorn Buasri THA Honda Team Asia (Honda) +21.001s
16 Eddie O’Shea GBR FleetSafe Honda MLav Racing (Honda) +21.231s
17 David Munoz SPA BOE Motorsports (KTM) +43.479s
18 Noah Dettwiler SWI CIP Green Power (KTM) +45.061s
19 Nicola Carraro ITA LEVELUP – MTA (KTM) DNF
20 Tatsuki Suzuki JPN Liqui Moly Husqvarna Intact GP (Husqvarna) DNF
21 Scott Ogden GBR FleetSafe Honda MLav Racing (Honda) DNF
22 Angel Piqueras SPA Leopard Racing (Honda) DNF
23 Adrian Fernandez SPA Leopard Racing (Honda) DNF
24 Daniel Holgado SPA Red Bull GASGAS Tech3 (GasGas) DNF
25 Riccardo Rossi ITA CIP Green Power (KTM) DNF
26 Joel Esteban SPA CFMOTO Gaviota Aspar Team (CFMOTO) DNF

Źródło: crash.net

 

AUTOR: Kamil Skoczylas

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 1,383 sek