Daniel Holgado sięgnął po premierowe zwycięstwo. Drugi linię mety przeciął David Munoz, natomiast trzeci Diogo Moreira. Brazylijczyk „rzutem na taśmę” wyprzedził debiutanta Jose Antonio Ruedę, ubiegłorocznego mistrza świata juniorów Moto3 oraz zwycięzcę Pucharu Red Bulla. Bolesny upadek w wyniku uderzenia w motocykl Holgado zaliczył Joel Kelso. Miejmy nadzieję, że Australijczyk nie odniósł poważnego urazu.
Wyścig przebiegał w słonecznych warunkach i liczył dziewiętnaście okrążeń. Problemy techniczne dopadły Deniza Oncu, którego motocykl został ściągnięty do boksów, w związku z czym Turek ruszał z pit-lane. Z pole position startował Ayumi Sasaki. Japończyk stracił jednak prowadzenie na rzecz trzeciego w czasówce Joela Kelso. W sekwencji kolejnych zakrętów wyprzedził go również Daniel Holgado. Wywrotkę w czwartym zakręcie zaliczył Scott Ogden.
W trzecim zakręcie drugiego okrążenia Holgado przypuścił skuteczny atak na Kelso. Trzecie miejsce nadal zajmował Sasaki. Za Japończykiem znajdowali się Xavier Artigas, Ivan Ortola i David Alonso, Stefano Nepa, David Munoz oraz Diogo Moreira. Jose Antonio Rueda, który startował z drugiej lokaty, zamykał czołową dziesiątkę.
Na trzecim okrążeniu Holgado nadal prowadził, jednak stawka nieco się zacieśniła. Dobrze spisywał się Munoz, który awansował na czwartą pozycję. Rueda spadł z kolei na dwunaste miejsce.
Na czwartym kółku, w pierwszym zakręcie, wywrotkę zaliczył Alonso. Kolumbijczyk miał kontakt z Ortolą. Był jednak w stanie uczestniczyć w wyścigu. Kelso tymczasem odzyskał prowadzenie kosztem Holgado. Munoz wyprzedził z kolei Artigasa. Sasaki znajdował się na piątym miejscu. Na ósmą lokatę awansował Jaume Masia.
Na piątym okrążeniu Holgado ponownie znalazł się na czele. Na jego tylnym kole „siedział” Sasaki, który napędził się na prostej start-meta. Kelso spadł na czwartą pozycję, będąc wyprzedzonym również przez Munoza. Tymczasem wywrotkę zaliczył Filippo Farioli. Włoch był jednak w stanie kontynuować rywalizację.
Na szóstym kółku Masia awansował na czwarte miejsce. Holgado ostro pojedynkował się z Sasakim i Munozem o prowadzenie. Do boksów zjechał Farioli, którego motocykl nie nadawał się jednak do rywalizacji. Ortola z kolei otrzymał karę „double-lap”, ponieważ sędziowie uznali jego winę w wywrotce Alonso.
Na siódmym okrążeniu Masia i Munoz wyprzedzili drugiego Sasakiego. Kelso natomiast spadł na ósmą lokatę. Do czołowej dziesiątki ponownie wskoczył Rueda.
Na ósmym kółku Ortola odbył pierwszą z kar, w związku z czym spadł na trzynaste miejsce, praktycznie wypadając z walki o podium wyścigu. Na czoło stawki powrócił tymczasem Sasaki. Holgado wyprzedził również Munoz.
Na półmetku rywalizacja nabierała rumieńców. Do czołówki dołączył Diogo Moreira, który awansował na drugą pozycję. Prowadził ponownie Holgado, natomiast Sasaki spadł na czwartą pozycję. Przed Japończykiem znajdował się jeszcze Artigas.
Na dziewięć okrążeń przed metą Holgado zyskał około pół sekundy przewagi nad Sasakim, który wyprzedził Moreirę i Artigasa. Brazylijczyka i Hiszpana skutecznie zaatakował również Munoz. Szóste miejsce zajmował Masia przed Kaito Tobą, Nepą, Kelso oraz zamykającym czołową dziesiątkę Davidem Salvadorem. Dwunastą lokatę zajmował Rueda.
Na osiem kółek przed metą Holgado, jak to miał w zwyczaju, szeroko pojechał w „piątce”. Tym razem jednak Sasaki i Munoz wykorzystali to. Przed ukończeniem okrążenia były mistrz świata juniorów powrócił jednak na czoło stawki.
Na siedem okrążeń przed metą Holgado ponownie popełnił błąd. Tym razem jednak spadł na czwartą lokatę za Sasakiego, Munoza i Masię.
Na sześć kółek przed metą Holgado ponownie był liderem wyścigu. Za nim znajdowali się Munoz i Moreira. Dopiero na ósme miejsce spadł Sasaki. Do boksów zjechał Alonso, którego motocykl odmówił posłuszeństwa.
Na pięć kółek przed metą Moreira został nowym liderem wyścigu. Ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru otrzymał Holgado, który spadł na czwartą pozycję. Co ciekawe, na szóstą lokatę awansował Rueda.
Na cztery okrążenia przed metą Sasaki wykorzystał tunel aerodynamiczny oraz walkę rywali do awansu na czoło stawki z ósmego miejsca! Japończyk pojedynkował się z Holgado i Moreirą. W walce o podium nadal liczyło się około dziesięciu zawodników. Wywrotkę po odbyciu kar zaliczył Ortola. Hiszpan był jednak zdolny do dalszej rywalizacji.
Do końca pozostawały trzy kółka. Holgado zyskał nieco dystansu nad resztą. Był silny szczególnie w czwartym sektorze, dzięki czemu skutecznie bronił się na prostej start-meta. Jako drugi jechał Rueda, który wyprzedzał Munoza, Sasakiego i Masię. Najszybsze okrążenie uzyskał jednak Oncu, który awansował na jedenastą pozycję po starcie z boksów. Do dziesiątego Kelso tracił 1,2 sekundy.
Dwa okrążenia do mety. Holgado nadal prowadził, tym razem przed Munozem, który wyprzedził Moreirę. Za Brazylijczykiem znajdowali się Masia i Sasaki. Szósty jechał Rueda przed Artigasem, Nepą i Kelso. Oncu był już praktycznie za Australijczykiem.
Holgado jako pierwszy rozpoczął finałowe kółko. Tuż za nim znajdowali się Moreira i Munoz. Kierowca ekipy Tech3 pojechał znakomite kółko, dzięki czemu sięgnął po premierowe zwycięstwo! Jako drugi linię mety przeciął Munoz. „Rzutem na taśmę” podium Ruedzie wyrwał Moreira, który walczył z Hiszpanem przez całe okrążenie. Kolejne pozycje zajęli Masia, Sasaki, Nepa, Artigas oraz Kelso. Czołową dziesiątkę zamknął ostatecznie Oncu, który uzyskał najszybsze okrążenie wyścigu.
Na prostej start-meta doszło niestety do dramatycznego zdarzenia. Holgado wyraźnie zwolnił, ciesząc się z wygranej. Kelso ewidentnie się zagapił i nie zdążył wyhamować, w konsekwencji czego uderzył w tył motocykla Hiszpana! Australijczyk upadł na asfalt i trzymał się za plecy. Potrzebował pomocy medycznej, dlatego też trzymamy kciuki, by nie odniósł kontuzji.
Kolejny wyścig już za tydzień w Argentynie na torze Termas de Rio Hondo!
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Daniel Holgado | SPA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 34m 27.061s |
2 | David Muñoz | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 34m 27.221s |
3 | Diogo Moreira | BRA | MT Helmets – MSI | (KTM) | 34m 27.236s |
4 | José Antonio Rueda | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 34m 27.267s |
5 | Jaume Masia | SPA | Leopard Racing | (Honda) | 34m 27.294s |
6 | Ayumu Sasaki | JPN | Liqui Moly Husqvarna Intact GP | (Husqvarna) | 34m 28.151s |
7 | Stefano Nepa | ITA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 34m 28.186s |
8 | Xavier Artigas | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 34m 28.198s |
9 | Joel Kelso | AUS | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 34m 28.329s |
10 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 34m 28.470s |
11 | Kaito Toba | JPN | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 34m 29.913s |
12 | Collin Veijer | NED | Liqui Moly Husqvarna Intact GP | (Husqvarna) | 34m 33.965s |
13 | David Salvador | SPA | CIP Green Power | (KTM) | 34m 33.992s |
14 | Tatsuki Suzuki | JPN | Leopard Racing | (Honda) | 34m 36.783s |
15 | Riccardo Rossi | ITA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 34m 36.809s |
16 | Ryusei Yamanaka | JPN | Autosolar GASGAS Aspar M3 | (GASGAS) | 34m 36.832s |
17 | Matteo Bertelle | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 34m 46.864s |
18 | Mario Aji | INA | Honda Team Asia | (Honda) | 34m 47.378s |
19 | Romano Fenati | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 34m 56.961s |
20 | Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | 34m 57.009s |
21 | Joshua Whatley | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 34m 56.965s |
22 | Syarifuddin Azman | MAL | MT Helmets – MSI | (KTM) | 34m 57.030s |
23 | Ana Carrasco | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 34m 57.127s |
Ivan Ortolá | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | DNF | |
David Alonso | COL | Autosolar GASGAS Aspar M3 | (GASGAS) | DNF | |
Filippo Farioli | ITA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | DNF | |
Scott Ogden | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | DNF | |
Lorenzo Fellon | FRA | CIP Green Power | (KTM) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Wiadomo co ze zdrowiem Joela Kelso?