Brad Binder stoczył pasjonującą walkę o tytuł wicemistrza świata z Thomasem Luthi, sięgając ostatecznie po piąte zwycięstwo w sezonie. Podium dopełnił czwarty zawodnik sezonu, Jorge Navarro, który pokonał Stefano Manziego. Wywrotkę zaliczył Alex Marquez, który prawdopodobnie żegna się z klasą pośrednią, odchodzą w miejsce kończącego karierę Jorge Lorenzo do zespołu Repsol Honda.
W związku z zamieszaniem, jakie miało miejsce w klasie Moto3, wyścig kategorii pośredniej został skrócony do zaledwie piętnastu kółek. Był to więc swoisty sprint, w którym oszczędzanie opon schodziło na drugi plan. Najlepiej wystartował Martin, który wyprzedzał Luthiego i zdobywcę pole position Navarro. Na czwartym miejscu znajdował się Binder, który walczył o tytuł wicemistrzowski ze Szwajcarem. Za nimi znajdowali się Marini, Vierge, Manzi, DiGia, Fernandez i Marquez.
Na drugim okrążeniu w pierwszym zakręcie Martin popełnił błąd i spadł na czwartą lokatę. Na czoło stawki wyszedł Luthi, natomiast na drugie miejsce Binder. Szykowała się więc pasjonująca walka o drugie miejsce na koniec sezonu. Kierowca zespołu Akiego Ajo musiał wygrać, aby odebrać wicemistrzostwo doświadczonemu Szwajcarowi. Marini stracił piątą pozycję na rzecz Manziego, Vierge i Marqueza.
Luthi i Binder narzucili bardzo wysokie tempo, dzięki czemu rozciągali stawkę. Jako jedyny dystansu nie tracił do nich Navarro. Na tylnym kole Martina siedział Manzi. Włoch przypuścił na Hiszpana atak w ostatnim zakręcie toru. Kierowca Red Bull KTM Ajo skontrował go na prostej start-meta, jednak Manzi odegrał mu się w drugim zakręcie.
Po pięciu kółkach Luthi posiadał pół sekundy przewagi nad Binderem. Tuż za reprezentantem RPA jechał Navarro. Martin tymczasem stracił pozycję na rzecz kierowców Marc VDS. Dopiero dziewiętnaste miejsce zajmował Baldassarri.
Na przestrzeni kolejnych dwóch okrążeń Binder zbliżył się do Luthiego, z kolei wyraźnie stracił Navarro. Najlepsze tempo prezentował jednak Manzi, który siedział już na tylnym kole Hiszpana. DiGia stracił natomiast dziewiątą lokatę na rzecz Fernandeza.
Na sześć kółek przed metą Binder przypuścił skuteczny atak na Luthiego w „dwójce”. W zakręcie szóstym jednak pojechał za szeroko, dzięki czemu Szwajcar odzyskał prowadzenie. Ich walkę z tyłu obserwowali Navarro i Manzi. Samotnie na piątym miejscu podążał Marquez. Oderwał się od Vierge, jednak tracił sporo dystansu do czołowej czwórki.
Na cztery okrążenia przed metą Vierge stracił pozycję na rzecz Martina i Fernandeza. Tymczasem Marquez zaliczył uślizg przedniego koła w „jedenastce”. Binder natomiast próbował zaatakować Luthiego w dwójce, jednak po raz kolejny pojechał za szeroko. Kolejny atak przeprowadził w zakręcie ósmym, jednak tym razem okazał się udany. Walkę reprezentanta RPA ze Szwajcarem wykorzystywali Navarro i Manzi, którzy zbliżyli się do Luthiego.
Binder narzucił bardzo wysokie tempo na ostatnim kółku. Luthi robił, co mógł, aby go dogonić, ale bezskutecznie. Manzi tymczasem wyprzedził Navarro w „szóstce”. Ten jednak odegrał mu się w „ósemce”. W międzyczasie wywrotkę zaliczył jadący z „dziką kartą” Amerykanin Sean Kelly.
Piąta wygrana Bindera oznaczała, że odchodzi z klasy Moto2 tytułem wicemistrza świata, w tym kompletem zwycięstw w ostatnich trzech wyścigach. Co ciekawe, na koniec sezonu stracił do Marqueza zaledwie trzy punkty. Manzi ostatecznie przegrał pojedynek z Navarro o trzecie miejsce. To jednak i tak najlepszy wynik w karierze 20-letniego Włocha.
Wyniki wyścigu | |||||
Pos | Rider | Nat | Team | Bike | Time |
1 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 25m 30.766s |
2 | Thomas Luthi | SWI | Dynavolt Intact GP | (Kalex) | 25m 31.501s |
3 | Jorge Navarro | SPA | MB Conveyors Speed Up | (Speed Up) | 25m 31.811s |
4 | Stefano Manzi | ITA | MV Agusta Temporary Forward | (MV Agusta) | 25m 31.951s |
5 | Jorge Martin | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 25m 38.832s |
6 | Augusto Fernandez | SPA | FLEXBOX HP 40 | (Kalex) | 25m 39.077s |
7 | Xavi Vierge | SPA | EG 0,0 Marc VDS | (Kalex) | 25m 40.688s |
8 | Luca Marini | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 25m 41.851s |
9 | Fabio Di Giannantonio | ITA | MB Conveyors Speed Up | (Speed Up) | 25m 42.505s |
10 | Sam Lowes | GBR | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | 25m 43.128s |
11 | Mattia Pasini | ITA | Tasca Racing Scuderia Moto2 | (Kalex) | 25m 47.386s |
12 | Dominique Aegerter | SWI | MV Agusta Temporary Forward | (MV Agusta) | 25m 47.926s |
13 | Jake Dixon | GBR | Inde Angel Nieto Team | (KTM) | 25m 48.361s |
14 | Enea Bastianini | ITA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 25m 48.390s |
15 | Remy Gardner | AUS | ONEXOX TKKR SAG Team | (Kalex) | 25m 48.601s |
16 | Marcel Schrotter | GER | Dynavolt Intact GP | (Kalex) | 25m 48.856s |
17 | Lorenzo Baldassarri | ITA | FLEXBOX HP 40 | (Kalex) | 25m 49.017s |
18 | Joe Roberts | USA | American Racing KTM | (KTM) | 25m 49.200s |
19 | Marco Bezzecchi | ITA | Red Bull KTM Tech 3 | (KTM) | 25m 50.595s |
20 | Andrea Locatelli | ITA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 25m 51.044s |
21 | Tetsuta Nagashima | JPN | ONEXOX TKKR SAG Team | (Kalex) | 25m 51.064s |
22 | Nicolo Bulega | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 25m 51.128s |
23 | Somkiat Chantra | THA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | 25m 51.046s |
24 | Bo Bendsneyder | NED | NTS RW Racing GP | (NTS) | 25m 56.498s |
25 | Dimas Ekky Pratama | INA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | 25m 58.945s |
26 | Philipp Oettl | GER | Red Bull KTM Tech 3 | (KTM) | 25m 59.158s |
27 | Tommaso Marcon | ITA | NTS RW Racing GP | (NTS) | 26m 3.383s |
28 | Xavi Cardelus | AND | Inde Angel Nieto Team | (KTM) | 26m 8.047s |
29 | Adam Norrodin | MAL | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | 26m 8.176s |
30 | Alex Marquez | SPA | EG 0,0 Marc VDS | (Kalex) | 27m 0.110s |
Sean Dylan Kelly | USA | American Racing KTM | (KTM) | DNF | |
Lukas Tulovic | GER | Kiefer Racing | (KTM) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Plotki mówią że Ajo Motorsport ma w 2020r. używać Speed Upa. Byłby pretekst żeby im kibicować, zwłaszcza że Speed Up jakoś specjalnie słaby nie jest względem Kalexa.
Co ty za bzdury gadasz informacje wyssane z palca
Jemu to powiedz
https://twitter.com/matoxley/status/1196042824543854592
Jakiś czas temu były takie informacje, ale najpewniej wesoły Fin wyposaży ekipę w Kalexy
Alex Marquez na farcie zdobyty tytuł mistrzowski. Brawo Binder tak się powinno jeździć.
Binder przegrał początkiem sezonu. Luthi środkiem, a Augusto końcówką. Navarro nic nie wygrał. U Baldy siadła psychika. Kto w takim razie zasługuje bardziej na tytuł? Oświeć mnie…
Alex przegrał końcówkę sezonu więc wygrał ten który miał najwięcej punktów tyle ci wystarczy?
Na farcie, bo upadł gdy miał pewny tytuł? Gdyby nie upadł to miałby 14 punktów przewagi co jest w miarę pewne. A przede wszystkim Marquez nie przegrał końcówki sezonu, bo zdobył tytuł na wyścig przed końcem sezonu. Ale widzę, że chcesz za wszelką cenę podważyć tytuł Alexa. Liczba w Twoim nicku, pozwala mi się domyślać dlaczego.
Liczba nie ma nic tu do rzeczy problemy z moto Bindera na początku sezonu gdyby nie to Alex by mógł tylko pomarzyć o tytule. Dla mnie Alex przegrał końcówkę sezonu jeździł zbyt zachowawczo i kalkulował.
Ale co miał przegrać jak wygrał sezon? Wytłumacz mi. To nie ma znaczenia, liczy się efekt końcowy. Za rok praktycznie nikt o tym nie będzie pamiętał, a co dopiero wspominał. Sytuacja tego wymagała to jechał zachowawczo. Patrząc na jego poprzednie sezony i brak chłodnej głowy, to przejechał końcówkę jak powinien.
A więc świat jednak musi się skończyć, żeby Navarro wygrał wyścig…
Gratulacje dla di Gii za Rookie of the year
Swoją drogą, fejk-Agusta była blisko podium. Oby Manzi się utrzymał z taką formą do kolejnego sezonu.
Raczej w następnym sezonie Myślę że Manzi będzie jeszcze lepszy i bardziej regularny.
Binder przegrał mistrza świata 3 punktami a nie siedmioma. Swoją drogą, dawno nie było takiej sytuacji, żeby tak słabo punktował mistrz w moto 2. W 2018 dałoby to zaledwie 3 miejsce.