Alastiar Seeley potwierdził swoją świetną dyspozycję treningów i dosłownie zmiażdżył konkurencję w kwalifikacjach. Seeley wygrał kwalifikacje Supersport, Superstock oraz Superbike. Doszło również do dwóch wypadków podczas których ucierpiało dwóch kierowców- Ryan Farquhar i Dan Cooper
Kwalifikacje
Superstock
Alastiar Seeley zdobył Pole Position w klasie Superstock. Zawodnik team’u The Briggs Equipment BMW najlepszy czas ustanowił na poziomie 1’24,240 ze średnią prędkością 196, 516 km/h. Drugie pole startowe wywalczył Michael Rutter, również na BMW, ze stratą 1’984.
Treningi klasy Superstock zostały zdominowane przez BMW, podczas kwalifikacji udało się „wyłamać” Peter’owi Hickman’owi na Kawasaki który wskoczył na trzecie miejsce. Na czwartym miejscu zameldował się Ian Hutchinson z Tyco BMW.
Piąta pozycja to Michael Dunlop (BMW) przed Lee Johnston’em (BMW). Siódmy czas wykręcił Dean Harrison na Kawasaki. James Hillier na miejscu ósmym, a TOP 10 zamykają odpowiednio William Dunlop oraz Gary Johnson.
Zaskakująco słabo Bruce Anstey. „Kiwi Bomber” był dopiero na 14 pozycji.
Supersport
Alastiar Seeley i kolejne Pole Position. Irlandczyk z Północy pokazuje, że to jego teren.
Seeley zdobył drugie PP w ciągu dnia pokonując Triangle Course 1’018 sekundy szybciej niż Martin Jessop jadący na Kawasaki. Walczący z bólem Lee Johnston był trzeci przed William’em Dunlop’em.
Piąte miejsce to John McGuinnes z bezpieczną przewagą nad szóstym Peter’em Hickman’em. Następnie, kolejno dojechali Michael Rutter przed Harrison’em. TOP 10 zamknęli James Hillier oraz Jeremy McWilliams
Superbike
3 Pole Position Seeley’a. Reszta stawki już wie, że będzie bardzo ciężko.
Seeley wykręcił 4’23,946 i był zaledwie 0,017 s przed Michael’em Dunlop’em. 3 miejsce startowe zdobył Michael Rutter ze stratą 1,5 sekundy do prowadzącej dwójki.. Cała czołowa trójka korzysta z motocykli BMW S1000RR.
Zawodnik team’u East Coast Construction BMW, Lee Johnston który prowadził przez dłuższą część kwalifikacji spadł ostatecznie na czwartą pozycję. Peter Hickman to piąty czas przed Ian’em Hutchinson’em. Na miejscu siódmym Gary Johnson przed John’em McGuinness’em oraz James’em Hillier’em. Top 10 zamknął Ryan Farquhar
Wyścigi
Supersport
Tutaj nie było mowy o żadnym przypadku czy szczęściu. Dzięki wygranej w klasie Supersport Alastair Seeley został najbardziej utytułowanym zawodnikiem North West 200 przebijając legendarnego Roberta Dunlop’a (brat Joey’a; ojciec Michael’a i William’a).
Na początku wyścigu prowadzenie objął Martin Jesson, Seeley trzymał się tuż za nim ale dosyćszybko stało się jasne, że nie będzie to spektakl rozegrany tylko pomiędzy nimi. W zakręt Station Corner wpadła grupa aż sześciu zawodników walczących między sobą o przejęcie prowadzenia. W całe zamieszanie włączyli się również James Hillier oraz Lee Johnston który przez pewien czas prowadził.
Seeley przejął prowadzenia już pod koniec pierwszego okrążenia, za nim podążali Jessop, Hillier oraz reszta grupy pościgowej. Tak było do trzeciego okrążenia kiedy przepychający się William Dunlop wykorzystał moc Swojej Yamahy R6 i wysunął się na prowadzenie.
Do grupy dołączył się Ian Hutchinson i również zaczął upominać się o swoje. Pomiędzy Jessop’em, Dunlop’em, Seeley’em a „Hutchym” nawiązała się walka podczas której zmieniali się pozycjami 3’krotnie w ciągu 20 sekund na jednym sektorze!
Na ostatnim okrążeniu okazało się, że Seeley nie pokazał jeszcze wszystkiego. Popularny „Wizard” odpalił i odskoczył drugiemu Hutchinson’owi na wygodne 1’290s.
Hutchy miął linię mety jako drugi, przed Jessop’em. William Dunlop dojechał czwarty pzez Dean’em Harisson’em oraz Gary’m Johnson’em. Siódmy był James Hillier przed John’em McGuinness’em. TOP 10 zamknęli Michael Rutter oraz Bruce Anstey,
1. Alastair Seeley – Briggs Equipment BMW
2. Ian Hutchinson – BPT Came Yamaha +1.290
3. Martin Jessopp – Riders Motorcycles Triumph +2.200
4. William Dunlop – WD Yamaha +5.995
5. Dean Harrison – Silicone Engineering Kawasaki +6.581
6. Lee Johnston – East Coast Racing Triumph +10.000
7. James Hillier – Quattro Plant Muc-Off Kawasaki +10.473
8. John McGuinness – Jackson Honda +10.865
9. Michael Rutter – Bathams SMT Triumph +21.819
10. Bruce Anstey – Padgetts Honda +26.557
Supertwin
Wyścig klasy Supertwin został przerwany w połowie dystansu z powodu wypadku liderów- Ryan’a Farquhar’a oraz Dan’a Cooper’a. Na szczęście żadnemu z zawodników nie groziła utrata życia- Copper trafił do szpitala w Coleraine natomiast Farquhar w Belfaście.
Ryan trafił do szpitala w ciężkim stanie z obrażeniami klatki piersiowej ii miednicy, został poddany operacji. Cooper odniósł jedynie kontuzję barku i mógł wrócić do paddocku.
Obecnie stan Farquhar’a jest stabilny.
Seeley jaki dominator, brawo! W zeszłym roku chyba podobnie było. A BMW super ma przygotowane moto na te uliczne ściganie. Brakuje Guya, dziwnie tak nie widzieć tego nazwiska wśród innych odważnych. Anstey rozczarował trochę, a Hutchi nadal w formie. Ale dobrze, że oba wypadki nie miały tak całkiem złego końca.
No nie do konca, w SuperTwinach zginął młody chłopaczek. Postrzegany był jako „NEW GUY” chodziło oczywiscie o „nawego Guy-a” Martina. Szkoda gościa.
Jej to prawda, wczoraj jeszcze nie wiedziałam o tym, dopiero dzisiaj jak zajrzałam na Belfast Telegraph. Strasznie szkoda, bardzo zawsze szkoda gdy giną robiąc to co kochają :( Wielki talent, Malachiasz Mitchell-Thomas miał 20 lat :(
Szkoda chłopaka.