Home / Moto2 / Moto3 / Po 10 dni testowych nowego silnika Triumpha

Po 10 dni testowych nowego silnika Triumpha

Po dziewięciu sezonach z silnikami Hondy CBR600RR, w Moto2 od sezonu 2019 jednostki napędowe będzie dostarczał Triumph. Kontrakt dla brytyjskiej marki może wywrócić do góry nogami rozkład sił pośredniej kategorii, która pod względem postępów technologicznych podupadła w porównaniu do Moto3 i MotoGP, gdzie nie było ograniczenia do tylko jednego dostawcy silników.

Podjęto decyzję co do testów w trakcie sezonu 2018. Zespoły Moto2, producenci podwozi, stowarzyszenie zespołów IRTA oraz Triumph zgodzili się, że dany konstruktor będzie miał 10 dni testowych do wykorzystania. Będzie jednak wyjątek – japoński NTS nie będzie mieć możliwości takiej, jak Kalex, KTM, Tech 3 i Speed-up, bo dołącza do stawki dopiero w 2018 roku.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Wszyscy producenci, którzy byli w mistrzostwach świata w 2017 roku będą dopuszczeni do jazdy na silnikach Triumpha przez 10 dni przez zespoły testowe w 2018 roku.” – powiedział dyrektor techniczny MotoGP, Danny Aldridge. „Ponieważ nie każdy producent ma infrastrukturę, konieczną do testów, mogą wykorzystać do tego obecne zespoły Moto2 i ich techników.”

I tak dla przykładu, KTM może testować z zespołem Akiego Ajo, Kalex z Intactem. NTS, jako że nie było go w sezonie 2017, nie łapie się na te reguły. Jest jeszcze jeden warunek – testy silników Triumpha nie mogą odbywać się na torze, na którym w kolejnych dwóch tygodniach będzie odbywał się wyścig grand prix.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: speedweek.com

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
147 zapytań w 1,028 sek