Home / Inne / 8h Spa: YART znów wygrywa w Belgii! Problemy zespołów Wójcika!

8h Spa: YART znów wygrywa w Belgii! Problemy zespołów Wójcika!

W tym roku 3 razy krótszy niż w zeszłym, ale Yamaha Austria Racing Team ponownie wygrywa na torze Spa! W 2023 YART-y zwyciężyli w 24-godzinnym wyścigu Spa, na drodze do tytułu mistrzowskiego. Teraz, jeżdżąc z jedynką, Niccolo Canepa, Marvin Fritz oraz Karel Hanika wygrali w 8-godzinnym wyścigu, by zmniejszyć stratę do liderów sezonu na zaledwie 1 punkt. Liderem jest zespół Yoshimura SERT Motul (Gregg Black, Ettienne Masson, Dan Linfoot), który po zwycięstwie w  24h Motos, w Le Mans, zdobył drugie miejsce na torze Spa. Podium uzupełnił francuski zespół Hondy z #4 (Hugo Clere, Randy Krummenacher i Corentin Perolari).

Jak zawsze w wyścigach długodystansowych, nie brakowało dramatów. Z wyścigu wycofać musiał się drugi do tej pory zespół w klasyfikacji, BMW Motorrad z #37 (Markus Reiterberger, Sylvain Guintoli, Ilya Mykalchyk). Fabryczny skład BMW nie mógł poradzić sobie z naprawą motocykla po upadku Guintolego, który mógł być spowodowany wyciekiem oleju z silnika. Dopiero 5. miejsce zajęli mistrzowie z 2022 roku – F.C.C TSR Honda (Josh Hook, Alan Techer). Czołowa ekipa Hondy zaliczyła bardzo słaby start. Na pierwszym stincie upadek zaliczył też Josh Hook; nie pomógł też brak Mike’a Di Meglio. TSR Honda nie ukończyła wyścigu w Le Mans, a teraz zaliczyli słaby wynik w Spa, przez co w klasyfikacji mistrzostw zajmują teraz dopiero 10. miejsce.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Problemy napotkały też polski zespół, który od tego sezonu również korzysta z motocykli Hondy – Wójcik Racing Team. Ekipa stockowa z #777 po fantastycznych kwalifikacjach, gdzie zajęła drugie miejsce w klasie Stock, zaliczyła świetny start, dzięki czemu w początkowej fazie wyścigu prowadzili. Później jednak nadeszły mniejsze lub większe problemy, zwieńczone groźnym high-sidem Danny’ego Webba, po którym zespół wycofał się z wyścigu, nie mając szans na naprawę motocykla. Słabo poradził sobie także motocykl #77, w specyfikacji EWC (Jurand Kuśmierczyk, Artur Wielebski, Kamil Krzemień), który po wczesnej awarii cewki zapłonowej przez większość wyścigu jechał na ostatnim miejscu w klasie, na którym też zakończył rywalizację.

 

Źródło: fimewc.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
143 zapytań w 1,660 sek