W Mediolanie właśnie trwa 77. edycja międzynarodowej wystawy motocyklowej EICMA. Nie zabrakło tam marki Aprilia, która obecna jest na maxi-stoisku Grupy Piaggio o powierzchni 1800m². Wśród nowości Aprilii znalazły się wyczekiwana RS 660 wraz z bliźniaczym modelem koncepcyjnym typu naked. Oferta V4 zaktualizowana została przez niepokonane modele RSV4 1100 Factory oraz Tuono V4 1100 Factory.
Aprilia RS 660
Stworzony na zupełnie nowej platformie technologicznej, definiowany przez rzędowy, dwucylindrowy silnik 660. Rozpoczyna nową generację lekkich motocykli o wysokich osiągach i o wyrafinowanym designie. Stanowi powrót do silników średniej pojemności, jest wspierany przez elektronikę i technologię prosto z oddziału Aprilia Racing. Jego celem jest odkrycie na nowo przyjemności i radości z codziennej jazdy.
Pierworodnym w tej nowej generacji motocykli spod znaku Aprilia staje się model RS 660. Jest połączeniem technologii klasy premium oraz zaawansowanych, ale nieprzytłaczających osiągów, aby na nowo odkryć przyjemność z dynamicznej jazdy po drogach. Motocykl sportowy, który spodoba się każdemu motocykliście, który nie wymaga wysokiego poziomu umiejętności. Innowacyjny pomysł ukrywający się w projekcie RS 660 może zostać podsumowany jego wyśmienitym stosunkiem mocy do masy, który gwarantuje radosną jazdę w każdej sytuacji. Niezależnie od tego, czy masz ochotę na odprężającą przejażdżkę, czy sportową zabawę: 169 kg oraz 100 KM jest perfekcyjnym przepisem na drogowe emocje.
Pod względem technicznym RS 660 jest projektem unikalnym. Posiada nową ramę i wahacz z lekkiego aluminiom oraz wysokowydajny silnik R2 zapewniający przyjemność każdemu motocykliści. Odziedziczony z niepokonanego modelu Aprilia RSV4 pakiet elektroniki to najwyższa półka: składa się z przepustnicy Ride-By-Wire oraz 6-osiowej platformy inercyjnej, które gwarantują optymalne wykorzystanie asystentów elektronicznych APRC. Znalazło się tam pięć trybów jazdy ustalających zachowanie asystentów w zależności od preferencji motocyklisty: radosna i bezpieczna jazda na co dzień, dynamiczna jazda po drodze, czy też ekstremalna jazda na torze – wybierz sam. RS 660 wyróżnia się także swoją zaawansowaną aerodynamiką. To dzięki dwuwarstwowym owiewkom z rozwiązaniami aerodynamicznymi poprawiającymi stabilność przy wysokich prędkościach oraz chroniącymi kierowcę i pasażera przed oporem powietrza.
Aprilia Tuono 660 Concept
Model koncepcyjny Tuono 660 najlepiej wyraża nowe założenia uniwersalności sportowej. Pomysł ten przedstawiony został przez markę Aprilia w nowej rodzinie motocykli stworzonych dookoła nowego 2-cylindrowego, rzędowego silnika o pojemności 660 cm3, który w Tuono 660 Concept dostarcza moc 95 KM.
Jeden motocykl, który zaspokoi dowolną potrzebę radości: od jazdy codziennej, do sportowej. Wyjątkowe osiągi dostępne dla każdego, wyrafinowane podwozie oraz dodatki klasy premium, aby na nowo odkryć jazdę ze sportowym zacięciem. Trzymając się tradycyjnych założeń marki Aprilia, wersja naked stworzona jest z modelu RS 660. Posiada te same cechy technologiczne oraz bezkonkurencyjne podwozie, jednak dzięki podniesionej pozycji i wysokiej kierownicy, silnie kojarzy się z jazdą drogową. To projekt jedyny w swoim rodzaju: piękny, lekki dwucylindrowiec wagi średniej, wyposażony w ekstremalnie zaawansowaną technologię, zapewniający ponadprzeciętne osiągi i pełną radość. A wszystko skupia się na wyśmienitym stosunku mocy do masy.
Model Tuono 660 Concept jest idealnym wyborem dla początkujących, dostępny także w wersji ograniczonej do 34 kW mocy. Jest świetny także dla młodych motocyklistów przenoszących się z małych pojemności, którzy poszukują wysokiej klasy motocykla typu naked. Potrafi zaspokoić potrzebę codziennego dreszczyku na drogach oraz sprawdzi się na okazjonalnych track day’ach. Wszystko w zgodzie z tradycją Tuono.
Aprilia RSV4 1100 Factory
Dzięki nowemu i wysoce zaawansowanemu zawieszeniu półaktywnemu, najszybszy najmocniejszy i najlżejszy model RSV4 w dziejach staje się jeszcze bardziej skuteczny na torze oraz daje jeszcze więcej przyjemności na drogach. Jednostka zarządzająca systemem zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0 posiada dostęp do wszystkich systemów elektronicznych motocykla, dzięki czemu rozpoznaje każdą fazę jazdy, a więc potrafi zaadaptować ustawienie hydrauliki widelca, amortyzatora oraz amortyzatora skrętu. Jest to możliwe dzięki rozwiniętemu algorytmowi stworzonemu we współpracy marek Öhlins i Aprilia.
Aprilia RSV4 skonstruowana jest wokół silnika V4 65° o fenomenalnej mocy maksymalnej 217 KM, niespotykanej wcześniej w seryjnych motocyklach sportowych, a także wokół w pełni regulowanego podwozia będącego dziedzictwem dynastii, która zdobyła 18 tytułów i zwyciężyła w 143 wyścigach Grand Prix w klasie 250 GP. Taki zestaw podkreślony jest najnowszym pakietem systemów elektronicznych zarządzających silnikiem oraz osiągami motocykla. RSV4 to esencja marki Aprilia, pierwszego producenta stosującego przepustnicę Ride-By-Wire w standardzie, a przede wszystkim pierwszego producenta, który opatentował dynamiczną platformę APRC. Przy projektowaniu RSV4 nie zabrakło uwagi poświęconej aerodynamice, o czym świadczy obecność karbonowych spojlerów pochodzących prosto z motocykla prototypowego RS-GP zespołu Aprilia Racing.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Tuono V4 1100 Factory jest najbardziej ekskluzywną odmianą w gamie Tuono. Model dedykowany jest najbardziej wymagającym motocyklistom, a wyposażono go w komponenty pochodzące prosto z superbike’a Aprilia RSV4. Przedni błotnik, osłony silnika oraz boczne owiewki w wersji Factory są teraz wykonane z włókna węglowego – materiał ten nie tylko świadczy o prestiżu, ale jest także wyjątkowo lekki i wytrzymały, a ponadto dodatkowo podnosi poziom jakości wykończenia.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory w standardzie oferuje najbardziej zaawansowany i wydajny system elektronicznego zawieszenia, jaki można znaleźć na rynku. Układ sięgający barier technologicznych opracowany został przez markę Öhlins, a dopracowano go w ścisłej współpracy z inżynierami Aprilia. Technologia półaktywnego zawieszenia Smart EC 2.0 pozwala na łatwą i odpowiednio wyważoną kalibrację widelca i amortyzatora w dwóch trybach pracy: półaktywny oraz manualny. Ustawienie odbywa się za pomocą przycisków na kierownicy. Szeroki zakres wyposażenia elektronicznego obejmuje ABS czuły na zakręty oraz zaawansowany pakiet elektroniki APRC. Wspaniały silnik Aprilia V4 dostarcza 175 KM mocy maksymalnej oraz 121 Nm momentu obrotowego; to wartości znajdujące się w ścisłej czołówce swojej klasy. Tuono V4 1100 Factory – oto prawdziwy powód do ekscytacji, na drogach i na torze.
Źródło: inf. prasowa