Home / Inne / VERVA Racing Team wystartuje w Monako

VERVA Racing Team wystartuje w Monako

Prosto z Hiszpanii, gdzie Kuba Giermaziak wywalczył swoje pierwsze podium w serii Porsche Supercup, zespół VERVA Racing Team udał się do Monte Carlo. W najbliższy weekend odbędzie się tam Grand Prix Monako. Tradycyjnie będzie to najtrudniejszy wyścig sezonu, nie tylko dla zawodników Formuły 1, lecz także kierowców Porsche Supercup.

Pomimo, że jest to najwolniejszy tor w całym kalendarzu Formuły 1 i Porsche Supercup, wymaga wyjątkowej precyzji oraz mistrzowskiej techniki. Ciasna, kręta i wyboista trasa wije się pomiędzy stalowymi barierami, co sprawia, że jest ona niezwykle wymagająca. Tutaj nawet niewielki z pozoru błąd może skończyć się rozbiciem samochodu. Co gorsza, nie sposób przygotować się do startów w Monte Carlo podczas prywatnych testów. Po legendarnej ulicznej trasie samochodem wyścigowym można jeździć tylko i wyłącznie w trakcie weekendu Grand Prix Monako.

Właśnie dlatego w Monako wyjątkowo cenne jest doświadczenie kierowcy. Stefan Rosina już wielokrotnie ścigał się w Monte Carlo, podczas gdy Kuba ma za sobą jeden, zeszłoroczny weekend wyścigowy na ulicach księstwa. Grand Prix Monako jest wyjątkowe nie tylko dzięki wspaniałej atmosferze, ale też ze względu na inny niż zazwyczaj przebieg weekendu. W czwartek odbędzie się oficjalny trening, w piątek natomiast kwalifikacje. W sobotę kierowcy Porsche Supercup mają wolne, a w wyścigu wystartują w niedzielę.

Kuba Giermaziak
Z pewnością będzie to dla mnie najtrudniejszy wyścig w sezonie. W zeszłym roku w Monako było naprawdę ciężko. Nie mogłem sobie za bardzo poradzić z jazdą, choć uniknąłem większych błędów i nie uszkodziłem samochodu. W padoku mówi się jednak, że podczas drugiego startu w Monte Carlo wszystko powinno być już zdecydowanie łatwiejsze. W zeszłym roku całe treningi straciliśmy na naukę toru. W tym sezonie tor już znam i na pewno jestem też bardziej dojrzałym kierowcą, dlatego liczę na lepszy wynik niż poprzednio.

Ciężko oczekiwać podium, ponieważ będą tam jeździli naprawdę starzy wyjadacze, którzy znają wszystkie sztuczki w Monako. Chciałbym jednak przyjechać na metę w pierwszej szóstce. Jak widać, jesteśmy w stanie walczyć przynajmniej o pierwszą piątkę w klasyfikacji generalnej, a sądzę, że pełen potencjał pokażemy dopiero w połowie sezonu. Trzeba więc regularnie gromadzić punkty i kończyć wszystkie wyścigi.

Stefan Rosina
To na pewno jeden z najtrudniejszych wyścigów w sezonie. Tor, na którym jest wiele zakrętów, punktów hamowania jest bardzo wymagający dla kierowców. Będzie to jednak fajny wyścig i tak naprawdę jest to moja ulubiona runda Porsche Supercup ze względu na wyjątkową atmosferę – z portem, statkami i tego typu krajobrazem w tle. To naprawdę wymarzone miejsce.

O wskazanie kluczowych fragmentów toru w Monte Carlo poprosiliśmy Stefana Rosinę.

 

 

Monte Carlo
Można w zasadzie powiedzieć, że każdy zakręt jest kluczowy na tak trudnym torze jak Monte Carlo. Nigdzie nie można popełniać błędów, a wszędzie musisz jechać szybko, ale najbardziej charakterystyczne punkty dla mnie to:

Zakręt numer 3 – Massenet
W samochodzie Porsche to właśnie tam możesz zyskać lub stracić najwięcej czasu. To długi i szybki lewy łuk, na którym musisz jechać na absolutnym limicie z dużą prędkością.

Zakręt numer 9 – Tunel
W tunelu jedziesz 200 kilometrów na godzinę i musisz się mieścić pomiędzy barierami – od wewnętrznej wynosi cię do zewnętrznej, od której dzielą Cię dosłownie centymetry. To naprawdę trudny łuk.

Zakręty 13, 14, 15 i 16 – Piscine
Tutaj musisz dobrze wjechać w szybką szykanę i czekać na to, co się stanie. Zaraz potem jest wolniejsza, ale też trudna szykana.

Transmisja wyścigu o Grand Prix Monako na żywo: 29 maja o 09:45 w Eurosport i Eurosport HD.

Już 18 czerwca będzie można spotkać kierowców VERVA Racing Team w Warszawie. Wezmą udział w największych ulicznych wyścigach w Polsce – VERVA Street Racing.
 

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
138 zapytań w 0,996 sek