Wójcik Racing Team wystawi dwie Yamahy R1 w specyfikacji 2018 w pełnym cyklu motocyklowych mistrzostw świata FIM EWC w sezonie 2018-2019. Do sprawdzonej trójki z klasie EWC dołączy drugi zespół rywalizujący w kategorii Superstock.
Po ubiegłorocznym zdominowaniu motocyklowych mistrzostw Polski, ekipa Grzegorza Wójcika ściga się w pełnym cyklu MŚ w wyścigach długodystansowych, FIM EWC, którego sezon 2017-2018 zakończy się w ostatni weekend lipca prestiżowym wyścigiem Suzuka 8 Hours w Japonii. Wójcik Racing Team wystartuje tam jako pierwszy polski zespół w 40-letniej historii tej legendarnej imprezy.
Imponujące wyniki w debiutanckim sezonie w FIM EWC, a także chęć pomocy i rozwoju młodych talentów sprawiły, że do doświadczonej trójki w składzie Marek i Paweł Szkopek oraz Paweł Górka, w sezonie 2018-2019 dołączy drugi, juniorski zespół.
Wójcik Racing Team 2 weźmie udział w zmaganiach klasy Superstock 1000, wystawiając Yamahę R1 na oponach Dunlop, z numerem 777. Dosiądą jej najmłodsze gwiazdy polskich wyścigów, 26-letni Adrian Pasek oraz zaledwie 18-letni Kamil Krzemień. Ten ostatni przebojem zadebiutował niedawno na R1-ce w barwach stołecznego zespołu, stając na podium podczas rundy europejskich mistrzostw Alpe Adria na węgierskim Pannonia Ringu.
Obaj juniorzy będą mogli uczyć się nie tylko od kolegów z pierwszego zespołu, ale także od doświadczonego Daniela Bukowskiego, który uzupełni trójkę Wójcik Racing Teamu 2 jako lider i mentor ekipy. Rezerwowym będzie z kolei wracający do zdrowia po kontuzji kolana Bartek Wiczyński, który w poprzednim sezonie wywalczył w barwach Wójcik Racing Teamu tytuł mistrza Polski klasy Superstock 1000.
Sezon 2018-2019 ponownie liczył będzie pięć wyścigów, w tym dwa 24-godzinne klasyki; Le Mans i Bol d’Or oraz ośmiogodzinne zmagania na słowackim Slovakiaringu, niemieckim Oschersleben i japońskiej Suzuce. Pierwsza runda, Bol d’Or, już w dniach 15-16 września na słynnym torze Paul Ricard na Lazurowym Wybrzeżu, gdzie do walki stanie aż 59 ekip z całego świata, z czego aż 42 rywalizujące w pełnym cyklu. Za przygotowanie obu polskich maszyn odpowiadał będzie szef techniczny Wójcik Racing Teamu, Roman Maksymiuk.
„Rok temu wygraliśmy niemal wszystko co było do wygrania w mistrzostwach Polski, dlatego postanowiliśmy dalej rozwijać się w mistrzostwach świata – mówi szef zespołu, Grzegorz Wójcik. – Nadszedł czas, aby po udanym debiucie jeszcze bardziej podkręcić tempo w FIM EWC. W sezonie 2018-2019 będziemy jednym zespołem, który wystawi w pełnym cyklu aż dwie załogi, w tym jedną juniorską w klasie Superstock. Chcemy dać naszym najmłodszym zawodnikom szansę rozwoju i nauki w jednych z najbardziej wymagających mistrzostw świata, bez presji walki o wynik i pozycje, a jednocześnie cały czas rosnąć jako zespół. Starty w MŚ FIM EWC to bowiem genialna szkoła wyścigowego rzemiosła nie tylko dla zawodników, ale także dla naszych mechaników. To także piękne widowisko dla kibiców, którym mamy nadzieję dostarczyć jeszcze więcej emocji. Tak jak liderem pierwszej ekipy będzie Marek Szkopek, który jest z nami od samego początku istnienia zespołu, tak liderem drugiego zespołu będzie doświadczony Daniel Bukowski, który zaimponował nam tempem i metodyczną pracą w Le Mans. Adrian i Kamil z pewno wiele się od niego nauczą. Cieszę się również, że naszym rezerwowym będzie Bartek, a jednocześnie mam nadzieję, że w przyszłym roku dołączy do nas również Patryk Kosiniak, który wraca do zdrowia po kontuzji i dla którego nigdy nie zabraknie miejsca w Wójcik Racing Teamie. W ostatnich miesiącach w roli szefa technicznego zespołu na medal spisał się Roman Maksymiuk, który odpowiada za przygotowanie wszystkich naszych motocykli i robi to perfekcyjnie, dlatego cieszę się, że będzie nadal kierował także naszym projektem w FIM EWC.”
Już w najbliższy weekend Wójcik Racing Teamu wystartuje na japońskiej Suzuce w ostatniej rundzie FIM EWC sezonu 2017-2018. Relacje z wyścigu w niedzielę, 29 lipca, na antenie Eurosportu 2.
Źródło: inf. prasowa