Home / Inne / Wójcik Racing Team ze świetnym tempem w Belgii

Wójcik Racing Team ze świetnym tempem w Belgii

Motocykliści Wójcik Racing Teamu wzięli udział w oficjalnych, dwudniowych testach przed wyścigiem drugiej rundy MŚ FIM EWC, pokazując świetne tempo na belgijskim torze Spa-Francorchamps, na którym za dwa tygodnie wystartują w zmaganiach 24-godzinnych.

Do Belgii udały się obie ekipy wspieranego przez PKN ORLEN zespołu, team 77 w składzie Sheridan Morais, Dan Linfoot i Mathieu Gines oraz rywalizująca w klasie Superstock załoga 777 w składzie Marek Szkopek, Kevin Manfredi, Danny Webb i Balint Kovacs.

Podczas oficjalnych, dwudniowych testów na liczącym aż siedem kilometrów, legendarnym torze, zawodnicy pracowali nie tylko nad znalezieniem odpowiednich ustawień motocykli Yamaha R1 i zawieszenia, ale także zapoznawali się z nowym dla siebie i jednocześnie ekstremalnie wymagającym torem.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Podczas dwóch dni jazd motocykliści polskiego zespołu pokonali w sumie 376 okrążeń, czyli ponad 2,6 tys. km, uzyskując bardzo konkurencyjne czasy. Ekipa 777 była najszybsza w kategorii Superstock, a zespół 77 uplasował się w czołówce ekip niefabrycznych klasy EWC, jako najszybsza załoga niezależna na oponach Dunlopa.

24-godzinny wyścig na Circuit de Spa-Francorchamps odbędzie się w pierwszy weekend czerwca.

„To były bardzo ważne i udane dwa dni – mówi szef zespołu, Grzegorz Wójcik. – Przyjechaliśmy do Belgii, aby przygotować się do najprawdopodobniej najtrudniejszego wyścigu w historii naszych startów w mistrzostwach świata FIM EWC. Spa-Francorchamps to niesamowity, ale także wyjątkowo trudny i wymagający tor. Jazda w nocy będzie tutaj ogromnym wyzwaniem z uwagi na liczne zmiany poziomów, długie i szybkie zakręty oraz brak zewnętrznego oświetlenia. Choć używaliśmy motocykli testowych z bazowymi, nieco słabszymi silnikami, obie nasze ekipy były bardzo konkurencyjne, a zespół 777 wykręcił najlepszy czas w swojej klasie. To napawa nas dużym optymizmem przed wyścigiem, na który wrócimy z mocniejszym pakietem. Znaleźliśmy dobre ustawienia, choć tak jak wiele innych niezależnych ekip czuliśmy, że w warunkach wysokich temperatur przyczepność opon jest miejscami na limicie, co będzie dodatkowym wyzwaniem, ale jesteśmy gotowi do walki”.

Źródło: inf. prasowa

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,083 sek