Dziś nie Thomas Luthi, a Claudio Corti uplasował się na pierwszym miejscu tabeli czasów podczas ostatniego dnia prób klasy Moto2 na torze w Jerez de la Frontera. Tą dwójkę rozdzieliło jednak tyle co nic, a stawka znów była ściśnięta.
Włoch z ekipy Italtrans Racing od początku hiszpańskich prób był bardzo szybki, co udowodnił także i ostatniego dnia, kiedy to wskoczył na pierwsze miejsce. Na swoim Kalexie uzyskał on czas 1’41.983, a więc lepszy od rekordu toru ustanowionego w ubiegłorocznych kwalifikacjach przez Stefana Bradla. Team-partner #71, Takaaki Nakagami, po porannej wywrotce ostatecznie zajął jedenaste miejsce, tracąc jednak 0.9sek do lidera.
Drugi czas i strata tylko 0.004sek do Cortiego – to bilans ostatniego dnia prób w wykonaniu Thomasa Luthiego. Szwajcar przez dwa pierwsze dni testów był najszybszy, jednak teraz musiał zadowolić się spadkiem o jedno „oczko” w dół. #12 z teamu Interwetten Paddock jeżdżący na Suterze jako drugi, i ostatni, pobił barierę 1’42.
Trzeci tym razem był Pol Espargaro, który okazał się być najszybszym z Hiszpanów. Z wynikiem 1’42.149 stracił on niewiele do poprzedzającego go zawodnika, ale też tego znajdującego się za nim nie wyprzedził zbyt znacząco. Pozostałym dwóm kierowcom teamu Pons 40 HP Tuenti nie poszło już tak dobrze – Esteve Rabat był dwunasty, a Axel Pons tylko dwudziesty drugi. I o ile #80 stracił do lidera mniej niż sekundę, o tyle syn właściciela tej ekipy – ponad półtorej.
Dzięki Mice Kallio w czołowej czwórce znalazły się aż trzy Kalexy. Z rezultatem 1’42.301 Fin zajął włąśnie czwartą lokatę i ponownie był szybszym spośród duetu Marc VDS Racing. Zespołowy kolega byłego kierowcy MotoGP – Scott Redding raz jeszcze nie zachwycił. Pomimo udanych wcześniejszych sesji testowych, tym razem nie poszło mu już tak dobrze. Przypadło mu dziesiąte miejsce ze stratą 0.8sek do lidera.
Do coraz lepszej dyspozycji wraca natomiast Marc Marquez, ubiegłoroczny v-ce Mistrz Świata pośredniej kategorii. Hiszpan stwierdził, że uraz, jakiego nabawił się w październiku (z powodu upadku widział na lewe oko podwójnie) właściwie zniknął i teraz może się on w pełni skupić na jeździe. Ostatniego dnia testów zawodnik teamu CatalunyaCaixa Repsol był piąty i jako ostatniego oddzieliło go od Cortiego mniej niż pół sekundy.
0.551 sek wolniejszy od lidera był dziś tymczasem na jednym okrążeniu Andrea Iannone, który wraz ze swoją ekipą zdecydował się powrócić do podwozi tworzonych przez nich samych. Ramy Speed Up bazują jednak na tych produkowanych przez FTRa. Ostatecznie Włoch był szósty, a jego team-partner z ekipy Speed Master – Mike di Meglio uplasował się na pozycji numer trzynaście. Francuz jako przedostatni stracił do lidera mniej niż sekundę.
Można by rzec, że w końcu przebudził się powracający do stawki Moto2 Toni Elias. Pierwszy Mistrz Świata w historii tej klasy, który rok temu zaliczył kompletnie nieudany sezon w MotoGP, zakończył testy z siódmym wynikiem i stratą niecałych 0.7sek do Cortiego. Do maszyny Sutera nadal dopasowuje się, z coraz lepszym skutkiem, ostatni Mistrz Świata w historii klasy 125cc – Nico Terol. Tym razem Hiszpan w końcu wskoczył do czołowej dwudziestki, plasując się ostatecznie na pozycji numer siedemnaście z wynikiem 1’43.129.
W stawce niewiele mamy już ekip korzystających z podwozi marki FTR, ale najszybszym spośród kierowców używających właśnie tych ram był Julian Simon. Po zupełnie nieudanym, z powodu kontuzji, minionym sezonie, tym razem Hiszpan liczy na znacznie więcej. Dobrą dyspozycję zawodnik teamu Avintia Racing potwierdził i w Jerez, będąc dziś ósmym. Czołową dziesiątkę, poza wcześniej wspomnianym Reddingiem, uzupełnił dziewiąty Alex de Angelis. Zawodnik z San Marino ściga się na Suterze w barwach NGM Mobile Forward Racing i w końcu się przebudził. Tego samego nie można powiedzieć o jego team-partnerze Yuki Takahashim. Japończyk był zaledwie osiemnasty, ale jego strata do lidera wyniosła tylko, albo aż, 1.208sek.
W czołowej piętnastce znaleźli się tymczasem jeszcze Brytyjczyk Bradley Smith jeżdżący w teamie Tech3 Racing na motocyklu produkowanym właśnie przez tą ekipę oraz reprezentujący zespół Technomag-CIP i korzystający z Sutera Szwajcar Dominique Aegerter. Szesnasty czas przypadł, debiutującemu w Moto2 na motocyklu MotoBI w barwach JIR Moto2 – Johannowi Zarco. Za nim uplasowali się wcześniej wspomniani Terol i Takahashi, a także Belg Xavier Simeon (team-partner #38) oraz Angel Rodriquez z ekipy Desguaces La Torre Sag i jeżdżący na FTRze.
Wyniki trzeciego dnia testów na torze Jerez:
1. Claudio Corti (ITA) Italtrans Racing Team (Kalex) – 1’41.983sek
2. Thomas Luthi (SWI) Interwetten Paddock (Suter) – 1’41.987sek
3. Pol Espargaro (SPA) Pons 40 HP Tuenti (Kalex) – 1’42.149sek
4. Mika Kallio (FIN) Marc VDS Racing Team (Kalex) – 1’42.301sek
5. Marc Marquez (SPA) Team CatalunyaCaixa Repsol (Suter) – 1’42.430sek
6. Andrea Iannone (ITA) Speed Master (Speed Up) – 1’42.534sek
7. Toni Elias (SPA) Mapfre Aspar Team (Suter) – 1’42.670sek
8. Julian Simon (SPA) Avintia Racing Moto2 (FTR) – 1’42.680sek
9. Alex De Angelis (RSM) NGM Mobile Forward Racing (Suter) – 1’42.741sek
10. Scott Redding (GBR) Marc VDS Racing Team (Kalex) – 1’42.794sek
11. Takaaki Nakagami Italtrans Racing Team (Kalex) – 1’42.825sek
12. Esteve Rabat (SPA) Pons 40 HP Tuenti (Kalex) – 1’42.908sek
13. Mike Di Meglio (FRA) S/Master Speed Up (Speed Up) – 1’42.948sek
14. Bradley Smith (GBR) Tech 3 Racing (Tech 3) – 1’42.978sek
15. Dominique Aegerter (SWI) Technomag-CIP (Suter) – 1’42.995sek
16. Johann Zarco (FRA) JIR Moto2 (MotoBI) – 1’43.067sek
17. Nico Terol (SPA) Mapfre Aspar Team (Suter) – 1’43.129sek
18. Yuki Takahashi (JPN) NGM Mobile Forward Racing (Suter) – 1’43.191sek
19. Xavier Simeon (BEL) Tech 3 Racing (Tech 3) – 1’43.259sek
20. Angel Rodriguez (SPA) Desguaces La Torre SAG (FTR) – 1’43.279sek
21. Simone Corsi (ITA) Ioda Racing Project (Ioda) – 1’43.437sek
22. Axel Pons (SPA) Pons 40 HP Tuenti (Kalex) – 1’43.537sek
23. Max Neukirchner (GER) Kiefer Racing (Kalex) – 1’43.550sek
24. Ratthapark Wilairot (TAI) Thai Honda Gresini Moto2 (Moriwaki) – 1’43.621sek
25. Gino Rea (GBR) Federal Oil Gresini Moto2 (Moriwaki) – 1’43.636sek
26. Roberto Rolfo (ITA) Italian Technomag-CIP (Suter) – 1’43.726sek
27. Eric Granado (BRA) JIR Moto2 (MotoBI) – 1’44.338sek
28. Ricky Cardus (SPA) Arguiñano Racing Team (AJR) – 1’44.360sek
29. Randy Krummenacher (SWI) GP Team Switzerland (Kalex) – 1’44.374sek
30. Marco Colandrea (SWI) SAG Team (FTR) – 1’44.445sek
31. Damian Cudlin (AUS) QMMF Racing Team (Moriwaki) – 1’44.827sek
32. Alexander Lundh (SWE) Cresto Guide MZ Racing (MZ-RE Honda) – 1’44.996sek