Podczas drugiego dnia testów na hiszpańskim torze imienia Ricardo Tormo, w nowopowstałej klasie Moto3 raz jeszcze najlepszy czas uzyskał, jeżdżący na motocyklu KTM, Sandro Cortese.
Dziś zawodnik z Niemiec, czwarty w klasyfikacji generalnej klasy 125cc na koniec minionego cyklu zmagań, uzyskał czas 1’41.3. Tym samym pojechał na swoim KTMie w barwach ekipy Red Bull Ajo o trzy dziesiąte szybciej aniżeli w środę i był bardzo zadowolony ze swoich wyników. „Jestem bardzo zadowolony zarówno z mojego motocykla, jak i zespołu. Nie mogę się już doczekać kolejnego dnia jazdy,” przyznał #11.
Bardzo dobrze spisali się też pozostali zawodnicy reprezentujący poszczególne teamy prowadzone przez Akiego Ajo. Jeżdżący w tych samych barwach co Cortese – Danny Kent zajął trzecie miejsce z wynikiem o zaledwie 0.2sek gorszym od niego, podczas gdy Artur Sissis coraz lepiej wjeżdża się w nową klasę. Australijczyk, ubiegłoroczny kierowca serii Red Bull Rookies Cup, był czternasty i stracił 3.2sek do lidera.
Szósty czas przypał zawodnikowi reprezentującemu barwy AirAsia-SIC-Ajo – Zulfahmi Khairuddinowi, a team TT Motion Events Racing nie podał wyniku, jaki zanotował Niklas Ajo. Raz jeszcze przypominamy, że słynny Ajo Senior wystawia raz jeszcze aż pięciu zawodników w najniższej kategorii, którzy jednak reprezentują barwy trzech różnych ekip.
Wróćmy jednak do czołówki, w której ponownie znaleźli się obaj kierowcy teamu prowadzonego przez Jorge Martineza, którzy jeżdżą na maszynach z podwoziem Kalexa i silnikami KTMa. Spośród jego duetu lepszy był, ostatecznie drugi, Alberto Moncayo. Hiszpana od pierwszego miejsca oddzieliła tylko jedna dziesiąta sekundy i o kolejne cztery wyprzedził on swojego zespołowego kolegę. Hector Faubel z czasem 1’41.8 musiał zadowolić się czwartą lokatą.
Ponownie w czołowej piątce znalazł się Miguel Oliveira, który w nadchodzącym cyklu zmagań za team-partnera będzie miał Axela Rinsa. Hiszpan jednak jest kontuzjowany, toteż w Walencji Portugalczyk reprezentował barwy teamu Monlau Competicion wraz z Alexem Marquezem. Ostatecznie Miguel zajął piąte miejsce ze stratą pół sekundy do lidera, podczas gdy młodszy brat ścigającego się w Moto2 Marca, był trzynasty z wynikiem o ponad trzy sekundy słabszym od tego zanotowanego przez Cortese. Warto nadmienić, że #44 był najbardziej zapracowanym zawodnikiem, bo przejechał aż sześćdziesiąt jeden okrążeń, podczas gdy Alex przewrócił się już dziś po raz drugi w ciągu dwóch dni prób.
Ponownie na Hondzie szybki był Jack Miller z ekipy Carretta Technology. Australijczyka oddzieliło jednak od pierwszego miejsca dość sporo, bo aż 1.6sek, ale pomimo tego i tak zajął lokatę numer… siedem. Jego team-partner Alexis Masbou, był natomiast zaledwie osiemnasty. Zarówno pierwszy z wymienionych kierowców, jak i Francuz, pokonali po pięćdziesiąt pięć kółek, ale ich obu oddzieliło półtorej sekundy.
Do czołowej dziesiątki udało się wbić natomiast Danny’emu Webbowi, który drugi rok ścigać się będzie na motocyklu Mahindra. Brytyjczykowi wczoraj nie poszło idealnie, ale dziś poprawił się o ponad trzy sekundy! Nadal nie jeździł natomiast jego zespołowy kolega Marcel Schrotter, a wszystko przez to, że jeszcze nie dotarł on do Walencji. Z powodu sześciotygodniowego kursu w wojsku w swoich rodzinnych Niemczech, na torze pojawi się on dopiero jutro!
Czołową dziesiątkę uzupełnił tymczasem Brad Binder, rok temu ścigający się w serii Red Bull Rookies Cup. Pochodzący z RPA zawodnik uplasował się właśnie na dziesiątej lokacie, tracąc dokładnie dwie sekundy do pierwszego miejsca. Jego team-partnerem w ekipie RW Racing GP będzie w nadchodzącym sezonie Luis Salom, który wczoraj poradził sobie całkiem nieźle. Dziś jednak jego ekipa nie podała wyniku Hiszpana, jeżdżącego tak jak Binder na maszynie Kalex KTM.
Nieoficjalne wyniki drugiego dnia w Walencji:
(czasy podane przez zespoły)
1. Sandro Cortese (GER) Red Bull Ajo (KTM) – 1’41.3sek (52 okr.)
2. Alberto Moncayo (SPA) Aspar Team Moto3 (Kalex KTM) – 1’41.4sek (42 okr.)
3. Danny Kent (GBR) Red Bull Ajo (KTM) – 1’41.5sek (56 okr.)
4. Hector Faubel (SPA) Aspar Team Moto3 (Kalex KTM) – 1’41.8sek (34 okr.)
5. Miguel Oliveira (POR) Monlau Competicion (Honda) – 1’41.8sek (61 okr.)
6. Zulfahmi Khairuddin (MAL) AirAsia-SIC-Ajo (KTM) – 1’42.4sek (33 okr.)
7. Jack Miller (AUS) Carretta Technology (Honda) – 1’42.9sek (55 okr.)
8. Louis Rossi (FRA) Racing Team Germany (FTR Honda) – 1’43.1sek (34 okr.)
9. Danny Webb (GBR) Mahindra Racing (Mahindra) – 1’43.2sek (30 okr.)
10. Brad Binder (RPA) RW Racing GP (Kalex KTM) – 1’43.3sek (41 okr.)
11. Niccolo Antonelli (ITA) San Carlo Gresini Moto3 (Honda) – 1’43.5sek (56 okr.)
12. Efren Vazquez (SPA) Team Laglisse (Honda) – 1’43.8sek (25 okr.)
13. Alex Marquez (SPA) Monlau Competicion (Honda) – 1’44.5sek (44 okr.)
14. Arthur Sissis (AUS) Red Bull Ajo (KTM) – 1’44.5sek (55 okr.)
15. Toni Finsterbusch (GER) Racing Team Germany (MZ-RE Honda) – 1’44.8sek (33 okr.)
16. Adrian Martin (SPA) Team Laglisse (Honda) – 1’45.2sek (32 okr.)
17. Jonas Folger (GER) MZ Racing Team (MZ) – 1’45.3sek (67 okr.)
18. Alexis Masbou (FRA) Carretta Technology (Honda) – 1’45.4sek (55 okr.)
19. Giulian Pedone (SWI) Ambrogio Next Racing (Oral) – 1’45.8sek (15 okr.)
20. Jakub Kornfeil (CZE) Redox-Ongetta-Centro Seta (Honda) – 1’46.3sek (44 okr.)
21. Maverick Vinales (SPA) Avintia Racing Moto3 (FTR Honda) – brak czasu
22. Luigi Morciano (ITA) Ioda Team Italia (Ioda) – brak czasu
23. Marcel Schrotter (GER) Mahindra Racing (Mahindra) – brak czasu
24. Riccardo Moretti (ITA) Mahindra Racing (Mahindra) – brak czasu
25. Jasper Iwema (NED) Moto FGR (FGR Honda) – brak czasu
26. Isaac Vinales (SPA) Ongetta-Centro Seta (Honda) – brak czasu
27. Luis Salom (SPA) RW Racing GP (Kalex KTM) – brak czasu
28. Romano Fenati (ITA) Team Italia FMI (Ioda) – brak czasu
29. Alessandro Tonucci (ITA) Team Italia FMI (Ioda) – brak czasu
30. Ivan Moreno (SPA) Team Machado (FTR Honda) – brak czasu
31. Kenta Fujii (JPN) Technomag-CIP-TSR (Honda) – brak czasu
32. Alan Techer (FRA) Technomag-CIP-TSR (Honda) – brak czasu
33. Niklas Ajo (FIN) TT Motion Events Racing (KTM) – brak czasu