Hiszpan z zespołu NGM Forward Racing okazał się być najszybszym zawodnikiem podczas pierwszych wolnych treningów klasy MotoGP na niemieckim torze Sachsenring.
Espargaro korzystając super miękkiej tylnej opony przeznaczonej wyłącznie dla klasy Open przedarł się pod koniec sesji z czwartego na pierwsze miejsce.
Bradley Smith i Marc Marquez zaliczyli wypadki podczas prób. Smith upadł na 10. zakręcie i nic mu się nie stało. Natomiast aktualny Mistrz Świata po wywrotce w 2. łuku narzekał na bolącą go szyję.
Wyniki FP 1 Grand Prix Niemiec – MotoGP:
1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 22.170s [Okr. 20/21] 285km/h (V max)
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 22.423s +0.253s [10/21] 288km/h
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 22.466s +0.296s [25/25] 290km/h
4. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 22.599s +0.429s [25/25] 291km/h
5. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 22.631s +0.461s [18/21] 291km/h
6. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 22.767s +0.597s [11/17] 289km/h
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 22.802s +0.632s [10/24] 292km/h
8. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 22.848s +0.678s [21/22] 291km/h
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 22.874s +0.704s [17/23] 290km/h
10. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 22.896s +0.726s [19/23] 289km/h
11. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 22.908s +0.738s [20/20] 293km/h
12. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 23.150s +0.980s [12/14] 290km/h
13. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 23.229s +1.059s [20/21] 289km/h
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 23.372s +1.202s [20/21] 277km/h
15. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 23.420s +1.250s [14/19] 277km/h
16. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 23.428s +1.258s [19/22] 278km/h
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 23.432s +1.262s [18/19] 279km/h
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 23.699s +1.529s [16/21] 285km/h
19. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 23.825s +1.655s [22/23] 282km/h
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 23.925s +1.755s [21/22] 279km/h
21. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 24.131s +1.961s [19/23] 277km/h
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 24.974s +2.804s [19/19] 274km/h
23. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 25.219s +3.049s [17/18] 272km/h
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* – debiutant