Aprilia ostatecznie zdecydowała, z którego motocykla będzie korzystać w MotoGP w nadchodzącym sezonie. Wyboru dokonano spośród dwóch wariantów, z których kierowcy korzystali podczas ostatnich testów w Malezji.
Włoski producent wrócił do królewskiej klasy rok wcześniej niż pierwotnie planował. Aprilia chce na razie ulepszyć ostatnią wersje motocykla ART, przed debiutem prototypowej maszyny w 2016 roku. W ostatnim wywiadzie dla crash.net, menedżer Aprilia Racing Team Romano Albesiano stwierdził, że zdobycie punktów w pierwszym wyścigu na torze Losail będzie sukcesem na inaugurację sezonu.
Wyjaśnił również, iż zdecydowano się na pierwszą wersję motocykla, ponieważ daje ona największe możliwości rozwoju w trakcie tegorocznego cyklu grand prix. Podczas ostatnich testów na Sepang, wykorzystywane były dwie wersje motocykla RS-GP. Wersja „I” testowana była w październiku, wersja „II” w lutym. Obaj kierowcy, Alvaro Bautista i Marco Melandri, preferują wersję „I”.
Wariant „I” RS-GP ma co prawda mniejszą moc, ale kierowcy są zadowoleni z jego prowadzenia. Jednym z głównych celów do następnych testów, jest rozwinięcie systemu kontroli trakcji, aby zmniejszyć straty na wyjściach z zakrętów. Jeśli chodzi o słabe tempo Marco Melandriego, to jak już wielokrotnie wcześniej przyznawano, może wynikać ono z braku dostosowania zawodnika do opon Bridgestone, używanych w MotoGP. Zespół ma nadzieję, że Włoch w Katarze będzie już bardziej konkurencyjny.