W przyszłym sezonie ekipa Aspar dalej będzie korzystała z motocykli Ducati. Na torze Le Mans doszło do oficjalnego przedłużenia umowy z włoskim producentem i zespół dalej będzie otrzymywać motocykle Desmosedici we wcześniejszych wersjach. Jakich? Tego jeszcze nie wiadomo. Dowiemy się w późniejszym terminie.
Sezon 2018, na który przedłużono kontrakt, będzie piątym z współpracą Aspara i Ducati. Ekipa w Walencji zadebiutowała z Ducati w 2010 roku. W tegorocznym GP Argentyny odniosła największy sukces: czwarte miejsce zajął Alvaro Bautista, a Karel Abraham zakwalifikował się na drugiej pozycji.
Decyzja mówiąca o motocyklu, jakiego dosiadać będą zawodnicy, zostanie podjęta później. W tym roku Bautista jeździ na GP16, a Abraham na GP15. Opcje są dwie: albo dwa jednoroczne motocykle GP17, którymi w tym sezonie jeżdżą Jorge Lorenzo i Andrea Dovizioso (Danilo Petrucci ma zawsze nieco „opóźnioną” specyfikację GP17), albo jedno GP17 i jedno GP16.
Aktualizacja:
Jorge Martinez, dyrektor generalny Team Aspar: „Dla zespołu Aspar to doskonała wiadomość, że będziemy kontynuować współpracę z Ducati w kolejnym sezonie. Wierzymy, że będziemy mogli nadal się rozwijać, ale przede wszystkim mam nadzieję, że będziemy w stanie dzięki Ducati dać naszym sponsorom powody do świętowania w tym sezonie. Mamy dwóch zawodników pokazujących, że możemy być naprawdę konkurencyjni. Jesteśmy zadowoleni z postępów zarówno Alvaro Bautisy i Karela Abrahama jak do tej pory. Mam nadzieję, że 2017 rok będzie dla nas świetny a 2018 jeszcze lepszy”
Paolo Ciabatii, dyrektor sportowy Ducati Corse „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że osiągnęliśmy porozumienie z Aspar Team i będziemy współpracować w kolejnym sezonie w klasie MotoGP. Zespół Aspar bardzo dobrze radzi sobie na starszych modelach Ducati. W tym sezonie obaj zawodnicy uzyskiwali dobre wyniki podczas rund GP. Jesteśmy zadowoleni z przedłużenia naszej współpracy z zespołem Jorge Martineza na kolejny sezon”