Paolo Ciabatti w wywiadzie ze Speedweekiem przyznał wprost, że Marco Bezzecchi dostał ofertę przejścia do zespołu Pramaca, gdzie mógłby otrzymać nowe Ducati GP24. Zastąpiłby w tej ekipie Johanna Zarco. Włoch jednak ma na siebie inny pomysł: woli zostać w obecnej ekipie, VR46, gdzie jeździ od początku kariery w MotoGP, a nawet wcześniej – w Moto2. Tam jednak nie ma szans na fabryczny sprzęt. Drzwi są jednak dalej otwarte.
„Szczerze mówiąc, istnieje możliwość, że dołączy do zespołu Pramac, ale to nie jest pewne,” oznajmił Paolo Ciabatti, dyrektor sportowy Ducati, w rozmowie z Speedweek. „Z jednej strony Pramac ma opcję umowną uzyskania nowych fabrycznych maszyn dla obu zawodników. Jeśli skorzystają z tej opcji, musimy to uszanować.”
„Jednak z przyczyn wewnętrznych możemy wyposażyć tylko czterech zawodników w obecne fabryczne maszyny. Budowanie większej ilości motocykli takich jak te jest zbyt skomplikowane. Próbowaliśmy tego w 2022 roku, ale nie przyniosło to skutków. Wtedy to Luca Marini otrzymał piątego fabrycznego Ducati.” – dodał.
„Ekipa VR46 wykonuje świetną pracę,” potwierdził Ciabatti. „A w przypadku Bezzecchiego mają zawodnika, którego wypromowali od Moto2. Zespół działa bardzo dobrze, cieszą się z udanych wyścigów, w 2023 roku już wygrali dwa grand prix. Zespół techniczny pod przewodnictwem Matteo Flamigniego i wszystkich chłopaków jest bardzo zdolny.
„Teraz zawodnik musi rozważyć zmianę zespołu, aby zdobyć najnowszy motocykl. Jednakże rozważa on również pozostanie w VR46, ponieważ zna zespół i jest tam w idealnym położeniu. Jaką decyzję podejmie, pozostaje niewiadomą. Nie chcemy go zmuszać do podejmowania decyzji. Wiemy, że zasługuje na fabryczny motocykl w VR46. Jednak mamy tylko czterech zawodników – i musimy honorować umowę z Pramac.” – zakończył
Źródło: crash.net, speedweek.com

Cieżki orzech do zgryzienia ….zostanie w VR46 jest dobrym pomysłem pod warunkiem że nie przesiądą sie na yamahy
Podobno Marquez stara się o posadę Bezzecchiego 😉
Ta, i jeszcze Stoner zabiega o powrót, pod skrzydła VR
Który Marquez ? Bo raczej nie Marc
Bezzecchi do Pramacu
Morbiderli do V46
Zarco do Repsol
Acosta do Gas Gas
A.Fernandez do LCR
Lecuona do LCR
Arbolino do Gresini
Nie jest to niemożliwe.
Zarco do Repsol, to ciekawy pomysł. Jeździ już kilka lat dla Ducati i pewnego poziomu nie potrafi przeskoczyć. Może rzeczywiście czas na zmianę.
Zwłaszcza, że w 2019 zaliczył gościnny występ(y) na RCV.
Z jednej strony to dobry zawodnik, świetny jako „ten drugi” w zespole. Ale poza paroma podiami i ciekawymi wyścigami to Johann moim zdaniem nic już nie zwojuje.
W LCR jedno miejsce jest dla Japończyka, więc nie ma opcji żeby i Lecuona i Augusto tam trafili.
Bardzo możliwe że wyleci Raul, więc jest szansa dla Arbolino w RNF, bo na ten moment chyba nie ma dla niego miejsca u Gresiniego i w LCR.
Lepiej poczekać na posadę w fabryce. Bastianini zawodzi na całej linii, więc zbyt długo nie będą go trzymać
Franco do vr46 i za rok znowu w Yamasze 😁 ale checa 🙆
A może takie? ;)
https://www.facebook.com/profile.php?id=100091767463234
Myślę że będzie miał problem dostać się do 10
Jest w stawce jednak sporo motocykli Ducati i zawodników bardziej na nich objezdzonych i też szybkich. Jeszcze trzeba objechać szybkie ktm czy ostatnio zwycięska aprillie . Stawka jest wyrównana i konkurencyjna więc tak naprawdę nie wierzę żeby skończył w 10tce
Sory to miał być komentarz do artykułu o bautiscie