W sezonie 2015 japoński dostawca opon w MotoGP wprowadza nową ekstra twardą mieszankę tylnej opony i oznacza paskiem przednią oponę asymetryczną.
Opracowanie twardszej tylnej mieszanki było podyktowane problemami ze zużyciem opon podczas GP Argentyny. Chociaż obyło się bez większego skandalu to zawodnicy skarżyli się na przygotowane przez Japończyków opony. W tym sezonie ekstra twarda mieszanka zostanie udostępniona od trzeciej rundy, a jej wyróżnikiem będzie zółty pasek.
Od tego sezonu będziemy mogli odróżnić przednią oponę asymetryczną poprzez jasnoniebieski pasek. Pomimo, że jest to ostatni sezon Bridgestone w MotoGP to zimą zaprojektowali kilka nowych asymetrycznych mieszanek, jednak na każdą rundę będzie dostępny tylko jeden typ, który zostanie wytypowany bezpośrednio przed weekendem Grand Prix.
Reszta oznaczeń zostaje taka sama jak w zeszłym sezonie.