Home / MotoGP / Co odróżnia testowy motocykl Marqueza od prototypu MotoGP?

Co odróżnia testowy motocykl Marqueza od prototypu MotoGP?

Jak wiemy, Marc Marquez odbył już kilka sesji testowych przed długo oczekiwanym powrotem do MotoGP. Hiszpan zaczął od jazd na minimoto, a gdy te zakończyły się pozytywnie, przesiadł się na większy i dużo mocniejszy motocykl: Hondę RC213V-S. Oznaczenie modelu bardzo przypomina oznaczenie prototypowej Hondy RC213V, jakim Marquez jeździ od początku kariery w MotoGP. Jakie są więc cechy wspólne, a jakie różnice między tymi maszynami?

Honda RC213V-S powstała w 2015 roku i zespół wielokrotnie używał tej maszyny w testach i treningach. Marquez zasiadł na niej najpierw na torze Cirtuit of the Barcelona-Cataluna, a teraz w Portimao.

RC213V-S jest mocno inspirowana prototypem Hondy z 2013 i 2014 roku, jak i RCV1000R. Czy ktoś jeszcze pamięta niesławną erę motocykli Open (i CRT), gdy aby sztucznie zwiększyć liczebność na starcie MotoGP, dopuszczono motocykle z silnikami drogowymi, nie mającymi szans nawiązania walki o czołowe pozycje? Wtedy właśnie Honda udostępniała swoim klientom RCV1000R.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Mimo wielu podobieństw z motocyklami drogowymi, RC213V-S ma w sobie wiele z prototypu. W malowaniu Repsola na pierwszy rzut oka można by nie rozpoznać, że jest to inna maszyna niż MotoGP. Projektanci podwozia i wahacza pełnymi garściami czerpali z MotoGP, ale niektóre zmiany pozwoliły na dopasowanie motocykla do jazdy drogowej.

Największa różnica to silnik. Testowany przez Marqueza RC213V-S nie posiada pneumatycznego sterowania zaworami, zamiast tego jest to rozwiązanie tradycyjne, sprężynowe. Odbija się to oczywiście wprost na generowanej mocy jednostki napędowej. Druga ogromna różnica, to brak szybkiej skrzyni biegów typu seamless. Przez te różnice, standardowy model RC213V-S rozwija moc 159KM. Po zmianach, jakie wprowadzone zostały aby dopasować go do jazdy torowej, to jednak już 212KM. Obecna wyścigowa Honda z MotoGP dysponuje jednak mocą aż 240-250KM.

Różnica wciąż jak widać jest więc spora. Na pewno jest to więc bardzo szybki motocykl, trudno jednak porównywać go z aktualnymi prototypami MotoGP.

Źródło: motogp.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 19

  1. Quartararo trenował na motocyklu SuperSport który całkowicie się różni od prototypa MotoGP i został ukarany, a tu tyle podobieństw i śmiało może sobie mareczek testować hiszpańska mafia na siłę chcą zrobić z niego gwiazdę organizatorzy. Mam nadzieję że Miller, Morbidelli, Quartararo pokażą, cze czas na nowe pokolenie ?

  2. Jakie piękne moto bez tych kretyńskich skrzydełek!

  3. zapomnieliście wspomnieć o hamulcach :)

  4. Honda MotoGp oscyluje mocą między 280 a 300koni
    Nie wiem skąd te wiadomości, że 250?

  5. Przestańcie sie gryżć Za kilka dni wreszcie weekend wyścigowy A do czwartku pojawi sie tu program co i kiedy

  6. Myślę że obrażanie się na wzajem i wyzywanie od debili to nie niej dobry pomysł chyba wszyscy jeździmy na moto ja mam repsola 1000RR i z przodu 93 ale podnoszę lewą w górę jak jedzie ktoś z 46. Każdy może podzielić się swoimi opiniami na forum ale nie musimy się wyzywać od bebili LWG

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
171 zapytań w 1,464 sek