Zawodnicy MotoGP w GP Argentyny będą mieli szerszy wachlarz możliwości w użyciu ogumienia. Na kolejny weekend firma Bridgestone przygotowała nie dwie, a trzy różne mieszanki przedniej opony. Zawodnicy będą mogli wybierać z miękkiej, pośredniej i twardej mieszanki. Wszystko ma na celu lepsze „zabezpieczenie się” na wypadek, gdyby nowy tor sprawiał problemy.
„Jako że mamy ograniczone ilości danych z tego toru, zdecydowaliśmy się udostępnić specjalny wybór przedniej opony na ten weekend w celu upewnienia się w bezpieczeństwie zawodników.” – powiedział Shonji Aoki, menedżer działu rozwoju opon w firmie Bridgestone.
Jeśli chodzi o tylną oponę, wciąż będzie można wybierać z dwóch mieszanek opon. Zawodnicy fabryczni będą mieć opony pośrednie i twarde, a Ducati i klasa Open – miękkie i pośrednie.
„Tor jest ciekawy, bo pomimo, że mamy dziewięć zakrętów w prawo i pięć w lewo, to lewa strona opony doświadcza wyższej temperatury. Te lewe zakręty są szybsze i bardziej wymagające.”
„Zarówno nasz dobór przednich i tylnych opon na wyścig ma na celu zapewnić wysoki poziom wytrzymałości, stabilności i odporności na przegrzanie. Tor Autodromo Termas de Rio Hondo jest nowym obiektem w MotoGP. Nasz zeszłoroczny test pokazał, że to jeden z najtrudniejszych torów w całym kalendarzu jeśli chodzi o opony. Średnie szybkości są na nim bardzo wysokie, niektóre sekcje zawierają zakręty z dużą krzywizną i generują duże obciążenia.” – zakończył Aoki.
Fot. bikersnews.it