Ducati zadecydowało, którzy z zawodników będą dysponowali jakimi motocyklami w sezonie 2023. Jedynie fabryczny zespół oraz satelicka ekipa Pramaca otrzyma nowe maszyny fabryczne na 2023 rok. Dwa kolejne zespoły – VR46 oraz Gresini – będą musiały zadowolić się tegorocznymi motocyklami z 2022 roku.
Informacje potwierdził Davide Tardozzi, szef Ducati. Oznacza to spadek liczby fabrycznych maszyn w sezonie 2023 z pięciu do czterech. Fabryczne motocykle GP23 otrzymają: Francesco Bagnaia i Enea Bastianini w głównym zespole, oraz Jorge Martin i Johann Zarco w Pramacu.
Tymczasem Luca Marini, który w aktualnym sezonie jako piąty dosiadał aktualnego motocykla, w przyszłym roku zrówna się sprzętem z Marco Bezzecchim i już obaj będą mieli do dyspozycji jednoroczną maszynę GP22. Fabio Di Giannantonio oraz nowy w rodzinie Ducati Alex Marquez także będą jeździli na GP22.
„Myślimy, że lepiej jest pozwolić dwóm zespołom satelickim skoncentrować się na dobrze im znanych motocyklach, które mają już zebranych dużo danych, i pozwalać w ten sposób aby młodzi zawodnicy lepiej się rozwijali.” – tłumaczy decyzję Tardozzi.
Chyba wszystkie są fabryczne. Różnią się tylko rokiem modelowym. Fabryczne 2022 i 2023
Czyli VR46 na Yamasze od 2024 może nie być tylko plotką. Choć może się okazać, że roczne Ducati będzie dalej lepsza od świeżej Yamy ;)