Były kierowca WCM i Tech 3 MotoGP, James Ellison, podpisał kontrakt z zespołem Corona Extra posiadającym wsparcie Hondy.
Po imponujących występach na maszynie WCM, Ellison dostał w 2006 roku „wymarzoną” Yamahę w satelickByły kierowca WCM i Tech 3 MotoGP, James Ellison, podpisał kontrakt z zespołem Corona Extra posiadającym wsparcie Hondy.
Po imponujących występach na maszynie WCM, Ellison dostał w 2006 roku „wymarzoną” Yamahę w satelickim zespole Herve Poncharala. Niestety sezon okazał się koszmarem częściowo z powodu faktu, iż Ellison okazał się jedynym kierowcą M1, który nie dostał nowej ramy eliminującej wibracje.
W taki sposób Ellison przejeździł cały sezon na kłopotliwym oryginalnym zawieszeniu. Najlepszy wynik sezonu to 9. miejsce w Katolonii, a w ogólnej klasyfikacji ogólnej na zakończenie 18. Mimo braku pełnego wsparcia ze strony Yamahy, Ellison przyjął to ze zrozumieniem; zdawał sobie sprawę, że Yamaha wkłada cały swój wysiłek, aby zdobyć tytuł z Valentino Rossim. James dawał z siebie wszystko, aby jak najwięcej osiągnąć, nawet wiedząc, że jego kontrakt nie zostanie przedłużony na sezon 2007.
Zanim dołączył do klasy MotoGP w 2005 roku, Ellison jeździł w pucharze British Superbike w 2004 roku, pucharze World Endurance w 2003 roku i Europejskim Pucharze Superstock w latach 2000 i 2001.
Źródło: crash.net