Po dość „problemowym” i nietypowym GP Ameryk przenosimy się w ten weekend do Ameryki Południowej. Tor Termas de Rio Hondo w Argentynie dopiero po raz drugi gości w kalendarzu MotoGP. Ten weekend zapowiada się na bardzo ciekawy również z powodu opon, jakie zawodnicy będą mieli do dyspozycji.
Przednia opona na suche warunki, następujące mieszanki: miękka, średnia, twarda.
Tylna opona, mieszanki: średnia i twarda (asymetryczna) oraz extra twarda (symetryczna).
Mieszanki na mokry tor: miękka (główna) i twarda (alternatywna).
Zawodnicy Movistar Yamahy i Repsol Hondy mają do wyboru twardą i extra twardą mieszankę na tył, przy czym pozostali zawodnicy mogą użyć tylko twardej lub średniej mieszanki. Extra twarda tylna opona została oznaczona żółtym paskiem i po raz pierwszy mamy szansę zobaczyć ją właśnie w Termas de Rio Hondo, gdyż to z myślą o tym torze zaprojektowano ten rodzaj gumy. Jako że tor jest w stawce dopiero drugi rok, organizatorzy próbują rozwiązać problemy wzorem zeszłego sezonu.
Wszyscy zawodnicy mają także trzy opcje do wyboru na przednią oponę. W przypadku deszczowej pogody Bridgestone jako główny wybór opon proponuje miękką mieszankę na przód i tył, jednak do dyspozycji zawodników będą również twarde opony.
Teoretycznie – charakterystyka toru bardziej sprzyja motocyklom Yamahy, co podkreślali również sami zawodnicy podczas konferencji prasowej po GP Ameryk, a także na wczorajszej w Argentynie. Tor ma długość 4806 metrów, dziewięć prawych i tylko pięć lewych zakrętów. Jednak to lewe zakręty wydają się być bardziej dynamiczne, w zakrętach numer 6 i 11 tylne opony osiągają najwyższe temperatury. Układ toru sprzyja również w osiąganiu wysokich prędkości.
Zaczynamy już dziś! Pierwsze treningi wolne kategorii MotoGP rozpoczną się o 14.55. Tym razem możecie obejrzeć je na Polsat Sport News lub na stronie polsatsport.pl.
Źródło: motogp.com, polsatsport.pl, fot.: facebook.com/Jorge.Lorenzo.Official
Extra twardy tył owszem,ale gdzie brakujące napinacze?!