Jorge Martin (Pramac Ducati) wystartuje do wyścigu MotoGP na Phillip Island z pole position. Hiszpan był minimalnie szybszy od Marca Marqueza (Honda). Czołową trójkę uzupełni w niedzielę Francesco Bagnaia (Ducati). Dwaj kolejni kandydaci do mistrzostwa – Aleix Espargaro (Aprilia) z Fabio Quartararo (Yamaha) ustawią maszyny w drugim rzędzie.
Martin w kwalifikacjach wykręcił nowy rekordowy czas okrążenia toru w Australii. Miguel Oliveira otrzymał karę przesunięcia na polach startowych.
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | 1’27.767s | 6/8 | 355k |
2 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.013s | 6/7 | 346k |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.186s | 7/8 | 352k |
4 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.190s | 6/8 | 347k |
5 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.206s | 7/8 | 347k |
6 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.240s | 6/8 | 351k |
7 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.262s | 7/8 | 351k |
8 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +0.349s | 7/8 | 353k |
9 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +0.418s | 2/8 | 352k |
10 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.774s | 6/7 | 348k |
11 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.966s | 6/8 | 348k |
12 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.998s | 2/7 | 348k |
Q1 | ||||||
13 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’28.392s | 6/6 | 344k |
14 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 1’28.492s | 6/6 | 347k |
15 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | 1’28.647s | 3/7 | 352k |
16 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 1’28.652s | 6/7 | 344k |
17 | Cal Crutchlow | GBR | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | 1’28.677s | 5/6 | 345k |
18 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | 1’28.76s | 6/7 | 346k |
19 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | 1’28.82s | 6/7 | 344k |
20 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | 1’28.83s | 6/7 | 348k |
21 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | 1’28.966s | 6/8 | 343k |
22 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’29.146s | 6/7 | 346k |
23 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | 1’28.859s | 6/7 | 341k |
24 | Tetsuta Nagashima | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’29.624s | 2/9 | 345k |
Wyniki FP4 | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 1’28.976s | 13/17 | 351k |
2 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.222s | 9/16 | 347k |
3 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +0.347s | 8/17 | 351k |
4 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.357s | 9/16 | 352k |
5 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.430s | 11/15 | 347k |
6 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.441s | 12/16 | 345k |
7 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +0.464s | 7/16 | 352k |
8 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.487s | 9/17 | 351k |
9 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +0.505s | 9/19 | 350k |
10 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.528s | 4/15 | 343k |
11 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.537s | 13/15 | 344k |
12 | Cal Crutchlow | GBR | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +0.563s | 11/15 | 345k |
13 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.623s | 8/15 | 345k |
14 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.680s | 5/17 | 340k |
15 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | +0.690s | 4/16 | 355k |
16 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.727s | 5/18 | 346k |
17 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.887s | 14/16 | 348k |
18 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.970s | 7/16 | 347k |
19 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +1.095s | 7/16 | 346k |
20 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.229s | 4/13 | 345k |
21 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +1.241s | 8/14 | 344k |
22 | Tetsuta Nagashima | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.246s | 5/15 | 344k |
23 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +1.284s | 7/12 | 339k |
24 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | +1.294s | 5/13 | 345k |
Źródło: crash.net
Nieważne o której godzinie wyścig. Będzie gorąco. W tej konfiguracji na starcie może się zdarzyć wszystko. Oby bez kolizji.
marquez wycholował ale ładna obrona przed wywrotką powoli wraca do formy
Jak inaczej miał być szybszy niż dużo szybsze motocykle? Wystarczy spojrzeć jak mimo tunelu aerodynamicznego Hondy były szybsze od Ducatów. 9 km/h wolniej od Martina! To już spora różnica.
Uczciwie to przyznał w jednej wypowiedzi, że Front row is not real (aczkolwiek czas w granicach nowego rekordu toru!).
W ogóle ta jego wypowiedź z dużą klasą, pokorą ale i pozytywnym nastawieniem na przyszłość, bo widać już nawet gołym okiem, że Mark wraca do czołówki…i dobrze, będzie się działo ciekawiej.
Rycerzu, co za zmiana nastawienia w stosunku do Marqueza!
Czyżbyś ostatnio zaliczył kurs medytacji vipassana?
Widzisz, to raczej lustro, a nie medytacja (a może po prostu wiek robi swoje, czyli czytaj, spadek poziomu testosteronu wzmaga łagodność ;)
Siedząc spokojnie w fotelu (od czasu do czasu), pozostawiając swoje sympatie (dla mnie dawniej Rossi, dziś Pecco, Miller, Acosta) na boku nie da się , będąc człowiekiem tak zwanym normalnym nie dostrzegać GENIUSZU Marka Marqueza i tego jak odmienił oblicze tego sportu, który przecież wszyscy na tym forum kochamy równie mocno.
Ba, w głębi duszy (pozostawiajac dowód jej istnienia na inna okazję) życzę MM93 Dziewiątego tytułu Mistrza Świata (oczywiscie 10 nie! ;)), co tylko pozornie i powierzchownie wydaje się sprzeczne z tonem moich komentarzy, których złośliwe i chamskie ostrze zwrócone było przede wszystkim nie do Marka, a do jego zaczadzonych i butnych (nie wszystkich oczywiście) kibiców.
Mark dostał potężną dawkę pokory. Dla tak mocnego i „niecierpliwego” fajtera to była i jest bardzo ciężka lekcja. Przyglądam się jej z uwagą i widzę, że dobrze ją odrabia jako sportowiec, i co podkreślam, coraz częściej również jako CZŁOWIEK…
no i tyle tak jak już ktoś kiedyś na tym forum napisał to był „zaszczyt” oglądać marqueza w takiej formie 2013- 2019
Ortografia Kowal!
Morbidelli widze kopie już taki poziom dna, że chyba na kolanach prosi o wyrzucenie z Yamahy. Wiele można zrozumieć, ale takiej żenady już nie.
Oby jutro się działo. MM nie ma nic do stracenia i może namieszać.