Marc Marquez wygrał sesję kwalifikacyjną w MotoGP na torze w Brnie. Hiszpan w pokonanym polu pozostawił dwójkę zawodników Ducati, która to uzupełni pierwszy rząd: Andreę Dovizioso oraz Andreę Iannone. Valentino Rossi po wypadku w ostatnim treningu i wizycie w centrum medycznym został dopuszczony do kwalifikacji i zajął w nich siódme miejsce, tuż za Jorge Lorenzo.
Wyniki kwalifikacji MotoGP przed GP Czech na torze w Brnie:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 55.585s [Lap 6/7] 308km/h (Top Speed)
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 55.714s +0.129s [5/6] 308km/h
3. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 55.726s +0.141s [5/7] 310km/h
4. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 55.730s +0.145s [6/6] 307km/h
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 55.812s +0.227s [6/7] 310km/h
6. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 55.815s +0.230s [6/6] 308km/h
7. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 55.821s +0.236s [6/7] 307km/h
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 55.871s +0.286s [7/7] 311km/h
9. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 55.899s +0.314s [6/7] 307km/h
10. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 56.090s +0.505s [5/6] 299km/h
11. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 56.129s +0.544s [5/7] 308km/h
12. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 56.622s +1.037s [5/7] 304km/h
Q1:
13. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 57.093s
14. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 57.428s
15. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 57.557s
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 57.984s
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 58.100s
18. Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 58.635s
19. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 58.863s
20. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 58.948s
21. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 58.968s
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 58.968s
23. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 59.581s
24. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* No Time
Sport sportem ale czy tylko mnie irytuje jak kierowcy ducati holują sie za MM93 ?
chyba to ich jedyny sposób
Dovi wydaje mi się, że akurat pojechał sam swoje najszybsze kółko.
Liczyłem bardziej na Vale. Lorenzo też nie zachwycił.
Marc będzie miał ułatwione zadanie, bo i ile na Indi cała czołówka wjechała w 1 zakręt to tutaj Marquez może zaraz na początku wyścigu mocno odjechać i reszta będzie musiała gonić.
Cała nadzieja w Pedrosie, że złapie szybko tempo i Vale z Jorge poholują się za nim.
Dani chyba lubi ten tor, słaba postawa Bautisty na produkcyjnej Hani przeraża !
Bautista ma akurat fabryczną hondę, w sumie to jeszcze gorzej. Co do tego holowania się za Marquezem: jeśli nie jest to zabronione, to czemu nie? Czerwoni i tak spadną w wyścigu, muszą jakoś kombinować w kwalifikacjach, a czy to jest fair wobec innych to inna sprawa.
Bradley dostał skrzydeł po podpiasniu kontraktu z Tech3 :) i choć nie wróżę mu utrzymania tej pozycji w wyścigu, to licze ze przyjedzie przed Polem Espargaro
chyba nie oglądałeś treningów w PSN… rzeczowo Mick wyjaśnił dlaczego #19 „zyzol” non stop w żwirze leży… i to nie do końca jego wina tylko zawieszenia Showa i hamulców Nissin…
przyznam szczerze ze nie oglądałem ale znam sprawę. oglądałem tylko kwalifikacje. Na takim samym osprzęcie jeździ Scott Redding, i jakoś on gleb co weekend nie zalicza, a kończy wyścigi w okolicach Bautiego na duzo slabszej Hondzie. według mnie to nie wina sprzętu tylko „głowy”, on za bardzo chce sie pokazać z dobrej strony, bo wie zemotocykl na którym startuje odjeżdza mu tak szybko jak Marquez od reszty stawki :)
Dokładnie tak jak mówi piter20, Redding też korzysta z zawieszenia Showa, itp. – cały zespół Gresini w MotoGP :)
I chyba po prostu w ten sposób Bautista żegna się z tym zespołem.
A co do startu: Ducaty pewnie spadną po paru okrążeniach, ale myślę, że w pierwszy zakręt wejdzie Dovi :) to będzie szansa dla Yamah
I jutro liczę, że Bradley przyjedzie przed jakże „świetnym” Polem Espargaro!
Bardzo dobrze Marquez w pelni zasluguje na swoje osiagniecia :) GRATULUJE
A ja bym chciał przede wszystkim podziękować komentatorom z polsatu za po prostu mistrzowski komentarz, profesjonalizm, morze informacji i smaczków. Co do jutrzejszego wyścigu to jedyna nadzieja dla Ducati na miejsca na podium to to, że będzie chłodno i opony wytrzymają do końca wyścigu.
Wszystkie wywrotki nie mogą być tłumaczone problemami ze sprzętem. Osobiście nie przedłużyłbym kontraktu ze Smithem, bo są lepsi. Herve szukał nawet innych możliwości… ale nie mógł znaleźć na prawdę dobrych opcji… ;)
Jak myślicie do jakiej prędkości motocykle motogp potrafią się rozpędzić maksymalnie np na lotnisku itp
Na predkosc maks sklada sie wiele czynnikow np. Zebatki i skrzynia biegow jak rowniez aerodynamika. W mugello osiagaja ok 360-365 na przelozeniach torowych.
Mysle ze okolice Bugatti Veyron Grand Sport sa do osiagniecia :)
Była szansa na walkę czterech, zupełnie, jak w Barcelonie, tylko że tym razem do końca, po tej kontuzji Rossiego i b.dobrym tempie pozostałych 3 nie liczyłbym na to, najwyżej pojeździ sobie z Dovim i na końcu zada śmiertelny cios.
Zmieniłem trochę zdanie na temat Smitha i uważam, że jest to jedyny zawodnik, który może nas zaskoczyć w tym sezonie ( nie licząc już tych wcześniej zachwalanych ), jeśli się wstrzeli to może wyścigi kończyć bardzo wysoko, oby to zrobił przed wygaśnięciem kontraktu.
Najbardziej szkoda Vale, spieprzył to chłopak, Brno pozwala na więcej i źle by było, gdyby ominęło nas show, z tyłu może będzie ciekawie.