Home / MotoGP / GP Francji: Jorge Martin wygrywa Sprint!

GP Francji: Jorge Martin wygrywa Sprint!

Jorge Martin (Pramac Ducati) okazał się najlepszy w sobotnim sprincie MotoGP we Francji! Hiszpan doskonale poradził sobie po starcie i szybko wyprzedził startującego z pole position Franesco Bagnaię (Ducati), który dziś nie miał najlepszego tempa, zwłaszcza na początku. Ponownie w krótkim wyścigu błyszczał Brad Binder (KTM).

Bagnaia dobrze wystartował, ale na pierwszych okrążeniach miał zadziwiająco słabe tempo i wyprzedziło go kilku zawodników. Ostatecznie jednak w drugiej połowie zebrał się i wywalczył trzecią lokatę, przegrywając tylko z Martinem i Binderem. Zawodnik z RPA znakomicie przebił się jednym atakiem wyprzedzając Bagnaię i Marca Marqueza. #93 miał świetny początek i długo bronił się przed Bagnaią, ale ostatecznie spadł na piąte miejsce.

Ogromną szansę na podwójne podium dla KTM zaprzepaścił Jack Miller, który zaliczył uślizg na samym początku. Przewrócił się również Fabio Quartararo (Yamaha), który walczył z Aleixem Espargaro (Aprilia). W klasyfikacji już tylko Brad Biner zostaje w bezpośrednim kontakcie z Bagnaią, który ma 23 punkty przewagi, a więc w niedzielę tylko ta dwójka może powalczyć o prowadzenie w generalce.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu Sprint
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 19m 59.037s
2 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +1.840s
3 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +2.632s
4 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +3.418s
5 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +3.541s
6 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) +4.483s
7 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +5.224s
8 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +6.359s
9 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +8.336s
10 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +9.439s
11 Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) +12.388s
12 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +14.125s
13 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +15.121s
14 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +15.383s
15 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +15.591s
16 Danilo Petrucci ITA Ducati Lenovo (GP23) +19.415s
17 Lorenzo Savadori ITA RNF Aprilia (RS-GP22) +26.992s
Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) DNF
Jonas Folger GER Tech3 GASGAS (RC16) DNF
Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* DNF
Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) DNF

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 28

  1. Baniaja jaki oparzony bo musiał walczyć z MM xD

  2. 93 po kilku rundach przerwy p5 , następna Honda p10. Niech ktoś mi powie ze nie robi różnicy, albo ze już po chłopie.

  3. Spkojnie ,zaraz sie pojawią Ci znaFcy którzy tylko jęczą i bełkoczą że jest skończony Z pewnością pojawi sie też temat 'hol’ z treningu wolnego i przy okazji zdefiniują kiedy jest 'hol’ a kiedy jest jechanie za kimś

  4. Martin się obudził, już powoli zapomniałem o jego potencjale na pp. więc i sprint
    Marc mnie zaimponował dzisiaj :-) nigdy nie miałem wątpliwości że jego przewidywany przez niektórych koniec jeszcze daleko,
    jednak to jaką krzywdę sobie robił wsiadając w ostatnich sezonach nierozważnie na motocykl mówiło mi że trudno mu będzie wrócić tak szybko na wysoki poziom
    a jego dzisiejsza pozycja i jazda względem kolegów spod znaku Hondy pokazuje jaką różnicę robi. Oczywiście na koniec „spuchł” i to nie powinno nikogo dziwić.
    Fabio mi zwyczajnie szkoda bo potencjał znany , swoje podwórko a motocykl taki „dupiaty” że ciągle limit
    co wiadomo jak się kończy
    Bagnaia jak szybki tak dojrzały ostatnio, ciężko z nim będzie wygrać komukolwiek

  5. Jak widać rama z Kalexa Marquezowi służy tylko brakuję prędkości max by się równać z Ducati

    • Nie rama tylko wahacz ,a dokładniej elementy wahacza Rama i wahacz to są osobne części motocykla

      • MM i chyba JM jechali na nowej ramie od Kalexa – wachacz od Kalexa jest od zeszłego sezonu jak dobrze pamietam,

        • Gdzieś na jakiejś stronie przeczytałem o 'nowych elementach wahacza Kalexa w Hondzie’ Nic mi nie wiadomo o ramie i szczerze wątpie w to-dla japońców byłoby to jak hara-kiri

          • Podejrzewam że to artykuł z roku 2022 (mogę się mylić) ale Panowie Admam i Grzegorz wspominali o nowej ramie na GP Francji.Generalnie fakt ze Kalex robi ramę dla Hondy jest bardzo głośnym tematem.

            Swoją drogą zagłębiając się trochę w technikalia ciekawe co jest problemem w ramach od HRC. Kwestia zbyt sztywnej ew. zbyt elastycznej ramy.

        • Pan Grzegorz A pan Grzegorz buja sie we własnych myślach które uzewnętrznia na antenie
          Ciężko stwierdzić co jest problemem Dziś MM pokazał że da sie tym jeżdzić i być konkurencyjnym Nawet lepiej hamował wchodził niż Bagnaia Ale to Marc i pojedzie na wszystkim co pokazały sezony wstecz Wiesz ,jednemu przypasi to,drugiemu tamto a skoro jeden ma wyniki to idą w tym kierunku że innii też mogą Ciężka układanka żeby zrobić (ulepić) uniwersalny motocykl dla wszystkich Muszą wyważyć jakiś kompromis i tyle Przede wszystkim muszą coś zrobić żeby lepiej przyspieszał sprzęt bo Ducaty odjeżdżają (Yamaha tak samo ma z tym problem) Na zakrętach nie da sie na dystansie wyścigowym tego nadrabiać bo to ryzyko dla zdrowia i cierpi ogumienie co sie przekłąda na czasy okrążeń Dziś tak było że Bagnaia przeczekał aż kapcie sie skończą i zaatakował wymęczonego Marqueza który dał ze swojego ciała i motocykla wszystko co mógł

      • hahah „ja” czytaj ze zrozumieniem to po pierwsze a po drugie słuchaj co komentatorzy podczas transmisji mówią

        Rama Kalexa
        było o tym pisane w tym artykule: https://motogp.pl/motogp/testy-motogp-jerez-bezzecchi-najszybszy-honda-sprawdza-rame-kalexa/134630/

        Widzę że nie potrafisz ani czytać ani słuchać i nigdy nie jeździłeś moto takie mam o tobie zdanie dzieciaku. pozdrawiam

  6. MM udowadnia że bez niego to te wyścigi są nudne… pecco szczególnie

    • A cóż takiego pokazał MM
      Wsiadł pojechał na jego możliwości i tyle moto na więcej nie pozwalało

      Peco moim zdaniem dojrzewa do tego żeby kalkulować jest dobry popełnia błędy i to musi wyeliminować

  7. gdzie elektrycerz? i k3 czy jak on tam sie zowie

    • Jestem, jestem chłopcy.
      Bardzo podobały mi się obie wypowiedzi Pecco i Marca o manewrach wyprzedzania. Tak trzymać Panowie…nic dodać, nic ująć…
      https://www.motogp.com/en/videos/2023/05/13/bagnaia-vs-marc-marquez-this-is-the-way-i-like-to-race/455274

      • Jak to MM powiedział po sprincie o tych wyprzedzaniach z Pecco: ” Jedni muszą wyprzedzać na prostych inni w zakretach ” 😄

        • Najlepiej powiedział po wczorajszych treningach ze przypadkiem znajdował się za Pecco i nie holował się za nim porostu zbieg okoliczności ze byli w ty samym miejscu :)

          • A dziś rano w 3 treningu Pecco przypadkiem znalazł sie tuż za Alexem M. ? Można tak gdybać i gdybać bez ładu i składu na temat każdego

          • Jestem i wcale tego nie ukrywam Podziwiam jego talent determinacje i że daje z siebie zawsze wszystko nawet wywracając sie szukając limitu i gdzie musi sie poprawić jadąc za kimś-wy to nazywacie HOL (Miller dziś znalazł w sprincie) Pewnie że nie zawsze gra fair ale zawsze musisz tak grać żeby być najlepszym Np.jakoś nigdy nie bylem i nie jestem fanem ikony tego sportu VR ale nigdy nie napisałem o nim żle właśnie z szacunku jak dla niego i jego dokonań jak i dla tego sportu

          • Zresztą wszystko jest fair jeśli mieści sie w przepisach i regulaminie Więc nie rozumiem dlaczego tak pijecie do niego że jedzie za kimś szukając szybkości ? Czy to jest zabronione ? o co wam chodzi ?

        • Jedno moto takie drugie siakie trzeba gdzieś nadrabiać jak gdzieś się traci jeszcze nikt nie zrobił moto żeby wszędzie było idealnie

          • ”Ja” jesteś fanem MM jest to wielki zawodnik ale trosze obiektywizmu w poczynaniach twojego idola nie fanatyzmu pozdrawiam

  8. Martin wreszcie pojechał na miarę swoich możliwości, pewnie i zimną głową jak na sprint.
    Szkoda Millera, ale on już taki jest, albo gleba, albo puchnie na samym końcu oddając bardzo dobre pozycję wywalczone na początku.
    Binder rośnie na speca od sprintów – widać, że te krótkie dystanse mu służą, gorzej jest w wyścigu, gdzie podobnie jak Miller zwalnia przy końcu – chyba z względu na zmęczoną oponę.

    Peco dobrze pojechał, walczył o pudło z MM 93 , z świadomością, że szansa na lepszą pozycję jest mała i lepiej zgarnąć jakieś punkty niż żadne.
    Choć pod sam koniec sprintu zaczynał odrabiać do drugiego Bindera.

    MM93 wreszcie wyścig, w którym pojechał jak powinien, pomimo tej sytuacji z Baganią ( i teraz co panowie sędziowie – ostatnio za identyczny ruch na Millerze Bagania musiał oddać pozycję , a tym razem MM93 nie – gdzie tu sens gdzie logika?)
    Żeby nie było, to nie pije do MM 93 tylko do sędziów!

    Fabio jest w du…e z tym motocyklem , z tej maszyny bez głębokiej modernizacji już nic nie będzie przynajmniej dla Fabio!
    On musi mieć stabilny motocykl z przyczepnością, a jego kolega z boksu zupełnie odwrotnie. Teraz kolejne zmiany w tej maszynie to już tylko coś za coś, albo więcej mocy i nerwowa reakcja, albo mniej i żadnych szans z resztą stawki .

    Zarco też ładnie jechał – może jutro w wyścigu będzie lepiej widać, że potrafi nadrabiać wraz z kolejnymi obrażeniami.

    • Kiedy Miller ich wyprzedził Bagnaia zjechał do zewnętrznej pod Marqueza i musiał prostować bo byłby kontakt Tak samo mógł sie zachować Bagnaia kładąc sie na Marqueza Nie do końca rozumiem to machnięcie ręką z pretensją

  9. Dobry wyścig,Marquez mimo kontuzji,ciagle ma ten ogień jak Mike Tyson kiedyś.Binder wyrasta na tego który może pokonać Bagnaie,Martin bardzo ładnie,Marini fajnie.Fabio ma kryzys ale uważam że Yamaha jest średnia,liczę że zrobi róznice jak dwa lata temu.Wyścig elegancja,Francja,Piko Bello.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
178 zapytań w 2,871 sek