Fabio Quartararo uzyskał najlepszy czas w ostatnim treningu przed GP Francji, który mógł zadecydować o bezpośrednim awansie do Q2 – i TOP10 z awansem do Q2 zostało rozstrzygnięte wyłącznie w tej sesji. Niespodzianką jest brak awansu dla wicelidera tabeli, Joana Mira. Hiszpan zaliczył upadek – podobnie jak Alex Rins, Alex Marquez, Valentino Rossi i Jack Miller.
Wyniki FP3 | ||||||
1 | Fabio Quartararo | FRA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | 1’32.319s | 16/21 | 311k |
2 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +0.130s | 21/21 | 315k |
3 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.157s | 21/22 | 310k |
4 | Jack Miller | AUS | Pramac Ducati (GP20) | +0.184s | 15/16 | 315k |
5 | Cal Crutchlow | GBR | LCR Honda (RC213V) | +0.239s | 20/21 | 320k |
6 | Johann Zarco | FRA | Reale Avintia (GP19) | +0.312s | 23/23 | 316k |
7 | Valentino Rossi | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.321s | 21/21 | 307k |
8 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.329s | 18/22 | 312k |
9 | Pol Espargaro | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +0.341s | 16/19 | 320k |
10 | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team (GP20) | +0.367s | 19/22 | 318k |
11 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16)* | +0.420s | 20/21 | 313k |
12 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.473s | 17/19 | 314k |
13 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.885s | 17/18 | 313k |
14 | Francesco Bagnaia | ITA | Pramac Ducati (GP20) | +0.971s | 20/20 | 317k |
15 | Tito Rabat | SPA | Reale Avintia (GP19) | +0.974s | 21/25 | 315k |
16 | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Team (GP20) | +0.978s | 12/21 | 316k |
17 | Alex Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V)* | +1.057s | 20/21 | 317k |
18 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +1.151s | 14/21 | 315k |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.163s | 13/20 | 315k |
20 | Iker Lecuona | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16)* | +1.180s | 19/22 | 314k |
21 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +1.367s | 16/22 | 313k |
22 | Bradley Smith | GBR | Aprilia Gresini (RS-GP) | +1.438s | 14/17 | 305k |
Źródło: crash.net
No to nie tylko pogoda wróciła do normy :P
A kto zdoła awansować do Q2 to już będzie ciekawy pojedynek.
Suzuki na Le Mans jest od kilku lat tak mocne, jak Yama w Austrii