93. pole position dla numeru 93! Marc Marquez wykręcił najlepszy czas na deszczowej nawierzchni toru Jerez, by zdobyć swoje pierwsze pole position na Ducati. Zawodnik Gresini Ducati był też najszybszy w porannym treningu na deszczu, a zawodnicy szybsi od niego wczoraj startują z 3. i 4. rzędu. Marc jest głównym faworytem przed dzisiejszym Sprintem, nie ważne w jakich warunkach będą się ścigać. Drugi czas uzyskał Marco Bezzecchi (VR46 Ducati), który w ten weekend w końcu przypomina zeszłorocznego Beza, który weekend w weekend walczył w czołówce. Po nie najlepszym treningu, trzecie miejsce w kwalifikacjach wywalczył lider klasyfikacji – Jorge Martin (Pramac Ducati).
Po awansie z pierwszej kwalifikacji, czwarte pole startowe zyskał Brad Binder (KTM), który rok temu zwyciężył w Sprincie, w Jerez. Drugą linię uzupełniły satelickie motocykle Ducati Fabio Di Giannantonio (VR46) i Alexa Marqueza (Gresini). Dopiero w trzeciej linii ustawi się Pecco Bagnaia (Ducati), najszybszy zawodnik na suchym torze wczoraj, i zeszłoroczny zwycięzca GP Hiszpanii. Po czterech kwalifikacjach w tym sezonie, #1 ani razu nie stał jeszcze w pierwszym rzędzie!
Upadek na potencjalnym najszybszym okrążeniu sesji zaliczył Pedro Acosta, który wykręcił dopiero 10. czas. Obok niego na polach startowych znajdzie się Maverick Vinales (Aprilia), zwycięzca ostatniego Grand Prix. Najprawdopodobniej streak dwóch zwycięstw w Sprincie dobiegnie końca, ale widząc jego tempo na suchej nawierzchni, nie możemy wykluczać go z walki o podium w niedzielę. Najgorsze kwalifikacje w swojej karierze w MotoGP zaliczył Fabio Quartararo (Yamaha), Francuz wykręcił dopiero 23. czas!
Goes quickest 🔥
Has a massive moment at T1 😮
Saves it ✅@marcmarquez93 is absolutely on the limit 💥#SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/e0eqIuihDY— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 27, 2024
Wyniki kwalifikacji | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 1’46.773s | 6/7 | 286k |
2 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.271s | 6/8 | 286k |
3 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.608s | 6/8 | 288k |
4 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.957s | 7/8 | 293k |
5 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +1.005s | 6/8 | 283k |
6 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +1.067s | 7/7 | 283k |
7 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +1.189s | 7/8 | 286k |
8 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +1.343s | 5/6 | 283k |
9 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +1.589s | 6/8 | 287k |
10 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +1.755s | 2/7 | 289k |
11 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +1.822s | 6/8 | 286k |
12 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +2.644s | 6/8 | 285k |
Q1 | ||||||
13 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | 1’48.102s | 7/8 | 283k |
14 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | 1’48.418s | 6/8 | 281k |
15 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 1’48.672s | 5/6 | 281k |
16 | Daniel Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | 1’48.699s | 5/7 | 285k |
17 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | 1’48.728s | 3/8 | 281k |
18 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | 1’49.229s | 6/7 | 279k |
19 | Stefan Bradl | GER | Honda Test Rider (RC213V) | 1’49.659s | 5/8 | 282k |
20 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’49.765s | 3/8 | 281k |
21 | Lorenzo Savadori | ITA | Trackhouse Aprilia (RS-GP) | 1’49.86s | 7/7 | 279k |
22 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | 1’49.978s | 8/8 | 282k |
23 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’50.1s | 4/7 | 280k |
24 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’50.245s | 7/7 | 278k |
25 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’50.302s | 5/8 | 279k |
Wyniki trzeciego treningu | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 1’48.183s | 6/11 | 285k |
2 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.076s | 13/14 | 281k |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.470s | 13/14 | 284k |
4 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.539s | 4/11 | 281k |
5 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.566s | 11/14 | 282k |
6 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.611s | 11/12 | 282k |
7 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.667s | 12/14 | 284k |
8 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.692s | 11/11 | 282k |
9 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.718s | 12/13 | 282k |
10 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.719s | 10/12 | 283k |
11 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.805s | 10/12 | 283k |
12 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.900s | 10/12 | 283k |
13 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.962s | 9/12 | 284k |
14 | Daniel Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | +1.066s | 5/10 | 284k |
15 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +1.331s | 13/16 | 281k |
16 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.332s | 12/13 | 278k |
17 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.627s | 10/12 | 281k |
18 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.747s | 11/11 | 283k |
19 | Stefan Bradl | GER | Honda Test Rider (RC213V) | +1.753s | 8/11 | 282k |
20 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.844s | 8/12 | 283k |
21 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +2.009s | 9/11 | 280k |
22 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +2.037s | 10/11 | 281k |
23 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +2.175s | 11/11 | 278k |
24 | Lorenzo Savadori | ITA | Trackhouse Aprilia (RS-GP) | +2.565s | 6/10 | 281k |
25 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +2.641s | 5/11 | 280k |
Źródło: crash.net
najtrudniejsze warunki do ścigania ever :):):) na przesychającym torze chyba najłatwiej zredukować różnice pomiędzy możliwościami motocykli, choć akurat japońscy producenci tej tezie zdecydowanie zaprzeczają :) GRATY dla Marca choć dwukrotnie w Q2 był w sytuacjach, że szanse na upadek wynosiły 50/50, widać, że jedzie absolutnie na limicie :) WIELKA szkoda Acosty, po trzech czerwonych sektorach miał 0,7 przewagi i … puścił przód :( świetne quali dla VR46 :) i chyba najlepsze od kilku lat dla Morbi :):):) sprint chyba będzie już na sucho więc setup z quali może być nieużyteczny :) o 16 SPRINT, a o 19 pierwsze SGP w Gorican !!!!!! MOTO SOBOTA :):):):) chce się żyć !!!!!
Sprint o 15 :)
I teraz pokazuje że MM się holował na Hondzie bo musiał a teraz gdy ma motocykl bardzo konkurencyjny potrafi sam wykręcić okrążenie :)
Swoją drogą szkoda Pedro ale uważam że przód puścił bo było właśnie za szybko