Jorge Martin absolutnie poza zasięgiem w kwalifikacjach! Zawodnik Pramac Ducati poprawił wczorajszy rekord Bestii o ponad pół sekundy; pół sekundy to także jego przewaga nad drugim zawodnikiem w kwalifikacjach. To już 6. pole position Martinatora w tym sezonie, które stawia go w roli faworyta do wyścigów na Mandalice. Drugi czas późnym okrążeniem uzykał Marco Bezzecchi (VR46 Ducati), który chwilę wcześniej zaliczył upadek. Pierwszą linię zamknie wciąż debiutant w klasie królewskiej, Pedro Acosta (GasGas Tech3)
W drugim rzędzie znajdą się dwa fabryczne motocykle Ducati, prowadzone przez mistrza świata, Pecco Bagnaię. Mimo nie idealnych kwalifikacji, Enea Bastianini startujący z drugiego rzędu będzie groźny w wyścigach, w szczególności jutro. 6. pole startowe wywalczył Fabio Quartararo (Yamaha), za którym znalazł się kolejny japoński motocykl, czyli satelicka Honda Johanna Zarco! #5 przedarł się przez Q1, a następnie w drugiej części kwalifikacji przejechał świetne okrążenie, by dowieźć, że postęp Hondy jest realny.
Dopiero na 12. polu ustawi się Marc Marquez (Gresini Ducati), który zaliczył dwa upadki jadąc za zawodnikami szybszymi od siebie. To już trzecie kwalifikacje z rzędu, w których wywrotka przeszkadza w osiągnięciu dobrej pozycji startowej 8-krotnemu mistrzowi świata.
Wyniki kwalifikacji |
||||||
Poz | Zawodnik | Nar | Zespół | Czas/Strata | Okr | Max |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 1’29.088s | 3/9 | 319k |
2 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.535s | 9/9 | 315k |
3 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.583s | 6/9 | 320k |
4 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.657s | 6/9 | 320k |
5 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.704s | 7/8 | 319k |
6 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.760s | 6/9 | 311k |
7 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +0.854s | 3/9 | 312k |
8 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.875s | 9/9 | 309k |
9 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +1.019s | 5/8 | 317k |
10 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +1.330s | 3/8 | 314k |
11 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +1.436s | 3/8 | 314k |
12 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | No Time | 0/0 | 0k |
Q1 | ||||||
13 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 1’30.11s | 5/5 | 315k |
14 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 1’30.243s | 3/7 | 312k |
15 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’30.293s | 3/8 | 312k |
16 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 1’30.385s | 3/8 | 313k |
17 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | 1’30.395s | 6/9 | 313k |
18 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’30.43s | 6/9 | 310k |
19 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 1’30.582s | 3/7 | 318k |
20 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’30.698s | 3/8 | 314k |
21 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | 1’31.086s | 8/8 | 314k |
Wyniki sobotniego treningu |
||||||
Poz | Zawodnik | Nar | Zespół | Czas/Strata | Okr | Max |
1 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | 1’30.330s | 13/14 | 314k |
2 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.167s | 12/13 | 313k |
3 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.180s | 11/14 | 313k |
4 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.218s | 13/14 | 316k |
5 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.220s | 6/14 | 316k |
6 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.237s | 8/10 | 309k |
7 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.252s | 6/13 | 317k |
8 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.343s | 14/14 | 311k |
9 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.345s | 5/15 | 313k |
10 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.390s | 7/14 | 317k |
11 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +0.405s | 9/14 | 310k |
12 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.473s | 14/15 | 309k |
13 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.495s | 13/14 | 312k |
14 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +0.666s | 14/15 | 312k |
15 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.678s | 6/15 | 318k |
16 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.680s | 14/15 | 310k |
17 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +0.747s | 12/13 | 310k |
18 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.779s | 7/14 | 311k |
19 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.787s | 6/15 | 314k |
20 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.817s | 11/16 | 312k |
21 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.864s | 11/12 | 310k |
Źródło: crash.net
Martin kosmos, jak nie będzie błędów czy pecha z gumą itd. to powiększy przewagę
Acosta ze swoim tempem może się wmieszać,
Quartararo, Zarco, najlepiej w sezonie i fajnie że Japonia wraca.
M.Marquez pokazał w Quali. to wszystko za co mu nie kibicuje mimo ogromnego talentu , którego nigdy nie kwestionowałem .Holowanka i gleby nie miłe dla oka ale szkodzi tylko sobie,
gorzej z akcjami powolnego schodzenia z toru po uślizgu aby inni też nie zaliczyli czasu, co zauważyli również komentatorzy jest słabe.
Czekają nas jednak fajne wyścigi bo ile buforu punktowego powiększy Martin, Bagnaia czy będzie 2-gi ,to chyba max.
Quarta. Zarco. Japonia może w końcu odegrać jakieś role
Marc daleko a jego przebijanie często świetnie się ogląda.
Pozycja Martina chyba już nikogo nie dziwi.
Beza wjeżdża w pierwszą linię w ostatnim momencie.
Peco Bagania, dziś z potrójnym pechem, raz Marqez się przed nim wywala, potem Bastianini, na koniec Martin się za nim wiezie, a Peco zamiast cisnąć odpuszcza i traci szansę na pierwszym rząd, bo Beza rzutem na taśmę odbiera mu pozycję startową.
Karma dziś dopadła drugiego z braci Marwezów, gleba za hol za Martini, kolejna za Baganią.
Mistrz straconych kwalifikacji w tym roku, co gorsza, nie przez brak maszyny ( co udowadnia Bezechinni ) czy umiejętności, a przez totalnie głupie decyzję taktyczne .
Jeszcze to zbieranie się z toru mozolne i próba uruchomienia GP 23 pomimo wyraźnych sygnałów, że ma zaprzestać i dać odholować maszynę.
A jeszcze wczoraj chwalilem MM za to, ze przestal sie holowac, i sam robi fajne czasy w czolowce.
A tu taka akcja, szkoda, ze tak popsul kwalifikacje sobie i innym