Jorge Martin (Pramac Ducati) z przytupem rozpoczął sezon 2024, uzyskując w bardzo niezwykle zaciętym 1. treningu najlepszy czas. Nieznaczni tylko wolniejszy był Aleix Espargaro (Aprilia). Rewelacyjnie w królewską klasę wchodzi Pedro Acosta (GasGas), który nie miał żadnych problemów by notować wyniki dające nawet prowadzenie. Również Marc Marquez (Gresini Ducati) kręcił czasy lepsze od prawie całej stawki.
Wyniki FP1 | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 1’52.624s | 15/17 | 345k |
2 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.047s | 14/15 | 341k |
3 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.071s | 13/16 | 346k |
4 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.177s | 14/17 | 348k |
5 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.265s | 13/19 | 351k |
6 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +0.303s | 14/16 | 343k |
7 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.326s | 16/17 | 347k |
8 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.363s | 15/16 | 347k |
9 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.407s | 15/17 | 350k |
10 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.597s | 15/15 | 345k |
11 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.626s | 11/17 | 340k |
12 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.714s | 15/16 | 346k |
13 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.727s | 10/16 | 343k |
14 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.756s | 14/14 | 344k |
15 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.783s | 14/17 | 350k |
16 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.811s | 14/16 | 343k |
17 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +0.984s | 10/16 | 346k |
18 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +1.002s | 17/18 | 344k |
19 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.213s | 13/16 | 346k |
20 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.223s | 17/17 | 345k |
21 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.239s | 15/17 | 342k |
22 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +2.125s | 17/18 | 339k |
Źródło: crash.net
Franko idzie po swoje. W drugiej sesji pokona Martina, liczę na jego awans do fabryki w 2025
🤣🤣🤣
Trzeba mu jednak dać chwilę.. chłopak ledwo wsiadł na Moto.. parę miesięcy i awansuje do top 15
Spokojnie. Na razie jestesmy sekunde ponizej rekordu kealifikacji
I cyk, w drugiej sesji Morbidelli 17. miejsce, a Martin oczko niżej. 😆
Marquez chyba powyżej oczekiwań większości na tej stronie. Brawo Acosta. Pierwsza Yamaha P15…
Pierwsza Honda P16…szok.
a P6 to co?
Incydent wyścigowy.
MM zgodnie z logiką w czubie ale nie od razu nr1 jak to niegdyś bywało a teraz wielu wieszczyło
Acosta zrobił na mnie wrażenie, to naprawdę może być gość na miarę VR. czy MM.
Yamaha chyba najsłabiej, kibicuje im ze względów osobistych ale jeśli nie znajdą czegoś przełomowego – nie wystarczą drobne poprawki – stracą Fabio a Fabio kolejny sezon, co ciekawe Rins wyżej ale to ledwie pierwszy trening sezonu
Morbiego mi żal bo potrafił być w topie ale jego czas już pechowo przeminął
Co do Morbidello to się myślisz. Nie jeździ tam z przypadku.
Myślę że na koniec sezonu okaże się dlaczego Pramac wybrał Franco a nie M Marqueza , choć tego drugiego mogli mieć za darmo a Morbidelllemu muszą płacić. Oby tylko nie przytrafiały mu się takie przypadki jak ostatnio.