GP Kataru: Marc Marquez na czele w FP2! Deszcz pozmieniał plany

Pomiędzy treningami Moto2 i MotoGP spadł deszcz i organizatorzy postanowili zmienić plan weekendu królewskiej klasy. Piątkowy wieczorny 2. trening (FP2) miał decydować o wyłonieniu zawodników, którzy bezpośrednio awansują do Q2 w sobotnich kwalifikacjach. Tak się jednak nie stało – FP2 został wolnym treningiem, a o kwalifikacjach zdecyduje FP3 w sobotę. A w FP2 najszybszy był Marc Marquez (Gresini Ducati).

W trudnych, zmiennych warunkach, na mokrym od deszczu torze Lusail, znakomicie radziły sobie wszystkie KTM-y. Drugi czas należał do Augusto Fernandeza, a TOP3 zamknął jego partner zespołowy z ekipy Tech3 GasGas, Pedro Acosta. Dalej uplasowali się Jack Miller z Bradem Binderem. Ogólnie deszcz sprawił, że nie wszyscy chętnie jeździli po torze i wyniki FP2 trudno uznać za miarodajne.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Wyniki FP2
Pos Rider Nat Team Time/Diff Lap Max
1 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) 2’06.544s 7/11 333k
2 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) +0.290s 7/15 332k
3 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +0.394s 7/15 339k
4 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.719s 5/15 341k
5 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.801s 6/12 340k
6 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP23) +0.840s 7/9 326k
7 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.892s 9/14 338k
8 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +1.453s 4/11 339k
9 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +1.559s 7/13 334k
10 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +1.777s 8/12 330k
11 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +1.783s 8/12 327k
12 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) +1.950s 8/12 336k
13 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) +2.104s 12/14 333k
14 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +2.158s 8/12 335k
15 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +2.295s 5/9 325k
16 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +2.640s 12/13 333k
17 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) +2.855s 12/16 330k
18 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) +2.951s 9/13 333k
19 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +3.233s 6/13 328k
20 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +3.269s 9/13 331k
21 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +3.806s 12/14 332k
22 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +3.991s 5/14 328k

Źródło: crash.net

Powiązane artykuły

21 komentarzy

  1. Bo czołówka wie, że nie ma co ryzykować na treningu. Każdy wie jak kończyło się mistrzostwa łapiąc kontuzje na początku sezonu. Mistrzostwa wygrywa się w niedzielę. Marc zawsze na treningach jechał na maxa. Musi też pokazać ludziom, że dokonał dobrą decyzję o przejściu do gresini.

    0
    0
    1. A może popatrz z innej strony. W normalnych warunkach Bagnaia jest silny. Stoi za tym sztab ludzi, zbierających dane z telemetrii i oceniających różne pierdoly. Typy porowatość asfaltu w zależności od temperatury, czy gestosc oleju w zawieszeniu. To wszystko kosztuje miliony, ale daje ułamki sekundy w każdym zakręcie. Na dystansie okrążenia robi się 0,2 -0,5 sekundy. A to już jest bardzo duzo
      Gdy pada deszcz, ta mozolna układanka się sypie. Licza się umiejętności, a nie motocykl i obliczenia

      0
      0
        1. Chodziło mu zapewne o zmienne warunki na torze gdzie innowacyjność motocykla schodzi na drugi plan a liczą sie umiejętności i talent zawodnika
          Zresztą na suchym torze MM też poradził sobie nieżle Gdyby miał chociaż sprzęt i wsparcie takie jakie mają w Pramacu to takiego Martina czy Bagnaie objeżdżałby ich w każdym wyścigu

          0
          0
      1. Nie musisz lubić Marqueza . Ja też przez lata nie przepadałem za nim. Ale mimo wszystko należy mu się szacunek. Choćby za to czego dokonał w latach 2013-20.
        Nazywanie .kogoś ogórkiem na najważniejszym forum motocyklowym w kraju, jest żenujące. Nie jesteś na wiejskiej potańcówce.

        0
        0
  2. A skąd wiadomo czy jechał na maxa czy nie, może dobrze ustawił motocykl, czuł przyczepność i po prostu jechał swoje bez przeginania. Miał jakieś sytuacje do ratowania? Gleby?
    Poczekajmy na q1, sprint i wyścig.

    0
    0
      1. Trzeba być niezwykle zaślepionym, aby sądzić, że „wariat” jest w stanie tyle razy zdobyć tytuł mistrzowski oraz wykręcić historyczny rekord punktowy w sezonie. Jak wedle takich kryteriów nazwać np. Millera?

        0
        0
        1. Miller zrobił błąd, że pominął Moto2. Tak ogólnie to powinien wylecieć już z jakieś 3 sezony temu z MotoGP. Nigdy nie zrozumie decyzji Ducati dlaczego go ściągnięto do fabryki? Co do ,,wariat” to chodzi mi o to co on wyczyniał na motocyklu i często z innymi zawodnikami. On się z nikim nie liczył. Z resztą jak oglądasz MotoGP nie od wczoraj to wiesz o czym pisze i wiesz jakim zawodnikiem jest MM

          0
          0

Dodaj komentarz

Back to top button