Luca Marini ustawi się na pole position do dzisiejszego Sprintu, i jutrzejszego Grand Prix Kataru, po tym jak zmiażdżył dwuletni rekord Pecco Bagnai w kwalifikacjach. Na ten moment jeszcze zawodnik Mooney VR46 Ducati zdobył swoje drugie pole position w klasie królewskiej. Pierwszą linię uzupełnią kierowcy Gresini – Fabio Di Giannantonio i Alex Marquez. Dopiero w drugim rzędzie na polach startowych ustawią się walczący o tytuł mistrzowski Pecco Bagnaia (Ducati) i Jorge Martin (Pramac Ducati). Będzie to zaledwie trzeci raz w tym sezonie, kiedy w pierwszym rzędzie nie ustawi się ani jeden z nich.
Po ustanowieniu najlepszego czasu w trzeciej sesji treningowej, Fabio Quartararo (Yamaha) nie udało się awansować do drugiej części kwalifikacji. Zrobili to zawodnicy Ducati – Johann Zarco (Pramac) i Alex Marquez.
Wyniki sobotniego treningu | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’53.531s | 11/13 | 341k |
2 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.073s | 12/13 | 351k |
3 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.073s | 7/10 | 345k |
4 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.126s | 8/12 | 343k |
5 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.141s | 9/12 | 344k |
6 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.368s | 5/12 | 345k |
7 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +0.385s | 11/11 | 347k |
8 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.508s | 11/12 | 346k |
9 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.517s | 7/8 | 339k |
10 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.538s | 10/10 | 345k |
11 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.551s | 6/10 | 338k |
12 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.580s | 12/12 | 343k |
13 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.659s | 8/9 | 347k |
14 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.674s | 5/13 | 346k |
15 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.844s | 6/10 | 345k |
16 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.948s | 12/12 | 339k |
17 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.010s | 7/10 | 340k |
18 | Iker Lecuona | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.290s | 9/14 | 341k |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.315s | 3/11 | 339k |
20 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +1.335s | 3/9 | 343k |
21 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.488s | 7/12 | 342k |
22 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.839s | 7/11 | 346k |
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1’51.762s | 5/6 | 347k |
2 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.067s | 5/7 | 343k |
3 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.136s | 2/3 | 342k |
4 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.274s | 5/7 | 343k |
5 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.296s | 6/7 | 345k |
6 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +0.339s | 5/6 | 341k |
7 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.341s | 5/7 | 341k |
8 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.413s | 5/6 | 341k |
9 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.586s | 5/6 | 338k |
10 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.704s | 6/6 | 341k |
11 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.967s | 5/6 | 343k |
12 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.022s | 5/6 | 343k |
1. kwalifikacja | ||||||
13 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1’52.504s | 6/7 | 345k |
14 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’52.524s | 5/7 | 343k |
15 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 1’52.828s | 7/7 | 345k |
16 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 1’52.889s | 5/7 | 345k |
17 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 1’53.099s | 5/7 | 346k |
18 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’53.143s | 5/6 | 338k |
19 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | 1’53.362s | 7/7 | 344k |
20 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’53.57s | 5/6 | 345k |
21 | Iker Lecuona | SPA | LCR Honda (RC213V) | 1’53.838s | 2/7 | 343k |
22 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’54.36s | 6/6 | 341k |
Źródło: crash.net
Marc 7 na tej beznadziejnej hondzie, szacun.
może to nie Honda jest beznadziejna.
Tylko Ty.
Oby Digia zwycięstwo jutro
Trudno będzie obstawić faworyta sprintu, nie wyłonił się na podstawie wszystkich sesji.
Po sprincie być może łatwiej będzie postawić na zwycięzcę wyścigu
Marquezy holowanka chyba mają w genach. Jak MM uważam za jednego z dwóch najlepszych w znanej mi i osobiscie oglądanej historii Moto GP, tak rujnuje jak dla mnie(szanuję inne postrzeganie rzeczywistości) swoją jakość tą przypadłością (tłumaczenie że na tak słabym moto musi inaczej nadrabiać jest bzdurne bo dlaczego nie robią tego inni-tak intensywnie a w zasadzie zawsze- na słabszych od fabrycznych Ducati motocyklach) a brat idzie w ślady.
Bagnaia jeśli dojedzie w czołówce niekoniecznie na podium byle przed Martinem ( ten najwyrażniej nie ma w Qatarze wystarczającego tempa) w obu wyścigach to Valencia już mistrza obecnego sezonu raczej nie zmieni.
Najbardziej niepewna a zatem interesująca postawa w wyścigach DiGii i Mariniego
Na koniec największa żenada A. Espargaro, jakoś darzyłem chłopa sympatią chociażby przez te swoje dzieciaki widoczne na padoku a czasami podium, czy nie topowe moto którym potrafił wygrywać ale ten liść w szybkę kasku Morbiego na pierwszy rzut oka niczemu niewinnemu zaistniałej sytuacji należy się ciężka kara
Powinien dostać dwa ostatnie wyścigi z końca stawki, pajac jeden
😤😤😤😤
MM wow – śmieszny kierowca. Jak to sam mówił rozmienia karierę na drobne. Jak Honda była bezkonkurencyjna tobdawak radę jak Honda obniżyła loty toni kosmita wylądował
Hahahahahah
Ale się wszyscy nienawistnicy MM pienią. Bez powodu. Facet jest ciągle niesamowity ale trudno to wam zaakceptować.
Dziś w sprincie Honda była konkurencyjna , tylko MM popełniał błąd za błędem. W zasadzie to siódme miejsce to tylko zasługa motocykla.