GP Kataru: Martin z pole position! Bagnaia i Marquez w drugiej linii!

Mistrz jednego okrążenia, Jorge Martin ustawi się na pole position do zarówno Sprintu, jak i wyścigu o Grand Prix Kataru! Zawodnik Pramaca już swoim pierwszym okrążeniem ustanowił nowy rekord toru Lusail, i jak się później okazało to wystarczyło na zdobycie 1. miejsca. Drugi zakwalifikował się jego dobry przyjaciel – Aleix Espargaro (Aprilia), który po najlepszych testach na Aprilii wygląda naprawdę konkurencyjnie. Pierwszy rząd zamknie czerwone Ducati… Enei Bastianiniego, który na nowym Desmosedici czuje się znacznie lepiej, niż na motocyklu w zeszłorocznej specyfikacji.
💥 BOOM! 💥
1:50.789 from @88jorgemartin! 🔥#QatarGP 🇶🇦 pic.twitter.com/PTIS4OJ6H3
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 9, 2024
Drugiej linii przewodzić będzie KTM Brada Bindera, który na końcu sesji zaliczył wywrotkę w 11. zakręcie. Obok niego ustawi się dwóch bardzo mocnych kandydatów do tytułu: panujący mistrz świata Pecco Bagnaia (Ducati) oraz 8-krotny mistrz świata chcący wrócić na szczyt – Marc Marquez (Gresini Ducati). Rewelacyjny debiutant Pedro Acosta (GasGas Tech3) wystartuje do pierwszych wyścigów w MotoGP z ósmego pola, przed Alexem Marquezem (Gresini Ducati), który w trzecim treningu był szybszy niż w kwalifikacjach. Z Q1 do Q2 awansowali Raul Fernandez (Trackhouse Aprilia) i Jack Miller (KTM), którzy ustawią się na odpowiednio 12. i 11. polu startowym.
Wyniki FP3 | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 1’51.108s | 15/16 | 347k |
2 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.010s | 15/16 | 350k |
3 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.109s | 12/13 | 348k |
4 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.130s | 12/13 | 346k |
5 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.248s | 13/14 | 347k |
6 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.264s | 15/16 | 351k |
7 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.317s | 15/16 | 344k |
8 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.346s | 14/15 | 346k |
9 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.361s | 12/16 | 347k |
10 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.379s | 14/15 | 353k |
11 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.411s | 12/15 | 345k |
12 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.470s | 15/16 | 346k |
13 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.823s | 11/15 | 347k |
14 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.980s | 13/14 | 351k |
15 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.108s | 11/15 | 346k |
16 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.205s | 12/16 | 348k |
17 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.213s | 13/14 | 347k |
18 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.439s | 14/15 | 345k |
19 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.816s | 10/14 | 343k |
20 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.827s | 16/16 | 348k |
21 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +2.315s | 12/14 | 343k |
22 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +2.428s | 8/12 | 350k |
Wyniki kwalifikacji | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 1’50.789s | 2/6 | 347k |
2 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.083s | 5/6 | 343k |
3 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.086s | 6/7 | 345k |
4 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.124s | 5/5 | 350k |
5 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.139s | 5/7 | 344k |
6 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.172s | 5/6 | 346k |
7 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.230s | 2/7 | 346k |
8 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.341s | 6/7 | 352k |
9 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.477s | 5/6 | 343k |
10 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.517s | 5/6 | 344k |
11 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.551s | 2/6 | 348k |
12 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.732s | 2/4 | 346k |
Q1 | ||||||
13 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | 1’51.537s | 5/6 | 344k |
14 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | 1’51.565s | 5/6 | 345k |
15 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | 1’51.864s | 3/7 | 345k |
16 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’51.918s | 6/6 | 348k |
17 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’52.026s | 2/5 | 345k |
18 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | 1’52.204s | 6/6 | 347k |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’52.228s | 6/7 | 345k |
20 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’52.327s | 2/4 | 345k |
21 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | 1’52.952s | 5/6 | 344k |
22 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | 1’52.98s | 2/6 | 344k |
Źródło: crash.net
Kwalfikacje wyrównane i widać że Martin chce od początku sezonu dominować by nie stracić mstrzostwa tak jak w zeszłym sezonie. Zobaczymy jak odpowie Pecco, jestem ciekawy jak Acosta w wyścigu ale jego jazda wygląda świetnie.
Kosmita zapomniał się holować dlatego tylko 6.
Na Honde i Yamahe powoli żal patrzeć z ekip które rządzły stali sie outsaiderami…
Akurat Mark, cholował się za bastianinim i 3 sektory miał na czerwono, a w czwartym złapał uślizg.
O ile Yamahę „może” można tłumaczyć silnikiem – jako jedyni in-line, to honda jest dużym negatywnym zaskoczeniem, że nie może dołączyć do czołówki.
To będzie wyrównany sezon. Widać to już po kwalifikacjach. Też się zastanawiam co się stało z Yamahą, że nie potrafią zrobić konkurencyjnej maszyny? Co do hondy, to ona od dłuższego czasu jeździła tylko pod MM i widać, że jest dalej w lesie.
Martin jest nabuzowany. Zbyt nabuzowany.W kontraście do chłodnego opanowanego Bagnaii robi to złe wrażenie .Oby to parcie na tytuł i związane z nim miejsce w fabyce nie skończyło się źle dla niego i innych.
Martin idzie po swoje😁
niech każdy idzie po swoje , byle nie za każdą cenę. A jest dwóch gości którzy za tytuł zrobią wszystko , nie licząc się z niczym. Niezbyt to zdrowe.
Bo żeby w tak wyrównanej stawce zdobyć mistrza trzeba ryzykować. W innym wypadku będziesz patrzyć jak ktoś inny zdobywa mistrzostwo. Druga sprawa, że ten sport od kąd pamiętam był niebezpieczny i dochodziło do wypadków. No ale takie jest ryzyko i każdy z jeżdżących tam wie z czym to się wiąże. I na pewno nie ma tam osoby która specjalnie zrobiła krzywdę drugiej osobie. Choć jak pamiętamy to niestety były tam takie przypadki🫣
Pierwszy raz w historii KTMa w królewskiej klasie, mają zawodnika z absolutnego topu. W końcu..
Strasznie ciężko jest obstawiać wyniki tego Sprintu, ale jak mam wróżyć z fusów, to:
1 – Marc
2 – Martin
3 – Pecco
4 – Brad
5 – Enea
6 – Aleix
7 – Pedro
Widzę, że znowu mamy trochę nowych czytelników, którzy jeszcze nie mieli okazji zapoznać się jakie zasady panują w komentarzach. Jeśli ktoś zdążył zapomnieć, także proponuję: https://motogp.pl/regulamin-komentarzy/. To tyle w tym temacie i prosiłbym już do tego nie wracać.