Home / MotoGP / GP Kataru: Martin z pole position! Bagnaia i Marquez w drugiej linii!

GP Kataru: Martin z pole position! Bagnaia i Marquez w drugiej linii!

Mistrz jednego okrążenia, Jorge Martin ustawi się na pole position do zarówno Sprintu, jak i wyścigu o Grand Prix Kataru! Zawodnik Pramaca już swoim pierwszym okrążeniem ustanowił nowy rekord toru Lusail, i jak się później okazało to wystarczyło na zdobycie 1. miejsca. Drugi zakwalifikował się jego dobry przyjaciel – Aleix Espargaro (Aprilia), który po najlepszych testach na Aprilii wygląda naprawdę konkurencyjnie. Pierwszy rząd zamknie czerwone Ducati… Enei Bastianiniego, który na nowym Desmosedici czuje się znacznie lepiej, niż na motocyklu w zeszłorocznej specyfikacji.

Drugiej linii przewodzić będzie KTM Brada Bindera, który na końcu sesji zaliczył wywrotkę w 11. zakręcie. Obok niego ustawi się dwóch bardzo mocnych kandydatów do tytułu: panujący mistrz świata Pecco Bagnaia (Ducati) oraz 8-krotny mistrz świata chcący wrócić na szczyt – Marc Marquez (Gresini Ducati). Rewelacyjny debiutant Pedro Acosta (GasGas Tech3) wystartuje do pierwszych wyścigów w MotoGP z ósmego pola, przed Alexem Marquezem (Gresini Ducati), który w trzecim treningu był szybszy niż w kwalifikacjach. Z Q1 do Q2 awansowali Raul Fernandez (Trackhouse Aprilia) i Jack Miller (KTM), którzy ustawią się na odpowiednio 12. i 11. polu startowym.

Wyniki FP3
Pos Rider Nat Team Time/Diff Lap Max
1 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) 1’51.108s 15/16 347k
2 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) +0.010s 15/16 350k
3 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +0.109s 12/13 348k
4 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.130s 12/13 346k
5 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.248s 13/14 347k
6 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +0.264s 15/16 351k
7 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.317s 15/16 344k
8 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.346s 14/15 346k
9 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +0.361s 12/16 347k
10 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.379s 14/15 353k
11 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP23) +0.411s 12/15 345k
12 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +0.470s 15/16 346k
13 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) +0.823s 11/15 347k
14 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.980s 13/14 351k
15 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +1.108s 11/15 346k
16 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +1.205s 12/16 348k
17 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +1.213s 13/14 347k
18 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) +1.439s 14/15 345k
19 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.816s 10/14 343k
20 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +1.827s 16/16 348k
21 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) +2.315s 12/14 343k
22 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +2.428s 8/12 350k
Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki kwalifikacji
Pos Rider Nat Team Time/Diff Lap Max
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) 1’50.789s 2/6 347k
2 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.083s 5/6 343k
3 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.086s 6/7 345k
4 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.124s 5/5 350k
5 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.139s 5/7 344k
6 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +0.172s 5/6 346k
7 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +0.230s 2/7 346k
8 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +0.341s 6/7 352k
9 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +0.477s 5/6 343k
10 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.517s 5/6 344k
11 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.551s 2/6 348k
12 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP23) +0.732s 2/4 346k
Q1
13 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) 1’51.537s 5/6 344k
14 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) 1’51.565s 5/6 345k
15 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) 1’51.864s 3/7 345k
16 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 1’51.918s 6/6 348k
17 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) 1’52.026s 2/5 345k
18 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) 1’52.204s 6/6 347k
19 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1’52.228s 6/7 345k
20 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) 1’52.327s 2/4 345k
21 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) 1’52.952s 5/6 344k
22 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) 1’52.98s 2/6 344k

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 10

  1. Kwalfikacje wyrównane i widać że Martin chce od początku sezonu dominować by nie stracić mstrzostwa tak jak w zeszłym sezonie. Zobaczymy jak odpowie Pecco, jestem ciekawy jak Acosta w wyścigu ale jego jazda wygląda świetnie.
    Kosmita zapomniał się holować dlatego tylko 6.
    Na Honde i Yamahe powoli żal patrzeć z ekip które rządzły stali sie outsaiderami…

  2. O ile Yamahę „może” można tłumaczyć silnikiem – jako jedyni in-line, to honda jest dużym negatywnym zaskoczeniem, że nie może dołączyć do czołówki.

  3. To będzie wyrównany sezon. Widać to już po kwalifikacjach. Też się zastanawiam co się stało z Yamahą, że nie potrafią zrobić konkurencyjnej maszyny? Co do hondy, to ona od dłuższego czasu jeździła tylko pod MM i widać, że jest dalej w lesie.

  4. Martin jest nabuzowany. Zbyt nabuzowany.W kontraście do chłodnego opanowanego Bagnaii robi to złe wrażenie .Oby to parcie na tytuł i związane z nim miejsce w fabyce nie skończyło się źle dla niego i innych.

    • Martin idzie po swoje😁

      • niech każdy idzie po swoje , byle nie za każdą cenę. A jest dwóch gości którzy za tytuł zrobią wszystko , nie licząc się z niczym. Niezbyt to zdrowe.

        • Bo żeby w tak wyrównanej stawce zdobyć mistrza trzeba ryzykować. W innym wypadku będziesz patrzyć jak ktoś inny zdobywa mistrzostwo. Druga sprawa, że ten sport od kąd pamiętam był niebezpieczny i dochodziło do wypadków. No ale takie jest ryzyko i każdy z jeżdżących tam wie z czym to się wiąże. I na pewno nie ma tam osoby która specjalnie zrobiła krzywdę drugiej osobie. Choć jak pamiętamy to niestety były tam takie przypadki🫣

  5. Pierwszy raz w historii KTMa w królewskiej klasie, mają zawodnika z absolutnego topu. W końcu..

    Strasznie ciężko jest obstawiać wyniki tego Sprintu, ale jak mam wróżyć z fusów, to:
    1 – Marc
    2 – Martin
    3 – Pecco
    4 – Brad
    5 – Enea
    6 – Aleix
    7 – Pedro

  6. Widzę, że znowu mamy trochę nowych czytelników, którzy jeszcze nie mieli okazji zapoznać się jakie zasady panują w komentarzach. Jeśli ktoś zdążył zapomnieć, także proponuję: https://motogp.pl/regulamin-komentarzy/. To tyle w tym temacie i prosiłbym już do tego nie wracać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
159 zapytań w 2,201 sek