Nieco niespodziewanych wyników obserwowaliśmy w 3. treningu MotoGP na Losail – najszybszy był co prawda jeden z faworytów – wicemistrz świata Franco Morbidelli, a drugi bardzo szybki już od testów Aleix Espargaro (zaliczył też upadek). Ale już trzeci czas uzyskał debiutant – Luca Marini.
Temperatury były bardzo wysokie, i zawodnicy skłaniali się ku twardszym oponom. Wyjątkiem był właśnie wspomniany Marini. Poznaliśmy też skład bezpośrednich zawodników, jacy awansowali do 2. części kwalifikacji.
Póki co w Katarze niezwykle szybkie są wszystkie Yamahy a także doświadczeni zawodnicy Ducati. Tempa dotrzymuje im Aleix Espargaro na Aprilii. Słabo póki co wygląda postawa Joana Mira, który musi rozpocząć kwalifikacje od 1. części – Q1.
Wyniki FP3 | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | 1’54.676s | 14/17 | 344k |
2 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.165s | 9/9 | 347k |
3 | Luca Marini | ITA | Sky VR46 Avintia Ducati (GP19)* | +0.179s | 16/16 | 348k |
4 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.238s | 16/16 | 347k |
5 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.394s | 8/15 | 348k |
6 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.401s | 13/14 | 344k |
7 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.409s | 14/15 | 348k |
8 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.427s | 14/19 | 345k |
9 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +0.531s | 18/18 | 348k |
10 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.585s | 17/17 | 345k |
11 | Danilo Petrucci | ITA | KTM Tech3 (RC16) | +0.690s | 13/14 | 345k |
12 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.841s | 9/18 | 350k |
13 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP21)* | +1.028s | 6/14 | 355k |
14 | Enea Bastianini | ITA | Avintia Ducati (GP19)* | +1.108s | 10/13 | 353k |
15 | Jack Miller | AUS | Ducati Team (GP21) | +1.115s | 6/6 | 356k |
16 | Valentino Rossi | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +1.158s | 15/16 | 347k |
17 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.240s | 10/12 | 351k |
18 | Iker Lecuona | SPA | KTM Tech3 (RC16) | +1.247s | 12/14 | 347k |
19 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.302s | 10/16 | 350k |
20 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP)* | +1.320s | 11/13 | 343k |
21 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Team (GP21) | +1.490s | 9/11 | 351k |
22 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP21) | +1.977s | 5/8 | 354k |
Bezpośredni awans do Q2 | |||
Pos | Rider | Nat | Team |
1 | Jack Miller | AUS | Ducati Team (GP21) |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Team (GP21) |
3 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) |
4 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP21) |
5 | Alex Rins | ESP | Suzuki Ecstar (GSX-RR) |
6 | Maverick Vinales | ESP | Monster Yamaha (YZR-M1) |
7 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) |
8 | Aleix Espargaro | ESP | Aprilia Gresini (RS-GP) |
9 | Valentino Rossi | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) |
10 | Pol Espargaro | ESP | Repsol Honda (RC213V) |
Źródło: crash.net
Mir w Q1? Kostorowy Trollu, przyzywam cię!
no słabo przygotował forme na ten sezon , to tylko pokazuje na jakim farcie zdobyl mistrza , no ale tak to jest jak nie ma Marqueza to ktos musi tym mistrzem zostać …
Rzadko oglądam kwalifikacje i czy ktoś mi wytłumaczy skoro do Q2 wchodzi 10 najszybszych zawodników, Mir jest 6 a Rossi 16 to jak to działa, że Mir nie wchodzi a Rossi tak??
@leslav Liczy się najlepszy czas zawodnika z FP1, FP2 lub FP3. W tym przypadku np. najlepsze czasy zawodnicy uzyskiwali w piątkowych treningach, sobotni FP3 okazał się więc bez znaczenia.
Dziękuję za odpowiedź. Trochę to dziwne bo wg mnie bardzo sensowną taktyką byłaby taka żeby w FP1 jak jest dobra pogoda jeździć na maxa żeby zbliżyć swój czas do rekordu toru wtedy jest pewność, że w pierwszej 10 będziesz a tym samym w Q2, a pozostałe FP poświęcić na przygotowanie moto typowo do wyścigu. Poza tym jak ktoś czeka do ostatniego FP a się okaże, że zacznie w ten dzień padać to jest w dupie. Dziwne zasady no ale ktoś miał w tym pewnie jakiś sensowny plan.
Nigdy nie wiadomo w którym treningu wykręcisz swój najlepszy czas.