Honda wprowadza osłonę kontroli trakcji, która została zaprojektowana w celu uniknięcia w przyszłości podobnych incydentów jakie miały miejsce na torze w Aragon.
Marc Marquez przestrzelił hamowanie, delikatnie ocierając się o Daniego Pedrosę. #93 uszkodził tym samym system kontroli trakcji w motocyklu zespołowego kolegi. W efekcie Pedrosa zaliczył potężnego high-side’a. W wyniku zdarzenia dyrekcja wyścigowa odebrała Hondzie 25 punktów z klasyfikacji konstruktorów z Aragonii zdobytych przez Marqueza. W zamian otrzymali 13 punktów za Alvaro Bautistę, który ukończył wyścig na 4 pozycji.
Honda poczyniła kroki by zapobiec powtórzeniu się incydentu z toru Aragon. W Malezji wszystkie motocykle Hondy posiadają już małą, wykonaną z karbonowego włókna płytkę chroniącą przewód czujnika.
„Z punktu widzenia oprogramowania, mamy oczywiście tryb zapasowy. Jeśli coś się stanie z sygnałem czujnika, motocykl powinien natychmiastowo przejść w tryb bezpieczeństwa. Niemniej jednak, strategia nie była doskonała, więc do tego wyścigu zmodyfikowaliśmy to tak, że możemy wcześniej wykryć takie awarie.” – powiedział Takeo Yokoyama, dyrektor techniczny Repsol Hondy.
Dyrekcja wyścigowa zachęca inne zespoły do upewnienia się, że nie mogą wykluczyć się z wyścigu w podobny sposób.
Źródło: motomatters.com