Marco Bezzecchi (VR46 Racing) wykręcił najlepszy czas piątkowych treningów, podczas gdy Maverick Viñales (Aprilia) i Dani Pedrosa również zrobili czasy poniżej wcześniejszego rekordu toru! Pomimo powrotu po kontuzji w czołowej dziesiątce zameldował się też Pecco Bagnaia (Ducati), pozycję za Markiem Marquezuem (Repsol Honda). Rano najszybszy był kierowca testowy Ducati – Michele Pirro.
Wyniki FP1 | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Michele Pirro | ITA | Aruba.it Ducati (GP23) | 1’31.909s | 18/19 | 297k |
2 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.115s | 22/22 | 298k |
3 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.157s | 17/21 | 299k |
4 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.181s | 19/19 | 300k |
5 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.318s | 17/19 | 298k |
6 | Dani Pedrosa | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +0.341s | 12/22 | 301k |
7 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.366s | 20/20 | 298k |
8 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +0.392s | 19/19 | 298k |
9 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.418s | 19/19 | 298k |
10 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.440s | 20/21 | 298k |
11 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.481s | 20/24 | 298k |
12 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.486s | 21/21 | 294k |
13 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +0.495s | 16/17 | 300k |
14 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.600s | 18/24 | 298k |
15 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.601s | 17/21 | 295k |
16 | Stefan Bradl | GER | LCR Honda (RC213V) | +0.629s | 19/20 | 296k |
17 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.645s | 20/20 | 294k |
18 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.650s | 18/18 | 301k |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.662s | 17/21 | 295k |
20 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.690s | 16/18 | 300k |
21 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.765s | 17/20 | 296k |
22 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.292s | 18/21 | 295k |
23 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.319s | 15/19 | 295k |
24 | Takumi Takahashi | JPN | Honda Test Rider (RC213V) | +5.985s | 21/21 | 288k |
Wyniki FP2 | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1’30.846s | 26/26 | 301k |
2 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.126s | 20/24 | 298k |
3 | Dani Pedrosa | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +0.255s | 26/27 | 303k |
4 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.331s | 28/28 | 298k |
5 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.341s | 28/28 | 298k |
6 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.371s | 26/27 | 298k |
7 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.374s | 24/24 | 298k |
8 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.401s | 24/25 | 295k |
9 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.410s | 26/26 | 301k |
10 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.690s | 25/26 | 298k |
11 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +0.714s | 17/18 | 300k |
12 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.773s | 22/24 | 298k |
13 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.798s | 22/26 | 295k |
14 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.864s | 23/24 | 295k |
15 | Stefan Bradl | GER | LCR Honda (RC213V) | +0.869s | 25/26 | 297k |
16 | Michele Pirro | ITA | Aruba.it Ducati (GP23) | +0.897s | 19/24 | 296k |
17 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.935s | 26/26 | 298k |
18 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +0.939s | 20/25 | 298k |
19 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.975s | 25/25 | 294k |
20 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.261s | 22/27 | 296k |
21 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.295s | 25/25 | 298k |
22 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +1.508s | 7/27 | 299k |
23 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.767s | 19/26 | 293k |
24 | Takumi Takahashi | JPN | LCR Honda (RC213V) | +5.040s | 27/27 | 291k |
Źródło: crash.net
W tytule bardziej powinno być: „… Marquez i Pedrosa w Q2!” ;)
Oczywiście wiem, że wpisaliście Pecco, bo jedzie z kontuzją, ale Pedrosa większe zaskoczenie jak dla mnie.
Dla Ciebie może Dani to większe zaskoczenie, ale patrząc na historię jego startów, to zawsze wypadał bardzo dobrze. Zaskoczeniem to jest, że inni zawodnicy KTMa, tak bardzo nie dotrzymują mu kroku.
Peco nie tyle jest poobijany, ale on też się otarł o śmierć. Nie poważną kontuzję, a właśnie śmierć. Bardzo go nie lubię za jazdę po pijaku, ale podziwiam go, że jest 7, mimo przeżyć i braków w zdrowiu. Ba! Nawet boję się o niego, czy nie za szybko wraca i czy fizycznie będzie wstanie podołać trudom rywalizacji i czy nie ryzykuje poważniejszą kontuzją w razie upadku. Tym bardziej to jest niebezpieczne, że BYĆ MOŻE brakuje mu pokory, jeśli prawdą jest, że w niedziele zawiodło jego opanowanie pośredniej opony, na której nie jeździł, a nie wada fabryczna gumy. To nie mój wymysł, a tak sugerują niektórzy zawodnicy i podobno na okrążeniu rozgrzewkowym Peco prawie się wywrócił.
Dani ośmieszył wszystkich innych zawodników KTMa. Już pół biedy, że był z nich najlepszy, ale on był najlepszy o 6 pozycji! Tyle potrafi dołożyć od siebie.
Lubię Bindera. Miler ma barwną osobowość tak potrzebną w MotoGP, jednak jeśli KTM chce wygrywać już teraz, to powinni zrobić wszystko, żeby ściągnąć Marqueza. Dziwię się, że tego nie robią, bo to nie jest fabryka, która dba o miłą, rodzinną atmosferę jak Aprilia.
Akurat trudno się do Bindera przyczepić. Ten facet w niedzielę jest kotem i poza wątpliwą formą na jednym okrążeniu jest przydatny KTM. A Miller … latami pchany balon, który w zeszłym roku definitywnie pękł. Po 2024 kto wie, czy nie pożegnamy się z najbardziej przereklamowanym riderem w stawce. Nigdy nie rozumiałem jego fenomenu, a ostatnio to raczej jest znany ze swoich głupkowatych wypowiedzi.
A Dani potwierdza tylko, że w MotoGP poziom się wyrównał, ale generalnie spadł. MM wygrywający wyścigi w 2021 czy Fabio ocierający się o mistrza w 2022 są również tego dowodem. W erze kosmitów nie powinni mieć prawa tego osiągnąć. Ducati PRowo odnosi sukces, jednak czy Pecco to dziś kompletny zawodnik? Liczba głupich wywrotek zaprzecza temu twierdzeniu.
Żadnego Marqueza tylko Acosta za cienkiego bolka Millera, który nie wiem co robi od kilku lat w królewskiej klasie? Jak słyszę że KTM szuka miejsca dla Acosta to się dziwię dlaczego nie rozwiążą kontraktu i nie powalacza o mistrza na następny rok.
Jeśli chcesz w następnym roku chcą poważnie walczyć o mistrza to Marquez, nie Acosta. Acosta jest rewelacyjny, ale on nie robi takich cudów jak Marquez swego czasu w Moto2. Nie ma też takiego doświadczenia w ustawieniach motocykla. Wątpię, aby KTM było tak silne, aby tak niedoświadczony zawodnik zdążył się nauczyć jeździć w klasie i jeszcze poważnie walczyć o tytuł. Po roku w klasie królewskiej – może. Tylko, że on przestał wygrywać w Moto 2. Nie wiem czy to przez presję związaną z przyszłością, czy odpuścił patrząc co jego rywal wyprawia, czy może nie jest aż tak dobry. Jednak w królewskiej będziesz trudniej, będzie większe presji i spokojny rok, a nawet dwa w satelicie, w której nic by nie musiał, mógłby pozytywnie wpłynąć na jego karierę. No i może też nauczył by się pokory, której mu brakuje jeśli plotki o jego zadaniach w przejściu do GP są prawdziwe.
Marc weźmie przykład z Jonatana R z superbike i ucieknie gdzieś indziej….